Hoi, Ik heb een vraagje, Ik ben nog steeds zoekende wat ik nou moet. Sem drinkt nog steeds niet zoals het hoort uit de borst, hij heeft goede dagen en slechte dagen. Gister heeft hij 's morgen en 's middags genoeg gedronken en was tevreden en ging goed slapen. "s avonds weer helemaal niks, hij pakt niet en wordt steeds onrustiger. hij hapt dan en valt in slaap en zo steeds overnieuw, mijn tepels gaan eraan op die manier, het is een naar gedoe ondanks dat hij wel goed aangelegd is, want het drinken op zich doet geen pijn, alleen steeds dat los-vast-los-vast. Als ik hem dan weg leg in zijn bedje, gaat hij huilen, ik wacht 20 minuten, huilt ie dan nog, leg ik hem weer aan en valt ie bijna meteen weer in slaap, en zo gaat dat door. Zo zijn je avonden wel goed gevuld, maar dat wil ik dus niet meer. Ik combineer daardoor met nutrilon omneo. hij krijgt nu ongeveer iedere 3,5 uur 60 cc omneo en 60 cc bv samen in een fles, en drinkt dit dan goed op. (als ik hem niet aanleg dus) Eigenlijk gaat dit heel goed. Hij is dan tevreden en gaat goed slapen weer, en slaapt tot de volgende voeding. Krijgt hij nu niet teveel? Twee weken terug dronk hij nog de standaard van nutrilon, maar die gaf ik na de bv, of mengde het ook. Toen bleef hij steeds onrustig, en hebben we hem achteraf gewoon teveel gegeven, hij had een giga groeispurt gehad. Wij zagen zijn oververmoeidheid en overprikkeld zijn aan voor honger. Hij dronk toen met gemak 150 cc op. Kan ik een beetje de hoeveel heid wat op het omneo pak staat aanhouden? maar dan wel gehalveerd en aangevuld met BV? Want een combi bevalt wel, maar ik weet niet zo goed hoeveel hij dan mag hebben. Hij is 5 weken en weegt 4.300 gr. bedankt en groeten patricia
Wat vervelend dat drinken zo. Heb je spruw uitgesloten? Dan zie je namelijk ook vaak dat onrustige drinken van los-vast etc. Krampjes kunnen ook een oorzaak zijn...misschien dat hij toch teveel lucht binnen hapt. Merk je ook dat het meer wordt als je bepaalde produkten hebt gegeten? Dat je nu een paar voedingen mengt is geen probleem. 120cc totaal in de fles is prima. Ilja
Hoi bedankt voor je antwoord! Spruw is het volgens mij niet. Ik heb geen witte tepels of pijn ofzo. Hij heeft ook geen witte aanslag oid. Soms wel branderige tepels tussen de voedingen door, als hij eraan gezogen heeft. Maar ik heb altijd al gevoelige tepels gehad, kan er weinig aan hebben. Ik probeer zoveel mogelijk te letten op wat ik eet, ik voed hem als ik hem wel aanleg nu ook met een tepelhoedje, volgens mij krijgt ie dan ook meer lucht binnen dan normaal of niet? Maar zonder pakt hij helemaal slecht in het begin. Soms haal ik hem er na 10 minuten af (de hoed) en dan pakt ie de borst wel, tis meer het eerste begin wat voor hem (en mij) moeilijk is. Dat aanhappen in het begin is gevoelig. Maar dat is met kolven ook zo, de eerste paar 'teugen' (hoe noem je dat van zo'n apparaat) doen ook pijn, daarna niet meer. Gisteren heeft hij weer aan de borst gedronken, maar dan is hij de hele dag wel veel onrustiger als wanneer hij gewoon uit de fles zijn voeding krijgt. Nou had ie gister volgens mij een regeldag, want ik kon helemaal niks goed doen bij hem, alleen de tepel was goed.... Waar ie dan weer steeds bij in slaap viel. Maar hij krijgt in ieder geval niet teveel nu. Dat is goed om te weten. bedankt!
Misschien is een lactatiekundige wat voor jou. Hier op het forum hebben wij er ook één. Ilse heeft waarschijnlijk ook nog wel wat tips voor je betreft het aanleggen etc. Succes Ilja
ja die heb ik ook al uitgebreid gesproken, ze heeft me heel goed op weg geholpen, maar had nog ff een vraag over die kv en hoeveelheden. Hopelijk krijg ik het voor mekaar dat ik hem helemaal aan de borst krijg. vanmorgen deed ie het weer super, ongeveer 45 minuten bezig, twee borsten en daarna 2,5 uur geslapen. Dan moet ie toch goed gedronken hebben lijkt mij.
Hardstikke goed zeg. Ik zou zeggen ga zo door. En ook wat betreft het mengen van de fles mag je zo doorgaan. Ilja