Hallo, Ik ga een paar dagen weg met mijn gezin en nu vroeg ik me af of ik dan eigenlijk een reisverzekering nodig heb. Sluiten jullie een reisverzekering af voor vertrek?
Reisverzekering kun je afsluiten tot de dag voor vertrek Het is een verzekering die schade of diefstal dekt in het buitenland. Als je telefoon keijt raak, of gestolen wordt. Evt tablets die mee gaan. Raakt je bagage kwijt of beschadigd. En het dekt ziektekosten in het buitenland die je zorgverzekering niet dekt. Je zorgverzekering dekt het bedrag waarvoor je in Nederland behandeld zou worden. Tarieven buitenland vaak duurder... Dus zeker noodzaak.
Handig is wel na te gaan wat er allemaal gedekt wordt. Neem 3 tablets mee wordt dat al vaak niet in de standaard goedkopere reisverzekeringen gedekt
Dank voor jullie reacties! Vooral de ziektekosten vind ik van groot belang. Het zal je toch gebeuren...
Ja daarom ook heel belangrijk even na te kijken wie wat dekt en voor welke prijs... Ik heb een keer 250 euro aan vervoerkosten gehad, zorgverzekering dekt niet, reisverzekering wel
Precies wat proudmommy zegt. Wij hebben dan ook een doorlopende reisverzekering, dan hoeven we niet iedere keer er aan te denken. En daarnaast is dat ook goedkoper als je meerdere keren per jaar iets onderneemt ten opzichte van een kortlopende.