Reiswieg te klein en te jong voor buggy

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door Lumiere, 9 aug 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Siertje2981

Siertje2981 Fanatiek lid

8 apr 2013
    3.456
    3
    0
    Werkzaam in een kledingwinkel als assistentbedrijf
    Leidschendam
    Dat is absoluut waar!!!

Femke was zes maanden toen we over zijn gegaan naar de buggyinzet van de wagen. Hadden de stoel dan in een soort maxicosi ligstand. Ze begin namelijk om te rollen en zich op te trekken aan de rand van de wagenbak. Ook vond ze de wereld veel te interesant.

Probeer het zo veel mogelijk te rekken en anders de buggyinzet en dan zo plat mogelijk ;)

2. maria80

maria80 Fanatiek lid

18 aug 2009
    1.979
    136
    63
    Idd met opgetrokken beentjes, maakt die kleintjes niet zoveel uit. Hier ook een Mutsy en net geen 6 maanden vol weten te maken in de bak. Ze draaide zich al snel om en kreeg toen ook door dat dat in de bak kon. De wandelwageninzet van de Mutsy kan (zo goed als) helemaal plat, dus dat maakt het een stuk makkelijker. Maar voorlopig nog even rekken hoor!

3. Ster27

Ster27 Fanatiek lid

14 jan 2010
    2.905
    254
    83
    Hier hebben we bij beide kinderen met 5 mnd moeten switchen naar de wandelwageninzet (die kan helemaal plat en ik had de onderzijde van de voetenzak erin liggen zodat het wel comfortabel lag). De oudste was op die leeftijd echt eruit gegroeit en ging zich afzetten en de jongste die een stuk kleiner is kroop op die leeftijd al en vond het erg interessant om over de rand te kijken.

4. Fien25

Fien25 Fanatiek lid

10 okt 2011
    1.659
    422
    83
    Ik heb zelf ook een mutsy 4rider, en heb een kindje van 64cm op dit moment. Hij heeft hier nog echt volop de ruimte. Wellicht dat het lijkt dat je kindje er snel uit is, maar dat hoeft echt niet zo te zijn.

Volgens mij zijn er al aardig wat tips gegeven. Ik zou het ook gewoon zo lang proberen te rekken.

5. Averlhach

Averlhach VIP lid

26 mrt 2011
    8.809
    1.014
    113
    Vrouw
    Drenthe
    In dit geval denk ik ook "zie het tegen die tijd". De eerste periode groeien babys harder dan later, dus het hoeft niets te zeggen dat hij nu 7 cm in 2 maanden gegroeit is. Het kan uiteraard wel, maar dat weet je dus nog niet.

Beentjes mogen best krom en als je een wandelwagen hebt die volledig plat kan mag dat al eerder. Echt zitten is pas als ze kunnen zitten. Buggy zou ik minder snel doen, maar ook dat is afhankelijk van welke buggy.

6. Spathiphyllum

Spathiphyllum Bekend lid

3 mei 2014
    536
    0
    16
    NULL
    NULL
    Ik zat me laatst ook al af te vragen hoe lang mijn dochter nog in de kinderwagenbak kan liggen, ze groeit echt als kool.

Nu vraag ik me wel af: ze slaapt meestal met haar beentjes gestrekt, dan is het straks toch helemaal niet fijn als ze met haar beentjes opgetrokken in de kinderwagenbak ligt?

7. Cygnet2

Cygnet2 Niet meer actief

Bijna alle kinderen passen tot 6 maanden in de reiswieg. Zoon is met 6 maanden over gegaan en die was echt al groot maar de belangrijkste reden om over te gaan is rollen en optrekken. Ze liggen nooit languit dus dat is geen probleem.

8. Purk

Purk Fanatiek lid

19 nov 2013
    3.189
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hij blijft natuurlijk niet 7cm groeien iedere 2mnd ;) Maar kijk het gewoon aan? Is het met 4mnd niet meer comfortabel voor hem in de reiswieg, dan ga je over op de buggy-inzet (en die het liefst zo horizontaal mogelijk). Maar wie weet ligt hij er met 6mnd nog wel lekker in met wat opgetrokken beentjes.
    Gewoon afwachten dus!

Mijn dochter ging met 5mnd over; ze paste nog perfect in de reiswieg, maar ze rolde naar haar buik en trok zich op aan de randen. Buggy-inzet was dus veel veiliger.

9. Tweekids

Tweekids VIP lid

26 aug 2012
    13.148
    330
    83
    Vrouw
    Kraamverzorgster & hypnobirthing docent
    Idd opgetrokken beentjes net als in een achterwaartse autostoel :)

10. Aquilegia

Aquilegia VIP lid

19 apr 2007
    8.914
    3
    36
    Vrouw
    psycholoog en astroloog
    Midden-Nederland
    Mijn zoon is 73 cm en 8 maanden (bovengemiddeld voor zijn leeftijd) en ligt nog in de reiswieg van de Joolz. Het past nog net, maar ik hoop dat hij over een maandje gaat zitten. Ze gaan vanaf nu langzamer groeien en zitten dus ook langer in 1 kledingmaat.

Deel Deze Pagina