Misschien een beetje een vreemde vraag, maar ik ga deze maand de babyuitzet inslaan en bedacht me opeens: wat draagt een pasgeboren baby eigenlijk? sommige vrienden zeggen een pyama jasje, broekje, sokjes en mutsje, anderen zeggen weer: nee, je moet zo'n boxpakje kopen, zo'n aan-elkaar-pakje met van die voetjes erin... heeft er iemand tips wat er het lekkerst zit voor de kleine als ze net geboren zijn? ik ga in het z'huis bevallen en onze meid zal daar wel even moeten blijven na de bevalling dus ik wil zeker weten wat ik kan kopen aan pakjes. hoop dat iemand me kan helpen. Lieve groet, Marjolein
nou zo'n pakje met voetjes eraan zou ik persoonlijk niet doen!... die kleintjes zijn zo bewegelijk dat je dan elke keer die pootjes kwijt bent ik heb een lief pakje van nijntje maatje 50 gehad van de aanstaande oma... dus rompertje truitje broekje sokjes en mutsje op alles lekker zachtes stof
ik vind die pakjes met die voetjes ook echt 3 keer niks (en de meeste meiden die ik ken niet). Ik heb gewoon een broekje, shirtje met lange mouwen, mutsje en sokjes. Kijk een op www.kleertjes.com ofzo, overal heel veel korting nu.
Inderdaad, hier ook geen pakje met sokjes. Ik vind het niet werken en ook niet zo leuk staan . Hier ook gewoon t-hirtje, broekje met sokjes. Kijk eens op www.kinderkleding-tekoop.nl, vreselijk afgeprijst nu (nee, heb geen aandelen ). Ik vond de pakjes van Noppies erg schattig om te kopen voor vlak na de geboorte. Lekker zacht en ziet er ook super leuk uit.
Wij hadden een wit rompertje, wit truitje, wit broekje en witte sokjes van Feetje voor vlak na de geboorte. Daarna vooral van die dingen uit een stuk. Met en zonder voetjes.
Ik zweer bij de basic lijn van Babyface. Het materiaal is heel zacht en het zit heerlijk om het lijfje. Het zijn losse rompertjes (korte of lange mouw) en vestjes en broekjes. En het is echt van goede kwaliteit, ik kan alles van mijn dochtertje weer voor mijn tweede kindje gebruiken (gelukkig weer een dochter want ik had alles roze gekocht ). Duimeland - Baby mode - BFC basic
hee! ik had gewoon, een romper, broekje, shirtje, mutsje en sokjes en een JASJE! of vestje niet vergeten voor als je naar huis mag! ik mocht gelijk dezelfde dag naar huis, maar was een jasje/vest voor onze meid vergeten.. Gelukkig zat de H&M om de hoek x
Wat ook superhandig is, is een zak voor in de maxi cosi! Dan hoef je geen jasje oid te kopen en ligt jouw baby heerlijk warm! Jasjes zijn heel erg onhandig aan en uittrekken!
Ik hou persoonlijk ook niet zo van die boxpakjes uit 1 stuk. Zoonlief was ook wat groter en daar paste die boxpakjes met voetjes al heeeeel snel niet meer. Als het überhaupt al paste! En ik vind gewoon shirtjes/broekjes met mutsje/sokjes/rompertje ook leuker staan. kan je ook wat meer afwisselen. wij hebben nog veel van de vorige zwangerschap. Maar ik vind het ook erg zonde om voor de eerste periode dure kleren aan te schaffen die hij toch maar even aan krijgt. Maar goed dat is persoonlijke keuze. H&M vind ik erg leuk en betaalbaar. Maar ook HEMA en zelfs bij de zeeman hebben ze voor kinderen leuke kleertjes.
Ik ben ook van mening dat die pakjes met voetjes 3x niks zijn! Als je kleine toevallig net een wat langer lijfje, of langere beentje heeft (of grote voetjes) dan passen die dingen al voor geen meter meer. HIhih Maar idd, gewoon lekker zachte kleertjes van bv HEMA of H&M.....
Persoonlijke keuze natuurlijk! Ik vind pakjes met voetjes verschrikkelijk, haha. Maar een boxpakje kan wel scheetig zijn. Ik heb er eentje van Noppies en die vind ik zo schattig. Maar doorgaans, bijv. van die velourse, vind ik verschrikkelijk. Verder hier gewoon fan van lekkere zachte broekjes & truitje. Ik vind zacht stretch fijn, trekt ook fijn aan. Favoriete new-born merken vind ik: Imps & Elfs en Noppies. Ook omslagtruitjes zijn wel fijn vind ik. Maar niet die met strikjes, nikt irritanter. Met drukkertjes vind ik wel fijn. Omslagrompers zijn in begin ook heel handig. Mijn favoriete merk daarvoor is Petit Bateau. Vanwege de veel betere pasvorm & kwaliteit. En dan natuurlijk nog sokjes. Ik vond die van kruitvat; bambino, ltijd fijn want die blijven goed aan zitten. Was bij mijn 2e ook zo. Maar in tegenstelling tot 1e, heeft 2e wat meer vetjes dus hem passen ze nu (10 wkn) niet goed meer, zijn aan de randen te strak. Ik zou je trouwens ook aanraden een mooie omslagdoek mee te nemen naar het ziekenhuis. Blijft de kleine lekker warm in als hij/ zij uit het bedje is.
Ik had allemaal lossen dingen broekjes en shirtjes Vindt die hele pak zo onhandig en totaal niet mooi
Ik had een pakje gekregen in maat 50 met voetjes, ons meisje was 49 cm met de geboorte, maar heeft lange beentjes. Pakje past dus niet. Bij de babydump hebben ze pakjes zonder voetjes (met een girafje) die past in 56 dus wel. Voor na de geboorte hadden we gewoon een stoffen grijs broekje en wit truitje, met een wit mutsje en sokjes.
Ik vind gewoon broekje met truitje en rompertje toch het handigst. Wel van een lekker fijn zacht stofje.
Persoonlijk veel plezier gehad van pakjes zoals de newborn pakjes van BFC NOPPIES Imps en Elfs. Prenatal heeft mooie basic pakjes hema heeft heerlijke newborn pakjes. Tja. maar boxpakje.. nee niet mijn ding. Sch-zus daar aantegen vind ze wel weer geweldig dus.. blijft persoonlijk.
Zachte pakjes! Ik heb een aantal pakjes van de hema en prenatal met een wikkel truitje, vind ze ideaal. Ik ben zelf wel fan van broekjes met voetjes eraan, de voetjes zitten er niet altijd in nee, maar sokjes kwijtraken vind ik vervelender. Boxpakjes snap ik de logica niet van, vind ze er niet leuk uit zien en ze lijken me enorm onhandig. Zowizo heb je een mutsje nodig maar koop daar niet teveel van; ik heb bij bijna elk pakje een mutsje, dus zo'n 5 mutsjes, maar mn dochter woelt alle mutsjes binnen no time af, ook buiten, en ze draagt maar 1 mutsje, de rest past niet goed.
Ik heb een aantal waanzinnig leuke katoenen boxpakjes uit het buitenland met hippe printjes, wel zonder voetjes. Verder veel truitjes en broekjes, los te combineren. Wel zo praktisch. Zal snel genoeg merken wat ik het handigst vindt.
Hier in Frankrijk is het boxpakjes met voetjes wat de klok slaat. Gewoon moeilijk om pakjes zonder te vinden... Heb zelf voorkeur voor gemakkelijk zittende zachte pakjes in de eerste maanden. Houdt bijv. niet van spijkerbroeken, capuchons op truien, etc. Mijn favoriete merken zijn Name-it (newborn lijn is lekker zacht), Esprit en Noppies. Verder heb ik in de kleinste maatjes eigenlijk alleen maar rompertjes van Petit Bateau. Niet het goedkoopste, wel de beste pasvorm voor die kleintjes. Wat betreft meenemen uit het ziekenhuis; zou gaan voor een lekker zacht pakje en bijv. in een maxicosi voetenzak of een wikkeldeken. Jasjes houd ik ook niet heel erg van. Superlastig bij die hele kleintjes. Hier gaat er gewoon een extra kleedje overheen als het echt koud is...