1e kind, station of geen station?

Discussie in 'De babyuitzet' gestart door wanna be a mama, 18 mrt 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. wanna be a mama

wanna be a mama Bekend lid

16 mei 2011
    728
    1
    16
    Ik en mn vriend komen er niet uit. Dat er een andere auto moet komen weten we zeker, maar gaan we dan voor een station of niet? Het is best moeilijk om juist die auto te vinden die we allebei juist vinden. Nu is mijn vraag dus vooral: Hoe vaak neem je je kinderwagen mee? En zou deze niet in een kofferbak passen van bijvoorbeeld een passat?
    Ik vind het zonde om voor die anderhalf tot 2 jaar speciaal een station te kopen als de kinderwagen ook in een gewone auto past. En je neemt natuurlijk veel meer spullen mee met een kind, maar dan vraag ik me af hoe doen anderen dat dan?
    Dus dames, hoe doen jullie dat?

2. Yolanthe

Yolanthe VIP lid

Wij hadden ook geen station toen dochter werd geboren, niet eens een trekhaak. In het dagelijksleven was er geen probleem:de kinderwagen paste er prima in. ook de wagenbak dus en de tas met spulletjes (reservekleertjes, flesje, voeding, luiers etc) ook.

Pas op vakantie hadden we een probleem, omdat voordat dochter er was we heel de achterbank vol gooide met spullen en dat ging toen niet meer. We zijn kampeerders dus de tent/ koelkast/ tafel/stoelen, etc neemt heel wat plek in beslag.

De auto was op en we hebben toen een andere auto gekocht met trekhaak en aanhanger op mp erbij en het vakantieprobleem was opgelost. Kortom nog steeds geen station, maar wel 2 kinderen en een kinderwagen.

Moraal van dit verhaal: stationwagen is niet nodig en je gaat gewoon eens passen bij een babywinkel met de kinderwagen die je op het oog hebt. Of met de kinderwagen bij de autowinkel als je wel een wagen hebt maar nog geen auto....

3. Amethist

Amethist Niet meer actief

Met 1 kindje heb je echt nog geen station nodig. Maar als jullie wel graag een 2e willen dan lijkt het me nogal zonde om nu een nieuwe auto te kopen en dan over bijv. 2 jaar weer een nieuwe omdat je dan tóch wel een station nodig hebt. Dus dan zou ik nu gewoon gelijk een station kopen.

4. ivfje

ivfje Bekend lid

25 feb 2011
    719
    0
    0
    NULL
    NULL
    hier al jaren een peugeotstation... ook zonder dat er kinderen zijn.. ideaal met vakanties, met meerdere mensen op pad, de hond, boodschappen etc noem maar op....
    nu er een kleine op komst is ben ik blij dat we zo'n grote auto hebben...

toch is het zeker geen must.. we hebben er nog een klein autootje erbij en daar zie ik mezelf straks net zo gemakkelijk met de maxicosi en hond instappen alleen vergt het gewoon meer planning en inpakkunsten... alleen kun je dan gewoon niet zoveel spullen etc meenemen

5. Suusjeuh

Suusjeuh VIP lid

4 jul 2010
    13.212
    13
    38
    Verpleegkundige/gastouder
    Wij hadden een grote stationcar toen onze dochter geboren werd, de kofferbak lag altijd vol; kinderwagen, luiertas, boodschappenkratten. Toen ik stopte met werken hebben we hem om financiele redenen moeten verkopen ( audi A6 ) en hebben we een auto gekocht waar onze kinderwagen net in pastte; een ford Fiesta. Het onderstel en kinderwagenbak past in de kofferbak en dan nog een luiertas ernaast, dan is de kofferbak vol. Nu sleep ik een stuk minder spullen mee, en past het ook gewoon. We verwachten nu ons 2e kindje, met dezelfde auto. Op de achterbank passen makkelijk 2 stoeltjes, of er dan nog een 3e zitplek in het midden is weet ik niet. De oudste krijgt een heel kleine buggy ( Quinny buzz ) en de baby krijgt dan gewoon de kinderwagen ( Joolz ) dit past samen achterin. Dus nee, je hebt geen stationcar nodig voor een kindje. Makkelijk is het wel, maar het past ook goed genoeg in een kleinere auto. Wel is het denk ik ook afhankelijk van hoe groot je kinderwagen is, en hoe groot je kofferbak is.

Bij ons waren mogelijke opties bijvoorbeeld: Golf, Fiesta, Corsa, Fiat Punto. Hier pastte allemaal net onze kinderwagen in.

6. december

december Fanatiek lid

9 apr 2011
    2.724
    0
    0
    Laatst de kinderwagen opgehaald en die past prima in onze gewone Passat.

7. Saz667

Saz667 Fanatiek lid

24 nov 2008
    4.841
    177
    63
    Tja, wij hadden al een station voor ik zwanger was van de eerste, maar wel met oog op kind, hond, tripjes naar de bouwmarkt of Ikea en vakanties.

Noodzakelijk is een station niet als je een kind hebt, mijn moeder heeft een Alto, en daar past ook een kinderwagen (mutsy), autostoel en 2 volwassenen in (en dan is ie ook echt wel vol trouwens).

8. wanna be a mama

wanna be a mama Bekend lid

16 mei 2011
    728
    1
    16
    Dankjewel voor de reacties. Denk dat we nog maar even wachten met het kopen van die station. Het is me duidelijk geworden dat het dus niet perse nodig is. Top!

9. Daro

Daro Fanatiek lid

1 aug 2010
    2.548
    0
    0
    West-Brabant
    Wij hebben het eerste jaar van mn zoontjes leven rondgereden in een Renault Twingo :)
    De grote kinderwagen (Quinny, oud model, echt een bakbeest) kon er prima in. En nu rijden we ook gewoon een normale auto. Dus nee, voor je kindje hoef je geen stationwagon te kopen.

10. jomidi

jomidi Bekend lid

13 okt 2010
    904
    1
    0
    Owh nee hoor, ik rij een atos (ja ja, heel lelijk) en ben zwanger van m'n derde telg. Dit gaat gewoon allemaal passen.

11. gebakje

gebakje VIP lid

15 dec 2010
    5.130
    0
    0
    Heerle (NB)
    Ik heb er ook maar 1tje, en ik rij in een klein oud ford kaatje. En alles past er gewoon in.

De 2de auto van ons is een mitsubitsu colt sport uitvoering, en ook daar past het gewoon in. Al moet je soms wel een beetje creatief zijn.

Het is echter wel zo als we op vakantie zouden gaan naar pak hem weg zuid frankrijk, dat ik de kinderwagen denk ik niet meer mee krijg.

12. Ster27

Ster27 Fanatiek lid

14 jan 2010
    2.905
    254
    83
    Een ruime auto is in principe wel handig, maar het hoeft niet perse een station te zijn. Wat ik zelf wel heel belangrijk vind is dat het een veilige auto betreft. Wij hebben zelf hier in huis de afspraak dat degene die onze zoon mee moet nemen (naar de oppas) of die bij onze zoon thuis is de gezinsauto tot zijn beschikking heeft (BMW 3-serie) en dat de ander dan met de 2e auto op pad gaat (fiat punto).

13. poetje84

poetje84 Actief lid

24 okt 2011
    141
    0
    0
    Ik denk dat je je schikt naar de ruimte die je hebt. Dus als je eenmaal station hebt, ben je die ruimte vaak zo gewend dat teruggaan naar een kleiner model voor je gevoel 'krap' is. En andersom ervaar je de ruimte van een station na een kleinere auto misschien als méga. Dat heb ik altijd wel als ik de station meeneem; daar rijdt mijn man doorgaans in en ik in de Punto. Zit ik in de station, waan ik me zo ongeveer een touringcar :p

14. evenstar

evenstar VIP lid

22 jan 2009
    9.809
    4
    38
    postdoc/docent universiteit
    import Noorderling
    Wij hebben de tweede op komst en blijven voorlopig lekker doorrijden met ons corsaatje :D

Wel 5 deurs. Wij hebben wel een kinderwagen, maar hebben hem in de praktijk amper gebruikt. Ik gebruikte vooral draagdoeken, ideaal (lapje stof kan zelfs in een Fiat Uno :D). Onze kinderwagen paste overigens prima in onze auto (Maxi Cosi Mura). Nu nemen we met de auto alleen een buggy mee, we fietsen veel en mijn dochter kan vrij lang achter elkaar lopen (en dragen op de rug kan papa nogsteeds met de drager die we daarvoor hebben ;)).

Met vakanties is het wel proppen, maar tegen de tijd dat we met twee kinderen echt op vakantie gaan, zullen we denk ik wel een grotere auto kopen. Of er voor de vakantie een huren.

15. Amfy

Amfy Niet meer actief

hier ook geen station hoor gewoon een sedan.

en ik zou niet weten waarom ik een station nodig zou hebben. er kunnen 3 autostoelen op de achterbank en in de kofferbak kunnen we alles kwijt zo als bijvoorbeeld gister een kinderwagen een campingbed met extra matras een verhuisdoos en een weekend tas in de koffer pak staan en dat paste prima.

16. evenstar

evenstar VIP lid

22 jan 2009
    9.809
    4
    38
    postdoc/docent universiteit
    import Noorderling
    Amfy, even uit nieuwsgierigheid, in welke sedan passen er 3 kinderstoelen op de achterbank? Wij proberen de nieuwe auto uit te stellen tot een evt. derde ;)

17. Amfy

Amfy Niet meer actief

meerder hoor wij hebben een 156 daar kan het in (wel 3 3punts gordels he)
    en de auto van mijn moeder een carisma kan het ook makelijk

18. Jo85

Jo85 Niet meer actief

Een station is niet nodig inderdaad... Wij hebben er wel eentje maar dat is meer omdat we ook nog twee grote honden hebben die we ook mee willen als we een dag weggaan... dus dan is een SW wel makkelijk...

Deel Deze Pagina