reiswieg vs maxi cosi help!!

Discussie in 'De babyuitzet' gestart door philly88, 19 mrt 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. philly88

philly88 Actief lid

27 jan 2012
    131
    0
    0
    lieve aanstaande mama's en moeders zou graag jullie mening willen hebben.
    we hebben al een zoontje van 2 en uit ervaring heeft bij onze zoon de reisweig totaal geen nut gehad een kleine 4 maandjes en meneer was te groot, heb 2 kinderwagen versleten maar ik weet niet of iemand het herkent ik ben een buggy mama dus met 6 maanden een goede buggy gekocht en hoppa zoveel plezier van gehad en nog steeds.

alleen nu loop ik dus te twijfelen door mijn moeder , mijn idee was eigenlijk een hoes kopen die een beetje gevoerd is voor de maxi cosi ( hagou orginals zooo mooi :D) en met de maxi cosi op het onderstel van de quinny zapp xtra!!!het is voornamelijk bedoeld dadelijk om mijn zoontje naar school te brengen en korte boodschappen dus even heel ruim gerekend een uur in de maxi cosi.

ik snap dat het niet de bedoeling is dat ik uren in de stad ga wandelen met de kleine in de mc maar ik vond ee ndraagzak ook wel een leuke optie.!!

het gaat ons zozeer niet om het geld maar ik vind het zonde om voor veel geld een kinderwagen aan te schaffen terwijl ik niet kan wachten todat ik een mooie goede buggy weer kan aanschaffen!!

dus graag even jullie mening aub want mijn moeder zegt je moet een reiswieg maar is dat ook zo MOETEN!!

sorry voor het lange verhaal alvast bedankt!!

2. Damay77

Damay77 VIP lid

18 apr 2010
    13.734
    7.501
    113
    Vrouw
    mijn mening, een MC is een autostoel. en is niet bedoeld om op mee rond te rijden op een onderstel. en al helemaal niet op een quinny zapp als ze zo klein zijn. dat ding heeft geen luchtbanden dus al die trillingen zijn niet echt goed voor zo'n kleintje.
    een uur per dag vindt ik persoonlijk erg veel. kindje hoort zoveel mogelijk plat te liggen en zich te kunnen bewegen. en niet in een Mc vastgesnoerd te zitten in een on-natuurlijke houding. het is helemaal niet goed voor bekken en ruggetje.
    dus gewoon lekker in de wandelwagenbak. liggen ze ook lekker beschut tegen het weer en alle indrukken. zelfs maxi cosi zelf raad het af.
    alleen gebruiken op onderstel bij zeer korte boodschapjes of van auto naar huis en terug.
    en tja, wanneer is een reiswieg te klein? veel mensen denken al dat hij te klein is als kindje weinig ruimte onder en boven heeft. maar je moet het niet vergelijken met een wiegje. het is echt niet erg als ze een beetje krap liggen en met opgetrokken beentjes liggen hoor. is een natuurlijke houding. veel natuurlijker en gezonder dan in een MC/autostoel.

en je hoeft niet veel geld uit te geven aan een nieuwe wandelwagen, op marktplaats staat genoeg voor een weinig geld. heb zelf een quinny buzz voor 65 euro en voor thuis een quinny freestyle met wandelwageninzet en reiswieg voor 45 euro.

3. unscientifique

unscientifique Actief lid

6 dec 2011
    182
    0
    0
    Rotterdam
    Ik geloof dat een een baby voor een langere tijd in een MC doen niet zo goed was voor het ruggetje. Weet niet helemaal zeker.
    Maar een draagzak is een alternatief.
    En misschien groeit dit kindje niet zo snel uit de wandelwagen?

4. juf85

juf85 Niet meer actief

zo lang mogelijk in de wandelwagenbak. Onze meneer past er nogmaar net in (hij is nu 68 cm en 7,5 kg), maar we proberen het nogwel even vol te houden, omdat plat liggen belangrijk is. En het is nu meestal nog best fris, in de wagen ligt hij mooi beschut.

een maxi cosi is niet geschikt als kinderwagen. Wij hebben zelfs geen adapters, zodat wij ook niet de maxicosi als kinderwagen kunnen gebruiken.

Je kindje moet zo lang mogelijk plat liggen, hetliefst volgensmij een half jaar.

5. LiittleOne

LiittleOne Fanatiek lid

25 nov 2010
    1.220
    1
    0
    wij hebben geen wandelwagenbak, komt er ook niet in.
    we doen het met de maxi cosi.
    ben ook een 'buggy' typpetje en er is een buggy van de maxi cosi zelf waar de maxi cosi met adapter op past, vind hem ideaal.
    al helemaal als je maar een uurtje gaat wandelen!
    als je uuuuren gaat shoppen, zal ik inderdaad de draagzak aanraden.

6. wonderbaby1

wonderbaby1 VIP lid

9 jan 2010
    7.063
    90
    48
    Noord-Brabant
    Hier ben ik het mee eens.

Voor een voetenzak moet je ook eens kijken bij baby anne-cy die hebben ook zo'n mooi spul!

7. Damay77

Damay77 VIP lid

18 apr 2010
    13.734
    7.501
    113
    Vrouw
    echt superslecht voor je kindje. ook als het "maar" een uur wandelen is. daar is een MC niet voor bedoelt.
    maar goed, dat hebben meerdere je al uit proberen te leggen in je eigen topic. jammer dat je puur aan je eigen gemak denkt en niet aan het welzijn van je kindje.

8. Alita

Alita Niet meer actief

Toch vindt ik een wagenbak beter hoor.......ga je dan nooit eens wandelen straks? Het duurt nog wel even voordat je kindje in een buggy kan en wat ga je tot die tijd dan doen?

9. Trees

Trees Niet meer actief

Persoonlijk vind ik een ergonomische draagzak of een draagdoek een goed alternatief. De maxi-cosi daarentegen niet. Om dezelfde redenen die eerder zijn genoemd.

Ik heb zelf mijn draagdoek en draagzak veel gebruikt. De wandelwagenbak nauwelijks, omdat onze dochter het helemaal niet fijn vond.

Ik zou wel investeren in een goede draagzak (let op dat deze ergonomisch is!) of draagdoek. Ook deze zijn niet supergoedkoop. Ik zou er toch eens goed overna denken en eventueel een tweedehands wandelwagenbak aanschaffen.

10. LiittleOne

LiittleOne Fanatiek lid

25 nov 2010
    1.220
    1
    0
    ik denk absoluut aan het welzijn van mijn kindje.
    we nemen een draagzak mee voor de langere stukken dat we weg zijn.
    lekker dicht bij mama of papa liggen :)

11. LiittleOne

LiittleOne Fanatiek lid

25 nov 2010
    1.220
    1
    0

12. Trees

Trees Niet meer actief

Ik zou inderdaad geen Bjorn Borg aanschaffen. Ik heb deze ooit uitgeprobeerd met mijn dochter en mijn dochter hing er vreemd in en ik kreeg last van mijn schouders.

Zelf heb ik een beco butterfly. Erg fijne drager en je kan er lang meelopen zonder last van het gewicht te krijgen. Goedkopere en ook goede alternatieven zijn o.a.: manduca en de bondolino. Op deze site worden ze verkocht en volgens mij kan je ze hier ook lenen om uit te proberen Babydrager / draagzak | Babybij

13. LiittleOne

LiittleOne Fanatiek lid

25 nov 2010
    1.220
    1
    0
    en gaan jullie dan nooit van huis weg in de auto?
    langer als een uurtje mogen jullie dan dus niet rijden met het kindje want dan ligt hij/zij langer in de maxi cosi.

14. brenda1976

brenda1976 Niet meer actief

wagenbak gebruikte ik veel hoor, elke dag even wandelen en als mijn zoon in slaap viel en zonnetje scheen een beetje dan liet ik hem nog even liggen.
    Ik vind een maxicosi een vervoersmiddel, ik zie op beurzen en in de stad vaak moeders met een buggy en maxicosi.
    Dan denk ik, gemak misschien, maar slecht voor het kindje en je blijft vaak langer dan de bedoeling is!
    Het is maar eventjes gedoe, maar ik vind de rugje net belangrijker.
    En als je de financiele investering te groot vind, misschien kan je van vrienden lenen of via mp.
    draagzak is fijn, maar toch niet uren. Ik vond het meer voor erbij. kreeg naar 1 uur echt wel zere schouders en rug.
    gr brenda

15. Suusjeuh

Suusjeuh VIP lid

4 jul 2010
    13.212
    13
    38
    Verpleegkundige/gastouder
    Een AUTOstoel is een AUTOstoel en geen vervanger van een kinderwagen. 2,5 uur per dag is de max, maar ze zijn echt niet bedoeld als kinderwagenvervanging. Ik gebruik mn reiswieg ook weinig ( Pastte overigens wel tot 7 mnd en 70 cm ofzo ) , wij hebben de draagdooek bijna altijd gebruikt, en nu nogsteeds de ergonomische draagzak. Bondolino of Manduca, beide geschikt vanaf geboorte tot ca 15 kilo. Ideaal! Als je zo'n drager aanschaft is een reiswieg geen must, maar gebruik dan de drager en niet de MC voor wandelingen!!

Maar hoe doe je dat dan met dutjes buitenhuis op visite? Dan gebruikte ik juist wel de reiswieg die eerste maanden.

16. miepje77

miepje77 Fanatiek lid

25 mei 2008
    1.881
    448
    83
    Ik zou echt niet zonder wagenbak kunnen. Veel wandelen en idd af en toe een slaapje op visite. In de maxicosi liggen ze zo gepropt. Ook zweet de maxicosi. Maar mijn kindje is ook wel erg warmbloedig haha.
    Kun je niet goedkoop via mp een kinderwagen met bak kopen of anders lenen van iemand. Hier de wagenbak toch zeker wel een half jaar gebruikt.

17. Meandor

Meandor Bekend lid

9 jan 2011
    906
    0
    0
    Friesland
    Dat is wel een hele slechte vergelijking. Het is een autostoeltje, gemaakt voor in de auto.. je hebt dan niet echt de keus tussen maxicosi en wandelwagenbak he?
    ..en als wij met de auto gaan stoppen we na 1 1/2 uur om de baby even lekker te laten liggen!

18. Bougainville

Bougainville Niet meer actief

Mee eens!

En ''maar'' een uurtje? Dit is echt te veel.
    Er word aangeraden je kindje niet langer dan een half uur(!) in de MC te laten zitten.

19. Umm85

Umm85 VIP lid

17 jun 2007
    26.310
    248
    63
    Vrouw
    huismama, doktersassistente
    Turkije
    Ik vind het zo dom..

Ik weet niet hoe het bij andere zit maar ik ga regelmatig meerdere keren per dag de deur uit. Je wilt je baby dan toch niet steeds in die autostoel leggen waar het totaal geen bewegingsvrijheid heeft?

20. Abri

Abri VIP lid

16 jun 2010
    12.423
    3
    38
    Op de site van maxi-cosi zelf staat 2 uur.. Maargoed, ik zou de voorkeur hebben voor de wandelwagenbak. Is het zonnig en heet kunnen ze er heerlijk in liggen met weinig aan en uit de zon (in de maxi-cosi wordt het meestal snel even warmer en zitten ze meer vast dus minder bewegingsvrijheid etc.). Is het koud kan je kindje heerlijk uit de wind in de wandelwagenbak liggen bijv.
    Zou in ieder geval niet zonder de wandelwagenbak gewild hebben laat ik het zo zeggen ;)

Deel Deze Pagina