De reiswieg van de bugaboo is nu bijna te klein voor onze baby van nu 2,5 maand. Ik denk dat ie er over een paar weekjes niet meer in past. Het is toch nog te vroeg voor de wandelwagen lijkt mij.. Hoe doe ik dit?
Dat was de reden dat ik geen Bugaboo wou, de wandelwagen inzet kan ook niet helemaal plat van de Bugaboo. Daarom kan ik er echt niet bij dat ie zo wordt bejubeld. Heeft Bugaboo geen grotere reiswiegen te koop op de site?
Het is een super fijne wagen vind ik. Alleen geen id hoe ik dit doe, er zijn veel meer wagens die dit probleem hebben als je kindje vrij groot is
Misschien is het een idee om het matrasje eruit te halen en in de wandelwagen inzet te doen? Ik opper maar iets Ik hen bewust een Easywalker gekocht omdat de reiswieg lekker ruim is
Hmm geen idee of dat kan want deze loopt natuurlijk qua vorm anders en t matrasje is denk ik niet dik of stevig genoeg maar bedankt voor de tip, kan t altijd proberen! Er zijn geloof ik wel mensen die dan de buggy inzet helemaal naar beneden doen zodat de baby ligt zeg maar. Maar dan nog met een baby van 3-4 maanden..?
Maar joh, hoe groot is jouw baby dan?! Ik had voorheen een easywalker duowagen en heb nu een bugaboo van een vriendin geleend. De bak van de bugaboo is véél groter dan die van de duowagen en zelfs daar kon mijn kindje makkelijk tot ruim 4 mnd in. Mijn derde, die nu dus in de bugaboo ligt, is een lange en stevige kerel maar met 5 maanden heeft hij echt nog wel een randje bij zijn hoofd en zijn voeten en passen zijn armpjes naast zijn zij. Meer heb je toch niet nodig? En over een maand of zo kan de dikke wollen deken er wel uit en dan heeft hij weer een extra centimetertje. Ik was eigenlijk wel van plan om hem er minstens tot een half jaar in te houden, maar liever nog tot na de zomervakantie. Dan is hij 9 maanden. Ik bedoel, als je in een stoel zit heb je ook niet zoveel ruimte over. Precies genoeg is goed genoeg, toch?
Het zou ook nog wel even kunnen met de knietjes opgetrokken. Sommige kindjes vinden dat helemaal geen probleem (onze jongste heeft zo tot bijna 9 maanden in de reiswieg gelegen). Maar ik weet niet hoeveel ruimte je over hebt nu? Onze oudste heb ik een korte tijd gedragen in een draagzak, omdat ze zich met nog geen 4 maanden ging optrekken aan de rand en ik het onveilig vond in bijv een supermarkt (waar je af en toe even wegkijkt etc). Net na de 4 maanden in de wandelwagen die hier gelukkig wel helemaal plat kon, door het optrekken ging hij al snel iets van het platte af omdat ze anders de hele weg aan de zijkanten 'hing'
Misschien groeit ie vanaf nu ook wel minder snel en kan hij er toch nog even in liggen, maar hij weegt al bijna 7 kilo en is 63 cm. Het lijkt alsof de zijkanten al wat krap worden maar aan de bovenkant is nog een klein stukje over dus als hij nu niet al te hard meer doorgroeit kan hij er zeker nog wat weken in. Maar of hij het echt haalt tot die 6 maanden dat weet ik niet!!
Die van mij is nu ruim 7 kg en 66 cm. Het is idd niet ruim, maar straks gaat die deken eruit en zijn dikke winterjas met capuchon uit en volgens mij is er dan best nog wel wat ruimte hoor. Hij moet het er maar mee doen, hihi
Is die bak dan zo klein? Mijn dochter heeft altijd op het 90e percentiel gezeten, maar paste toch tot 6 maand in de Quinny bak. Baby's liggen overigens ook vaak zonder problemen met opgetrokken knieën.
Oh dat is wel erg snel! Mijn zoontje heegft tot 7 maanden in de reiswieg van onze Cameleon gelegen, het liefst met de kap omlaag en op zn buik zodat hij mee kon kijken. Toen paste het van lengte nog prima maar werd het gevaarlijk, hij was toen 69cm (zit precies op de P50/0-lijn). Niet te snel overstappen hoor, zoals anderen al zeggen, straks wordt het warmer en heb je geen deken enzo meer ertussen.
Heb er nu ook geen dikke deken tussen (woon in Spanje). Maar als ik lees dat jullie kleintje er ook nog lang in lag dan kan t vast nog even, misschien lijkt t alsof het bijna niet meer past maar weet natuurlijk niet hoe snel hij groeit komende tijd
Mijn zoontje heeft t/m ongeveer 6 maanden wel in de reiswieg van de Bugaboo Cameleon gelegen! En dat ging nog altijd goed, het werd wel wat krapper uiteindelijk maar paste nog goed!
De bugaboo is van binnen 75 cm. Onze zoon past er echt nog makkelijk in. Het ziet er misschien wat krap uit maar moet echt nog kunnen.
Zo klein is die bak toch ook niet? Gewoon zo lang mogelijk erin leggen. Iets met de knietjes opgetrokken of straks met mooier weer de beentjes wat over de rand, kan best wel. Weinig ruimte, strak ertussen of geen ruimte zijn nog al verschillende termen. Zolang ze zich niet optrekken en gewoon wat krapjes liggen, kunnen ze echt nog wel een poos erin. Hier hebben we ivm de grote bak voor de mura gekozen. Tot 7 maand in gelegen, met echt niet hele kleine baby's op die leeftijd. Daarna eerd zitten toch ook wel erg leuk voor ze.
Je zoontje zal nu vast niet meer zo snel groeien als in het vroege begin, mijn dochter is de afgelopen maand maar 3 cm gegroeid Hier kan ze ook niet meer heel lang in de reiswieg, maar als zo langzaam blijft groeien houden we het toch nog een paar maandjes uit.