Reisverzekering medische kosten..

Discussie in 'De lounge' gestart door Lindawen79, 13 jul 2019.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Lindawen79

    Lindawen79 Bekend lid

    9 apr 2019
    896
    628
    93
    Vrouw
    Hoi hoi!

    Momenteel ben ik helaas aan het afwachten wanneer de miskraam doorzet. Weet sinds woensdag dat het vruchtje gestopt is met groeien en hartje niet meer klopt.. was 7+3 zwanger.
    A.s. Woensdag moet ik terug zijn bij de gyn om te bespreken wat het vervolg gaat zijn. Nog afwachten, medicatie of curretage. Probleem is alleen dat ik zondag zou vertrekken op vakantie naar Frankrijk.
    Voorkeur gaat nu uit naar medicatie. Maar niet zeker dat voor mijn vertrek de miskraam geweest is... hoop van wel en weet ook niet hoe het zal gaan. Gyn durfde hierover begrijpelijk ook geen uitspraken te doen. Na meer dan een jaar geen vakantie en mmm, shit op het werk en nu de miskraam ben ik enorm toe aan vakantie.

    Maar daar komt ie.. heb een doorlopende reisverzekering bij Interpolis. Ik zou graag weten hoe het gaat mocht ik een ziekenhuis opname krijgen daar of andere geneeskundige hulp nodig hebben.. aangezien ik voor vertrek al wist vd miskraam en mogelijke nasleep. Durf Interpolis niet te bellen en voor te leggen om geen slapende honden wakker te maken.

    Uiteraard hoop ik dat het allemaal meevalt en ik gewoon op vakantie jan zonder complicaties. Maar ben graag goed voorbereid.
     
  2. Juul75

    Juul75 VIP lid

    8 apr 2010
    11.900
    7.617
    113
    De Nederlandse zorgverzekering dekt medische kosten in het buitenland. Je reisverzekering derkt de extra kosten. Dus vraag een Europese kaart aan bij je zorgverzekering (scheelt rompslomp ter plaatse) een mocht je naar het ziekenhuis moeten in Frankrijk, bel eerst je zorgverzekering en die vertelt naar welk ziekenhuis je kunt.

    Ze gaan niet mogelijk doen over een medische conditie vooraf: mijn zwager is in het buitenland geopereerd voor iets waar hij thuis al laat had een nooit probleem gehad.

    Tot slot, waar naar voor je en hopelijk komt alles goed voor je op vakantie bent zodat je echt bij kunt komen op vakantie.
     
  3. GroeneBomen

    GroeneBomen VIP lid

    7 mei 2019
    22.536
    26.112
    113
    Vrouw
    De kosten worden gewoon vergoed tot het max Nederlandse tarief.

    Aangezien Frankrijk niet duurder is, zal het gewoon door je zorgverzekering vergoed worden. Ik heb zelf in België medische hulp nodig gehad na een hele nare val van een trap met mijn 24 weken buik, alles vergoed gekregen; zat onder de grens van Nederlands tarief voor dezelfde behandelingen

    En sterkte! :(
     
  4. Siepie85

    Siepie85 VIP lid

    8 nov 2013
    7.867
    7.810
    113
    Amsterdam
    Even niet geheel antwoord op de vraag. Maar toen ik een week voor ik naar ny zou gaan de cytotec ging nemen had ik het zou geregeld dat als dat niet zou werken ik 3 dagen daarvoor een curretage zou krijgen. Zodat ik in ieder geval gewoon wel weg kon, miskraam is al erg genoeg en idd dan ben je wel even toe aan ook gewoon ontspanning en weg van alles.
    En idd als het goed is dekt je zorgverzekering gewoon alles zeker in Europese landen.

    Heel veel sterkte in deze periode.
     
  5. Lindawen79

    Lindawen79 Bekend lid

    9 apr 2019
    896
    628
    93
    Vrouw
    Dank je Siepie! Alleen ben ik bang dat ik dit niet geregeld ga krijgen. Op zn vroegst kan ik pas woensdag starten.. vrees dat men in het weekend niets zomaar gaat doen.

    We gaan het zien... heb al dagen buikpijn dus hoop echt dat het nog vanzelf komt boor woensdag.

    Dank jullie wel allemaal..
     
    Siepie85 vindt dit leuk.
  6. RachelleNM

    RachelleNM Fanatiek lid

    19 aug 2015
    3.329
    2.135
    113
    Vrouw
    Heb er geen verstand van, maar kon je topic niet zomaar wegklikken zonder je sterkte te wensen!
     
    Lindawen79 vindt dit leuk.
  7. Cindy1977

    Cindy1977 VIP lid

    12 mei 2017
    7.933
    12.186
    113
    Ik zit in een soort van zelfde situatie.

    Mijn termijn klopt niet helemaal en er was geen hartactie, de dag van de curettage was er ineens een super traag hartje, dus dan kun je meteen inpakken en naar huis.

    De dag erna “gezellig” voor 16 dgn naar Gran Canaria. Ik heb een uitgebreide brief van de gyn en moest het dichtstbijzijnde zkh opzoeken. Let op dat je niet zo maar incheckt in een privé kliniek.

    Voor nu nog steeds geen miskraam of gutsende bloed signalen.

    Ik had dit 2 jaar geleden wel en kon toen terecht in het zkh in Lyon, alles werd gewoon vergoed. Ik ga er nu vanuit dat dat weer is als het nodig is. Ik kreeg toen zelfs een bos bloemen van Interpolis.

    Doordat ik nu op vakantie ben moet ik zeggen dat ik er niet elke 5 sec aan denk. Maar je moet zelf kijken wat voor jou het beste werkt. Houd je taai <3
     
  8. smax

    smax Fanatiek lid

    15 feb 2018
    1.949
    1.040
    113
    Vrouw
    Mijn man is een keer in Zwitserland met een ambulance van de berg opgehaald, daae geopereerd en nachtje in het ziekenhuis verbleven.

    Alles is vergoed! Gelukkig maar, want alleen het ambulanceritje was al €1000,- :)
     
  9. Mythique

    Mythique Fanatiek lid

    3 apr 2015
    4.644
    3.771
    113
    Je moet Interpolis gewoon bellen, als je het precies wil eten. Je loopt al in een ziekenhuis, als je daar daadwerkelijk medische hulp nodig hebt en er komt een geschil kun je dat toch niet verbergen.

    Daarbij: ALS! Je weet niet of je medische hulp nodig hebt dus het is nog altijd een onzeker voorval.

    En zoals eerder aangegeven, tot aan de kosten in Nederland wordt het bedrag gewoon vergoed vanuit de zorgverzekering. Voor mijn jongste zoon hebben we toen in Turkije niet eens een nota gezien. We moesten de gegevens van onze zorgverzekering opgeven en alles is direct met hen afgehandeld.

    Eigenlijk is het enige wat je even kunt checken of je medische kosten in het buitenland hebt meeverzekerd. Dat is een apart vinkje wat je moet kiezen bij Interpolis, ik heb 'm zelf ook.

    Dus maak je hier vooral niet druk om in deze kutperiode, nergens voor nodig.
     
  10. jolien 1986

    jolien 1986 Niet meer actief

    Wat kut situatie heel veel sterkte.

    Ik weet niet hoe het in Europa is, maar in sommige landen ziekenhuize, kklinieken moet je zorg eerst voorschieten. Een creditcard oid mee is dan wel handig.

    Misschien in case of nog handig om na te vragen
     
  11. Poolvos

    Poolvos VIP lid

    9 jan 2016
    6.875
    12.390
    113
    Vrouw
    #11 Poolvos, 14 jul 2019
    Laatst bewerkt: 14 jul 2019
    In europa hoef je nooit voor te schieten, mits je je europess zorgpas mee hebt. Soms staat die op de achterkant van je nederlandse, soms moet je die apart aanvragen. Da’s wel effe handig om aan te denken (zeg ik terwijl ik recent mn pas niet bij me had en toen in een buurland bij de huisarts belandde met een longontsteking. Haha!)

    Heel veel sterkte Ts! Hopelijk kun je wel lekker van je vakantie genieten <3
     
    femkes en jolien 1986 vinden dit leuk.
  12. sannever

    sannever Fanatiek lid

    22 jan 2014
    1.716
    1.529
    113
    Vrouw
    Thuis
    Ik heb in Duitsland gewoond maar de eerste maanden was ik nog via een nederlandse zorgverzekering verzekerd, alle controle's van de verloskundige en de spoedopname's in het ziekenhuis zijn gewoon vergoed.
    Sterkte!
     
  13. GroeneBomen

    GroeneBomen VIP lid

    7 mei 2019
    22.536
    26.112
    113
    Vrouw
    Niet helemaal waar, ik moest wel huisarts eerst zelf voorschieten. Terwijl ik de pas mee in had. was in een Frans gehucht (arts sprak alleen Frans was ff een dingetje haha). De verzekering zei ook dat dat mogelijk was, dat het kan voorkomen dat je moet voorschieten.

    En ts: bel altijd het nummer dat op je Europese kant van je zorgpas staat als je hulp nodig hebt. Ivm vergoeding.
     
    femkes vindt dit leuk.
  14. Poolvos

    Poolvos VIP lid

    9 jan 2016
    6.875
    12.390
    113
    Vrouw
    Dat is raar. Al weet ik dat prive klinieken een uitzondering kunnen zijn.
    Maargoed. Dit zal voor ts geen probleem zijn :)

    Bij mij hebben de assistenten trouwens terwijl ik bij de arts zat naar mijn verzekering hier in zweden gebeld en t opgelost. Helemaal relaxt :)
     
  15. GroeneBomen

    GroeneBomen VIP lid

    7 mei 2019
    22.536
    26.112
    113
    Vrouw
    Bezoekje huisarts incl alle onderzoeken van oa urine was ook maar 36 euro. Zoals al ik zei, was een 1 manspraktijk in het huis van de dokter zelf, zonder assistentes in een gehucht hihi.

    Maar goed, declareren is ook zo gedaan gelukkig :)

    Hoop ts dat je het niet nodig hebt en in je vakantie wat kan bijkomen van alle verdriet.
     
    Poolvos vindt dit leuk.
  16. Cindy1977

    Cindy1977 VIP lid

    12 mei 2017
    7.933
    12.186
    113
    Ik ben in Oostenrijk verongelukt en de ambulance ging pas rijden toen ik 300 euro had afgetikt hoor. Probeer maar eens vol morfine je pincode te herinneren XD
     
    DQueen vindt dit leuk.
  17. MamaChantal

    MamaChantal VIP lid

    14 okt 2010
    16.198
    2.837
    113
    In Frankrijk moesten wij ook zelf voorschieten.
    Zoon was gevallen tegen de autodeur en dat moest gehecht worden.
    De plaatselijke huisarts kon niks met onze zorgpas.
    Was toen 150 euro geloof ik.

    Ts ik zou even je zorgverzekering bellen hierover
     
  18. Lindawen79

    Lindawen79 Bekend lid

    9 apr 2019
    896
    628
    93
    Vrouw
    Dank jullie wel!! Ik ga vandaag toch maar even bellen. Ik heb namelijk ook geen zorgpas.. gaat via mobiele app. Tot nu tie geen probleem maar kan me voorstellen dat ze deze in het buitenland wel willen zien. Ooit bij vgz aangevraagd maar nooit ontvangen. Aanvraag duurt 3 werkweken dus gok dat dat lastig gaat worden.
    Neem in ieder geval de creditcard maar mee.
     
  19. DQueen

    DQueen Niet meer actief

    Is er geen optie om a.s. week al een curretage te plannen? desnoods niet via het ziekenhuis maar een abortus kliniek? Dan weet je zeker dat je op je vakantie niet zit met pijn/krampen van het loslaten. Ik heb pas een miskraam (liet wel spontaan los maar er bleven resten achter waardoor ik last bleef houden van zwangerschapskwalen, hcg bleef hoog). De gyn. had de voorkeur voor curretage omdat ik zo eerder van mijn klachten af zou zijn. Bij de medicatie zou het zeker 3 dagen duren, pil 1 moest 2 dagen voor pil 2 en dan kwam alles pas op gang. Daarnaast had mijn gyn te veel ervaring dat er daarna alsnog curretage nodig was omdat met medicatie vaak ook alsnog resten achterblijven. Na curretage is de kans dat je daarna nog medische hulp nodig zult hebben dus vele malen kleiner dan met medicatie.
    Ik wens je heel veel sterkte en hoop dat er een goede oplossing komt voor je en dat je alsnog een beetje kunt genieten van je vakantie.
     
  20. DQueen

    DQueen Niet meer actief

    Deze ervaring heb ik ook met de italiaanse huisarts. Regelmatig meegemaakt dat ik met 1 van de kinderen (van mezelf en vrienden) daar heb gezeten voor een oorontsteking. We moesten altijd €50 consultkosten ter plekke betalen. Ik bedenk me alleen door dit topic dat ik deze dus thuis makkelijk had kunnen declareren bij de zorg en/of reisverzekering.
     

Deel Deze Pagina