Reisverzekering medische kosten..

Discussie in 'De lounge' gestart door Lindawen79, 13 jul 2019.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Nic1976

    Nic1976 Fanatiek lid

    27 okt 2009
    4.535
    731
    113
    Wat een nare situatie. Mocht je in Frankrijk naar het ziekenhuis moeten zorg dan dat je niet in een prive kliniek komt die zijn vaak duurder ... daar willen ze buitenlanders nog wel eens naar toe sturen. Vooraf kun je daar ook vragen wat het kost en wat je ter plekke moet betalen!

    Sterkte
     
  2. femkes

    femkes VIP lid

    24 jul 2007
    9.063
    10.330
    113
    Als je in Frankrijk naar een gewoon ziekenhuis moet, dan zal je EHIC voldoende zijn. Bij een huisarts zal je waarschijnlijk moeten voorschieten. Maar in dit geval ga je waarschijnlijk direct naar het ziekenhuis. De EHIC is voor spoedgevallen, geplande zorg valt er niet onder, maar dit is niet gepland, je gaat er namelijk vanuit dat je na de pillen klaar bent.
    Je zou ook na de afspraak bij de gyn kunnen bellen met Interpolis en vragen of je vergoeding krijgt voor wat uitstel, dan zou je wel op vakantie kunnen, maar zonder tijdsdruk.
     
    Poolvos vindt dit leuk.
  3. Lindawen79

    Lindawen79 Bekend lid

    9 apr 2019
    896
    628
    93
    Vrouw
    Eerdere afspraak bij de gyn ging niet lukken.. was geen spoed... :(

    Zorgverzekering gebeld omdat ik geen pasje heb. App zou volgens hun voldoende zijn en men had nog nooit meegemaakt dat dit niet geaccepteerd werd :eek:

    Gelukkig de reisverzekering gechecked en medische kosten zijn extra meeverzekerd. Hoop zo het niet nodig te hebben.

    Nu maar afwachten. Dank voor alle goede genoemde tips!!
     
  4. Annie24

    Annie24 Fanatiek lid

    2 sep 2009
    2.035
    110
    63
    Zuid-Holland
    Mocht je zelf iets moeten betalen en je bent nog niet door je eigen risico heen bij je zorgverzekering....declareer de kosten dan bij je reisverzekering. Zij gaan vervolgens onderling met je zorgverzekering regelen wie wat gaat betalen van jouw kosten, maar je eigen risico valt daar buiten :thumup:
     
    Suzy85 vindt dit leuk.
  5. Juul75

    Juul75 VIP lid

    8 apr 2010
    11.900
    7.617
    113
    Toen ik Oostenrijk in het ziekenhuis terecht kwam zonder zorgpas hebben ze die binnen het uur naar de poli gemaild dus het kan heel snel als ze geen rompslomp willen ;)
     
    Lindawen79 vindt dit leuk.
  6. Juul75

    Juul75 VIP lid

    8 apr 2010
    11.900
    7.617
    113
    Goede tip, heb ik ook gedaan. Alles in het ziekenhuis werd vergoed door zorgverzekeraars en mijn eigen risico door de reisverzekering.
     
  7. Rosje83

    Rosje83 Fanatiek lid

    17 jul 2017
    1.908
    1.757
    113
    Vrouw
    Allereerst heel veel sterkte met je miskraam, wat verdrietig :(

    Waar ga je precies heen in Frankrijk? Ik heb vorige maand een week in het ziekenhuis in Frankrijk gelegen (Toulon). Meteen de alarmcentrale van Menzis gebeld, en alle medische kosten zijn gewoon vergoed vanuit de zorgverzekering.

    Omdat ik ook andere kosten had gemaakt (reiskosten naar ziekenhuis van mijn man, camping dichterbij ziekenhuis, vliegtickets van m'n ouders om m'n dochter op te halen), heb ik een claim ingediend bij mijn reisverzekering. Hier moest ik wel degelijk opgeven of het 'probleem' al bekend was voor vertrek en of ik in Nederland al onder behandeling was. Ik heb me daar verder niet in verdiept, maar dit lijkt mij aan te geven dat ze er dan moeilijk over kunnen doen. Bel je reisverzekering dus ook even. Kijk ook even of je de auto kunt verzekeren voor thuisbrengen, stel jij wil/moet naar huis vliegen, dan wordt je auto thuisgebracht en kan je vriend/man met je mee vliegen.

    Ook moet je je afvragen in hoeverre je het risico wilt lopen om in een ziekenhuis in Frankrijk opgenomen te worden. Het ziekenhuis waar ik lag was prima hoor, maar de meesten spreken geen woord Engels. Ik weet natuurlijk niet hoe lang je dan zou moeten liggen etc, maar een week alleen in een ziekenhuis zonder aanspraak was best eenzaam zo op vakantie en als ik dit had geweten had ik liever thuis gebleven.. :oops:
     
  8. xBambi

    xBambi Actief lid

    27 jun 2014
    383
    236
    43
    Eindhoven
    Toevallig ken ik de dekking van Interpolis en is dit helaas niet van toepassing. Zij zullen eerst doorverwijzen naar zorgverzekering en vergoeden eigen risico niet.. :$

    In ieder geval heel veel sterkte gewenst TO, heftige periode voor je.
     

    Bijgevoegde bestanden:

  9. MaritS

    MaritS Actief lid

    5 dec 2015
    469
    398
    63
    Ik heb ook een doorlopende reisverzekering bij Interpolis en door onhandigheidjes vn peuter op vakantie vaak medische kosten gehad (hoog ook!) mijn ervaring : wat zorgverzekering niet dekt, wordt door Interpolis vergoed. Zonder moeilijkheden of bureaucratisch gezeur.
     
  10. MaritS

    MaritS Actief lid

    5 dec 2015
    469
    398
    63
    Moet hierbij zeggen: kind geen eigen risico.
     
  11. Kramertje

    Kramertje VIP lid

    4 apr 2019
    6.819
    5.563
    113
    Vrouw
    Wij hebben in hetzelfde schuitje gezeten. Moesten een heel formulier invullen en
    daar staat op of voor de vakantie eea al bekend was. Gewoon open kaart spelen naar de verzekering. In principe zijn alle kosten netjes gedekt. In eerste instantie wordt het bij de zorgverzekeraar gedeclareerd en wat zij niet vergoeden gaat via de verzekering (behalve je eigen risico, deze betaal je uiteraard wel).
     

Deel Deze Pagina