Reiswieg

Discussie in 'Oppas en kinderopvang' gestart door Meis28, 8 apr 2015.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Meis28

Meis28 Fanatiek lid

30 aug 2013
    4.026
    184
    63
    Spanje
    Ik zit er aan te denken een reiswieg te kopen voor bij de oppas. Zij hebben ook een aparte kamer met wat lage soort banken waar ook een ander kindje slaapt, dus dat is ook een optie. Maar m'n moeder zei beter in een reisbedje want dat is veiliger en prettiger voor m. Maar een baby VAn 3,5 maand al in zon laag bedje , zou ie dat wel fijn vinden? Wat zouden jullie doen?

2. Snoopy1979

Snoopy1979 VIP lid

8 okt 2006
    34.228
    7.275
    113
    Vrouw
    Brabant
    In een camping bedje, is het veiligste.

3. MamaenMini

MamaenMini Fanatiek lid

6 dec 2011
    2.649
    76
    48
    Vrouw
    Utrecht
    Je hebt ook camping bedjes die hoog en laag kunnen als je dat fijner vind

4. Ingtwiede

Ingtwiede Actief lid

18 jul 2013
    299
    52
    28
    Is de oppas een gastouder? Want die mogen namelijk geen campingbedjes hebben ivm veiligheid.

5. Meis28

Meis28 Fanatiek lid

30 aug 2013
    4.026
    184
    63
    Spanje
    Nee is gewoon een vrouw die wij via via kennen, die op ons zoontje gaat passen. Ik denk aan een camping bedje zodat hij een beetje een eigen plekje heeft en misschien is het ook wel een stukje veiliger. Zij zullen hem anders misschien zomaar ergens laten slapen of op de bank (zij hebben een aparte kamer met lage banken tegen de muur wat op zich ook redelijk veilig is, maar toch..). Is het alleen wel fijn voor een jonge baby om zo laag te liggen? Die met verschillende niveaus heb je inderdaad, alleen die zijn hier moeilijk te krijgen, of erg duur.. ik woon in Spanje.

6. Snoopy1979

Snoopy1979 VIP lid

8 okt 2006
    34.228
    7.275
    113
    Vrouw
    Brabant
    Hier maakte het de kinderen niet uit of ze laag lagen of hoog. Ik zou je kindje gewoon laten slapen op die banken, klinkt veilig, zeker voor zo'n kleine baby nog.

7. Meis28

Meis28 Fanatiek lid

30 aug 2013
    4.026
    184
    63
    Spanje
    Beter dan camping bedje? Hij ligt namelijk zo open op die banken, thuis ligt ie natuurlijk of in z'n bedje of in de kinderwagen bak maar die wordt een beetje krap zo langzaam aan..

8. MamaChantal

MamaChantal VIP lid

14 okt 2010
    16.541
    3.057
    113
    Ik zou kijken voor een camping bedje
    straks gaat hij zitten/staan enz en dan valt hij zo van de bank. .

9. tuc

tuc Niet meer actief

Huh hoe kom je aan die onzin?? Ik ben go en bij mij en alle "collega's" liggen de kindjes in campingbedjes.

Ts, ik zou gewoon voor een campimgbed gaan...bij mijn ukkie oppaskindjes gaat dat prima.

10. Meis28

Meis28 Fanatiek lid

30 aug 2013
    4.026
    184
    63
    Spanje
    Ok, maakt het dan nog uit wat voor soort campingbedje of gewoon een normaal standaard bedje..? Mijn zoontje is best zwaar al, weegt over de 7,5 kilo en is nu net 3 maanden, hoop niet dat het lastig is met in en uit tillen? Denken jullie ook dat het fijner voor hem is om zo een eigen slaap plekje te hebben zegmaar? T lijkt me namelijk voor hem ook wat beschermender voelen dan open op een bank te liggen

11. Catou

Catou Fanatiek lid

11 okt 2013
    3.683
    1.860
    113
    Ik til ze wel zwaarder uit bed, kan prima hoor.
    Ik zou niet instemmen met een bank voor mijn baby.
    Want ook in een bank kan je kindje met zijn gezichtje in de zachte stof terecht komen als hij gaat draaien. Want daarom mogen campingbedjes met een matras niet meer. Of hij valt eraf.

Ik vind het maar vreemd klinken! Een vrouw die zwart werkt en kinderen op banken laat slapen... Of zijn de regels in Spanje heel anders?

12. Meis28

Meis28 Fanatiek lid

30 aug 2013
    4.026
    184
    63
    Spanje
    Haha nee is niet een vrouw die zwart werkt maar is een kennis van ons. Zij hebben een kleine kamer naast de woonkamer met wat lage banken en daar slaapt ook een ander kindje soms waar zij af en toe op past. Maar ik heb nog een kleine baby dus een eigen slaap plekje is misschien wel fijn want thuis slaapt ie overdag ook altijd in z'n eigen bedje.

13. Suusjeuh

Suusjeuh VIP lid

4 jul 2010
    13.212
    13
    38
    Verpleegkundige/gastouder
    Lekker een camping bedje hoor! Zo laag maakt voor een baby niet uit, en het gewicht; ze worden alleen maar zwaarder. Mn zoon van 2,5 ( 13 kilo ) til ik ook uit bed en op commode. Een campingbedje is lekker eigen en veilig. Mijn kids sliepen bij oma tijdens de oppas wel op de bank - met oma ernaast - of in de kinderwagen, maar dat was omdat mn moeder na een nieuwe knie niet voor elk slaapje naar boven kon lopen.

14. misa

misa Niet meer actief

Dat is niet waar. Ik ben ook Gastouder en ik werk ook met campingbedjes. Dat mag wel degelijk. Alleen mag je (zonder toestemming van ouders) niet een extra matras in het campingbedje leggen.

Maar ts: wat voor lage bankjes bedoel je? Ik zou wel degelijk mijn kindje in een bedje willen hebben.
    Als je dan toch iets wilt aanschaffen, dan zou ik ook een (tweedehands?) campingbedje kopen. Je kunt van die mooie opvouwbare matrasjes ervoor kopen (mag dus niet zomaar als Gastouder, maar privé natuurlijk wel).

15. Meis28

Meis28 Fanatiek lid

30 aug 2013
    4.026
    184
    63
    Spanje
    OK dan doe ik dat inderdaad! Maar zijn die extra matrasjes
    Nodig? Want meestal zit er al zon matrasje bij toch of is dat niet echt voldoende? Het is voor 4 dagen en dan per dag zegmaar zon twee slaapjes

16. Catou

Catou Fanatiek lid

11 okt 2013
    3.683
    1.860
    113
    Alsjeblieft gebruik een campingbedje alleen met het matrasje ( meer een plank met een laagje stof) wat er echt bij hoort. Losse extra matrasjes en ledikantmatrassen niet gebruiken.

Ik vind het een zeer slecht advies om te zeggen dat je het als gastouder niet mag, maar privé natuurlijk wel. Je wil niet op je geweten hebben dat je kindje het niet overleefd en als gastouder ook niet mag ik hopen. Afgelopen jaar zijn er 2 baby's door overleden.

Ok mijn dochter heeft als baby ook geslapen in een campingbedje met ledikantmatras. Maar ik zou het nu niet meer doen. Net als dat ik vroeger als baby in de kinderwagenbak op de achterbank stond, gelukkig hebben we nu een maxi cosi.

17. Goldsword

Goldsword Fanatiek lid

14 dec 2013
    1.422
    0
    36
    NULL
    Rotterdam
    Daar verschillen de meningen over :) Ik heb nooit een extra matrasje gebruikt en dl en alle oppaskindjes slapen prima.

18. cvm1985

cvm1985 Fanatiek lid

2 aug 2010
    3.692
    32
    48
    Ik zou het even met de oppas overleggen ook. Misschien heeft zij wel geen ruimte vooreen campingbedje oid.

Een bank als slaapplaats vind ik ook niet okay dus daar zou ik niet mee akkoord gaan.

Nooit een matrasje in een campingbed doen, snap niet dat die er nog speciaal voor verkocht worden. Richtlijnen zijn toch vrij duidel, het geeft een verhoogd risico op wiegendood, dat wil je niet...

Deel Deze Pagina