reiswieg of zitje

Discussion in 'Baby en dreumes' started by EdN, Feb 24, 2012.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. EdN

EdN VIP lid

May 27, 2011
    8,830
    3,627
    113
    Ik lees overal dat de meeste kindjes met een maand of 6 toch echt wel over zijn naar het wandelwagenzitje. Mijn zoontje ligt echter nog prinsheerlijk in de reiswieg. Hij past er nog goed in en lijkt het ook nog prima te vinden, meestal gaat hij gewoon lekker slapen. Maar ik denk wel dat hij het ontzettend leuk zal vinden om in het zitje te worden vervoerd, want het is in alle andere opzichten een ontzettend nieuwsgierig mannetje. Dus nu twijfel ik: nog maar even zo laten, want alles gaat tenslotte prima, of toch maar overgaan? Het zitje kan helemaal plat, dus dat is verder geen probleem. Er zijn een hoop dingen waarvan ik denk dat die nu erg leuk zijn om met hem te doen (naar het bos, de eendjes, kinderboerderij), maar waar hij in de reiswieg natuurlijk minder aan heeft.

In principe zou ik zeggen, ik laat het zo tot het niet meer past, of hij niet meer wil, maar mijn man beschuldigt me er nog wel eens van dat ik er moeite mee heb om fases af te sluiten (kleine kleertjes opbergen enz :)), dus nu twijfel ik of ik hem niet gewoon 'klein' probeer te houden. Is toch weer een beetje een einde van het echte kleine baby-zijn.

Wat zouden jullie doen?

2. Abri

Abri VIP lid

Jun 16, 2010
    12,423
    3
    38
    Ik zou hem nu nog even lekker erin laten, helemaal omdat je zegt dat hij nog prinsheerlijk ligt..
    Misschien is hij het morgen of volgende week wel zat en dan kan je altijd nog overgaan naar het zitje. En anders als het wat warmer wordt het zitje erin zetten, hoef je ook niet te rommelen met jas en evt. mutsje nu: lekker makkelijk ;)

3. Lovely2011

Lovely2011 Fanatiek lid

Aug 2, 2011
    3,407
    1
    0
    Ik denk niet dat je hem perse klein probeert te houden hoor!
    Heel goed dat je hem zo lang mogelijk in de bak laat!

Mijn dochter is ongeveer met 5,5 maand naar het zitgedeelte gegaan (wel plat!) omdat ze er gewoon haast niet meer in paste!

Ik zou idd gewoon kijken wat voor hem het fijnste is!

4. Amfy

Amfy Niet meer actief

hmm ja als hij nog lekker ligt lekker laten liggen.

ik zou willen dat mijn dochter nog ik de wagen bak kon maar die gaat in middels zelf in de bak zitten en gaat op de rand haar zelf op drukken niet echt heel handig want je hebt maar zo kans dat ze er uit valt. maar je in het zitje pas ze nog niet met haar 6 kilo

5. Kruimel2010

Kruimel2010 Bekend lid

Oct 8, 2010
    825
    1
    0
    NULL
    NULL
    Lekker laten liggen! Mijn dochter is met 7 maanden overgegaan, paste nog prima, maar ze begon zich aan de rand op te trekken en eruit vallen wil je ook weer niet...

6. sassie25

sassie25 Fanatiek lid

Nov 15, 2009
    4,613
    0
    0
    bakkersmeisje
    Bleiswijk
    Lekker laten liggen! Wij zijn overgegaan toen Tycho 6maanden was want hij pastte niet meer! En omdat hij niet meer zo goed pastte werd hij erg boos en ging hij zich helemaal uitstrekken en toen werd het nog erger hahaha. Dusja dan maar naar het wandelwagen gedeelte maarja het in slaap vallen terwijl ik reed was toen ook meteen afgelopen dus ik had hem liever nog langer in de bak gehad!

xx

7. Nova81

Nova81 VIP lid

Nov 18, 2009
    5,879
    1
    36
    Juist hartstikke goed dat je hem nog in de bak hebt liggen.... en zijn hier genoeg topics geopend waarbij een kindje van nog geen 4 maanden al in de buggy gezet werd.
    Het is juist beter voor hem, zeker als hij nog niet kan zitten, om in de bak te liggen.
    Hier is ze er ook met ruim 7,5 maand uit gegaan. Toen was de ergste winter voorbij en vond ze het echt niet oke in de bak.

Iedereen wil tegenwoordig alles zo snel, laat hem nog maar even klein! Voor je het weet moet je achter hem aan rennen omdat hij overal naartoe loopt...

8. LiLaa

LiLaa VIP lid

Feb 9, 2011
    6,120
    0
    36
    Genieten van mijn mooie gezinnetje
    Op de roze wolk :-)
    Hier ook, Kaan ligt heerlijk in de reiswieg..:)

9. AnkeM

AnkeM Fanatiek lid

May 21, 2011
    2,278
    1
    0
    Zo lang het nog gaat, lekker laten liggen. Hier ging het echt niet meer na 6 maanden, de benen hingen over de rand of ze duwde zich vast tegen voor- en achterkant en ze wilde alles zien. Helaas dus net met die vrieskou in het zitje gezet, gelukkig wel een warme voetenzak gekocht maar even niet zoveel buiten geweest.

10. Sanny76

Sanny76 Fanatiek lid

Feb 4, 2010
    1,912
    0
    0
    Medewerker Educatie bij het Gemeentearchief in Den
    Leiden
    Liggen is volgens mij gewoon het beste voor z'n ruggetje. Ook al is hij 6 maanden. En nu het nog koud is, ligt hij veel beschutter inderdaad. Gewoon nog even zo laten hoor!

11. EdN

EdN VIP lid

May 27, 2011
    8,830
    3,627
    113
    Bedankt voor alle reacties. Ik laat hem inderdaad gewoon nog lekker liggen zolang hij het zelf nog prettig vindt. Eendjes voeren doen we wel in de draagzak voorlopig. :)

Share This Page