Hallo allemaal, Ik ben erg in twijfel of we een baby bjorn moeten kopen of niet. Het lijkt mij zelf onwijs fijn en prettig, helemaal omdat we er allebei van houden om Fenna dicht bij ons te hebben. Toch een paar twijfels (ik wil het toch wel zeker weten aangezien het wel weer ruim 100 eu is) vragen: - kan ik haar er echt nu al in de baby bjorn mee naar buiten nemen? (zo ja, hoe kleden jullie je kindje dan aan?) - gebruiken jullie hem ook binnen? - wat was jullie reden om hem te kopen, en hoe bevalt hij? - welk model hebben jullie en zit er veel verschil tussen? alvast bedankt!
hoi hoi, Wij hebben een baby bjorn Active. Bevalt zeer goed aangezien onze dochter een huilbaby was. Zo konden we haar bij ons dragen zowel binnen als buiten en kostte het niet onze armen..... De kleding die we Anique aantrokken: gewoon kleertjes aan en als het heel koud was een maillotje onder de broek, gewoon een jasje aan. De baby krijgt heel veel warmte van jezelf nl. gr. en suc6 bij je beslissing. Hier was het zeker die honderd euro waard! wup
Hallo Heb ook een baby bjorn en bevalt mij prima. Gebruik hem met name binnen en thijn vindt het geweldig! Ik heb hem van marktplaats gekocht en scheelde mij de helft van het geld. Je kunt hem nl ook gewoon wassen. Als ik hem buiten gebruik krijgt thijn gewoon z'n jasje aan en muts op en als het koud is inderdaad een maillotje onder zijn broekje.
Wij hebben de Baby Bjorn Active en hij bevalt prima. Je kindje moet wel een bepaalde lengte of gewicht hebben om er in te mogen. Dit omdat ze er rechtop inzitten, en dat dan slecht is voor het ruggetje.. Ik zal even kijken op de mijne welk hoe het zit... Momentje... ... ben ik weer.. 3.5 kg en 53 cm. Jelle was al 53 cm bij zijn geboorte, toch hebben wij nog even gewacht totdat hij wat zwaarder was. Dan lijkt het toch of hij er beter inzit.. Jelle heeft nu altijd zijn jas aan, muts op, gewoon wat ik aan zou doen als ik hem zo mee naar buiten neem. Ga je winkelen, kun je altijd de jas nog uit doen, want voor binnen is het erg warm als ze zo lekker tegen je aan liggen. Zorg ook voor wat langere sokken, want een broekje kruipt omhoog, waardoor de beentjes bloot zijn. Ik heb hem zelf nooit binnen gebruikt, ik heb vrij snel last van mijn rug, en ik vind de babybjorn niet echt geschikt voor huishoudelijke taken.. Ik was altijd bang dat hij er uit zou vallen als ik bukte.. Nog een kleine tip, als je een babybjorn gaat kopen, neem er dan 1 met de lendesteun. Die haalt veel van het gewicht van de schouders af, en vooral als je kindje wat zwaarder word zul je daar dankbaar voor zijn..
Als je een wijde jas hebt, kun je de jas onderaan dicht doen dat de beentjes zeg maar onder de jas zitten. Gewoon jas aan en muts op. Hier veel gebruikt.
Precies, die hebben wij ook, echt een aanrader hoor. Wij zijn verder ook heel tevreden. Vandaag is ze ook weer meegeweest in de draagzak. Ze zit nu naar voren en we hebben van die speciale kwijldoekjes die je erover heen kunt schuiven, wel handig als je zo'n kwijlwaterval hebt, kun je daarna gewoon in de was doen. We trekken haar meestal een vest aan met capuchon of een mutsje op. Als het een dun broekje is, doen we er een maillotje onder en anders stoppen we haar broekspijpen in haar sokken. Er staat geloof ik op dat ze er vanaf de geboorte inkunnen, maar dat zou ik niet doen. Ze zit er hier sinds ze een maand is in. Heel handig ook als je bijv. de hond uit gaat laten of naar de markt gaat, heb je niet zo'n grote kinderwagen, maar loop je overal makkelijk tussen door.
Hier hebben wij ook de baby bjorn, maar niet meteen gebruikt. Dan had ik het idee dat ze beter erin paste en beter kon zitten. Ik gebruik hem binnen voor bijna alles als ze niet wil slapen. Als ik naar buiten ging dan deed ik de jas/vest van mijn viend erover aan want ik vond het een koud gezicht die beentjes eronder uit
ik heb er een maar nooit gebruikt, vind de kinderwagen gewoon handiger, kun je tenminste boodschappen in kwijt. Binnen zou ik niet weten waarneer ik hem zou moeten hebben gebruikt, Sofie sliep altijd in haar eiegn bedje en is niet zo'n knuffelkind. Qualiteit is trouwens wel prima! Die van ons is 2e hands en zag er nog helemaal toppie uit...
Wij hebben hem veel gebruikt op vakantie al swe ginegn lopen met de hond. De kruip-door sluip-door route was niet te doen met de kinderwagen. En we nemen hem altijd mee als we naar bijv Ikea gaan ofzo. Voor gewone boodschappen vind ik het veel te omslachtig... Jelle in de maxi cosi, in de auto, jelle uit de mc in de bb, boodschappen doen, jelle uit de bb inde mc, jelle uit de auto, jelle uit de mc... Pffft... ik word al moe als ik eraan denk..
Ik heb ook de babybjorn active. Hij is mij heel goed bevallen. Julia huilde veel en werd rustig als ik met haar rondliep. Dus ja ik gebruikte hem ook in huis. Nu ze wat groter is gebruik ik hem weinig. Het word erg zwaar voor mijn rug ondanks de lendesteun. Ze wil ook liever van zich af kijken maar dat red ze nog niet zo lang. Wij hebben er een winterzak van babybjorn bij gekocht. Zo had ze het altijd lekker warm en hoefde ik haar niet helemaal om te kleden als we naar buiten gingen.
lars vond t prachtig in dat ding, als we ermee naar buiten gingen deed ik hem met zijn achterhoofd tegen mij aan zodat ie rond kon kijken, en ik deed mijn man zijn jas aan, dan kon lars er gewoon onder, was net zon kangaroe. als het koud was deed ik een vestje aan, maar ik heb m vooral in de zomer gebruikt. toen lars 8,5 maand was kon hij op de fiets in een zitje en toen werd hij mij in de BB te zwaar. ik gebruikte hem ook op de fiets, en bang dat hij eruit zo vallen ben ik nooit geweest, want als je die bovenste riempjes vast doet kan dat niet. (dan kan je evengoed het bovenkantje nog omklappen) ik heb er dus veel plezier van gehad
Ik heb er ook een gekregen van mijn ouders, maar helaas is Thomas nog onder 3,5 kilo dus nog niet gebruikt... maar de 3 kilo is gepasseerd, dus begint te naderen! Omdat Thomas prematuur is (8 wkn te vroeg) lijkt het me heel fijn voor hem om dicht bij je te zijn terwijl je toch je handen vrij hebt om e.e.a te doen! Grappig dat veel mensen hem ook binnen gebruiken, had ik nog niet eens bedacht!
Geweldig ding vond het! Fenja vond het ook heerlijk. Ik had niet zonder gewild. Wij hebben wel die zonder lendesteun en na een tijdje voelde ik het wel erg in mijn rug. Dus als je er 1 koopt zou ik wel die met extra steun kopen.
Wij hebben de active op marktplaats gekocht voor 30 euro! Echt goed rondkijken en dan kopen! Ik vind het een ideaal ding, helaas nog niet zo heel veel gebruikt maar echt een aanrader!
Bedankt voor alle reacties meiden. Zo als het er nu naar uitziet gaan we er toch ééntje halen. Ik koop hem wel gewoon nieuw, want ik vind het toch wel fijn als er gewoon garantie etc. opzit.
je kunt voor de baby bjorn ook een speciale fleece "zak" kopen die je zo kunt vast klikken aan de draagzak, lekker warm voor koude winterse dagen. je kunt hem ook nog gebruiken als het kindje van je af kijkt, dus voor zich uit...
Die cape waar sim het over heeft, hebben wij ook: helemaal geweldig! Ik heb de BB heel veel gebruikt om naar de winkel te gaan etc, je bent dan lekker mobiel en hoeft niet met de wagen door de gangen van de winkels. Deze maand waren we in IJsland en daar droegen we onze baby (7 maanden, 8 kilo) op excursies heerlijk in de BB + cape. Lekker warm, veilig en gezellig. En een stuk makkelijker mee te nemen dan een buggy
Hmm ook hier een hiulbaby thuis droeg ik dr vaak gewoon op mn arm want de bb is niet alleen voor de baby erg warm.. maar ook voor mams zit ie aardig warm vond ik maar buitenshuis.. ze vond echt alles verschrikkelijk winkels waren drama, plekken waar meer mensen liepen waren drama.. eignelijk het enige wat ze leuk vond.. was op een doordeweekse dag in het zuiderpark. dan is het daar namelijk heerlijk rustig. tot we de BB kregen... altahns.. gekocht op marktplaats voor 35e omdat ik 115,- toch echt wel een beetje veel geld vond voor iets waarvan ik niet zeker wist of ik het lang kon gebruiken alles wat nieuw was.. vond ze namelijk leuk maar vaak was het een week later weer over. en ik dacht nog "tja.. is het niks.. kan ik hem altijd weer voor diezelfde 35e op marktplaats zetten" maar vana de eerste minuut was ze echt helemaal "verslaafd" achteraf blijkt ze reflux gehad te hebben dus is het niet zo gek dat ze liever rechtop zat maar ik heb hem tot 2 weken terug ongeveer continu gedragen buitenshuis. binnenshuis niet zo heel vaak omdat ik dat toch minder handig vond. zelfs zo vaak.. dat ik van manlief weleens de vertwijfelde vraag kreeg waarom we OOIT zo'n dure kinderwagen gekocht hadden als ze er toch nooit in wilde. maarja.. anders kon je dr echt nergens mee naar toe nemen. ik heb hier geloof ik de Sporty. Donkerblauw en met lendesteun ook tis in winkels ook onwijs handig.. want je hebt gewoon je handen vrij voor de boodschappen en dergelijke enige is.. je kan geen kleding kopen met een BB op je buik althans.. niet als je kind begint te schreeuwen the minute dat je dr uit de BB haalt en qua kleding.. meestal gewoon een jasje en inderdaad.. lange sokjes of een mailotje... of een broekje met voetjes.. want de broekspijpen kruipen ietsje omhoog eigenlijk is het enige dat "koud" word.. de onderbenen en de voetjes. dus een paar slofjes is ook niet overbodig met het huidige weer. in de BB staan overigens de maten die ze moeten hebben om er in te passen. lengte in cms staat daar waar je hem moet afstellen. vond het zelf wel practisch om het daar te zetten ipv in een boekje *grin* nu kan ik hem gewoon netjes afstellen op dr huidige lengte.