reisziekte

Discussie in 'Peuter en kleuter' gestart door MSL12, 4 mrt 2024.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. MSL12

    MSL12 Fanatiek lid

    11 feb 2013
    1.378
    192
    63
    mijn dochtertje had eerder altijd last van reisziekte bij langere afstanden echter merken we de laatste tijd dat het nu ook steeds vaker gebeurd bij wat korte afstanden (half uur). Nu hebben we tot nu toe nooit pilletjes of bandjes gebruikt maar wil het nu toch wel overwegen, gister echt heel veel gespuugd steeds onderweg.

    Welke pilletjes zijn aan te raden? ze is nu 5 jaar. of helpen de bandjes goed? want dat is misschien nog fijner dan een pilletje gezien ik denk dat ze dat lastig in zal nemen.

    hoor graag tips dan kan ik straks even op pad.
     
  2. Treezebees

    Treezebees Actief lid

    4 mrt 2023
    234
    336
    63
    Vrouw
    Hier helpen pilletjes en bandjes jammer genoeg niet. Soms geeft ze reeds over na een rit van 5minuten. Nu hebben we een autostoel gekocht waarmee ze op de voorzetel mag zitten en is ze tot nu toe niet meer ziek geweest. Ideaal absoluut niet maar het continu ziek zijn ook niet dus moesten we kijken waarmee we haar reisgenot konden verbeteren ( en we doen dit enkel bij de kleine reistochten).
     
    MSL12 vindt dit leuk.
  3. Rosao

    Rosao VIP lid

    3 nov 2007
    12.873
    1.366
    113
    primatour werkte hier altijd goed. Zijn ook goed op te delen. En dan innemen met appelmoes uit een knijpzakje (makkelijk meenemen).

    De bandjes vind ik niet zo goed werken. Vooral niet als het echt om overgeven gaat en niet alleen een misselijk gevoel.

    Wat verder helpt is de auto wat kouder houden, kind goed rechtop laten zitten, vooruit laten kijken en als het kan voorin laten zitten. In Nederland mag dat gewoon met een stoeltje of zitverhoger.
     
    MSL12 vindt dit leuk.
  4. suus1983

    suus1983 VIP lid

    10 okt 2006
    48.262
    33.199
    113
    Pilletjes werken hier heel goed. Bandjes hebben nooit wat geholpen. Voorin zitten helpt idd, maar vervelend voor zoon is dat ik ook wagenziek wordt helaas.
     
  5. Siepie85

    Siepie85 VIP lid

    8 nov 2013
    7.991
    7.966
    113
    Amsterdam
    Aangezien ze 5 is uitleggen dat ze mee moet kijken met het rijden. Doet onze oudste ook en sindsdien eigenlijk niet meer overgegeven. Verder geen schermen, niet lezen, geen jassen aan in de auto niet te warm zetten, zorgen dat ze goed gegeten hebben en goed uitgerust zijn.
    En idd primatour. En hier hebben we standaard bakken met een vuilniszak erin, zodat als ze toch moeten overgeven dat je alleen die vuilniszak hoeft te verwisselen.
     
  6. Dubbelgeluk

    Dubbelgeluk VIP lid

    18 mei 2013
    12.020
    10.988
    113
    Hier helpt het heel erg als we niet in de nacht/ vroeg in de ochtend gaan rijden. Dan heeft hij een gevoelige maag en gaat het altijd fout. Uitgerust zijn is hier het belangrijkste. Verder gaat het de laatste tijd gelukkig steeds beter!
     
  7. owly

    owly VIP lid

    19 aug 2013
    20.480
    9.057
    113
    Geef je haar melkproducten voor je gaat?

    Bij onze zoon gaat het goed zo lang hij geen melkproducten op heeft.

    Voor lange stukken geven we hem suprimal
     
  8. MSL12

    MSL12 Fanatiek lid

    11 feb 2013
    1.378
    192
    63
    ze eet wel brood waar wellicht sporen van melk in zitten maar echt melk/yoghurt/ etc had ze niet op.

    wat is het verschil tussen suprimal en primotour?
     
  9. duitshollandsmeisje

    18 sep 2018
    5.502
    7.338
    113
    Vrouw
    Kokkin
    Duitsland
    Oh verschrikkelijk, hopelijk groeit ze er overheen.. ik heb het helaas al mijn hele leven en ik blijf maar ziek worden :(
    Als ik niet zelf rij zorg ik altijd dat ik voorin zit zodat ik de weg kan zien.

    Wat ook helpt is focussen op iets dat niet beweegt, bijvoorbeeld een wolk ofzo of een gebouw in de verte. Zolang dat 'stil' blijft staan denkt je lichaam ook dat je stilstaat. Het bewegen is bij mij waar ik ziek van word dus ik moet ook niet naar de strepen op de weg kijken die voorbij flitsen. Boekjes lezen is ook een no go.

    Ik heb vroeger ook heel veel in de auto gespuugd, uiteindelijk kreeg ik van mijn moeder primatour of een ander reistabletje dat ik dan voor de rit in nam. Meestal viel ik tijdens de rit in slaap omdat het erg moe maakt. Dat heb ik jarenlang gebruikt voor verschillende reizen. Hielp mij altijd wel goed. Die bandjes deden bij mij helemaal niks.

    Nu helpt het vooral om altijd zelf te rijden, dan word ik niet misselijk. Maar bij iedereen word ik misselijk, of in de bus, ook vreselijk helaas.

    Heb ook wel eens de tip gelezen van een watje in je oor, maar weet niet meer precies welk oor je dan moet hebben, kan je vast online vinden!! Misschien helpt het.

    Heel vervelend!!
     
  10. duitshollandsmeisje

    18 sep 2018
    5.502
    7.338
    113
    Vrouw
    Kokkin
    Duitsland
    En inderdaad auto niet te warm of raampje stukje open bij je kind.

    Hoe vaak ik vroeger wel niet met open ramen heb gezeten achterin in de kou omdat ik het daardoor iets beter trok... mijn ouders hebben ook afgezien met mij poeh.
     
  11. LadyKikker

    LadyKikker Fanatiek lid

    12 feb 2012
    3.944
    1.733
    113
    Vrouw
    Hier werkte Primatour heel goed. Ook een tijdje seabands gehad. Werkten ook maar voor de langere ritten niet.

    We zetten mn zoontje ook vaak voorin. Dat scheelde ook al heel erg, omdat hij op de weg kon kijken dan
     
  12. MSL12

    MSL12 Fanatiek lid

    11 feb 2013
    1.378
    192
    63
    raamje hadden wel open gister het was heerlijk weer maar helaas kreeg ze toch last. maar wie weet toch te laat open gedaan omdat ze al misselijk was.
     
  13. Cin85

    Cin85 VIP lid

    12 jan 2010
    12.039
    13.327
    113
    Vrouw
    Inderdaad geen beeldscherm, niet lezen, etc maar goed naar buiten kijken.
    Hier gebruiken we cinnarizine tabletten, wel zo'n kwartiertje van te voren innemen.
    Ondertussen hebben we een nieuwe auto, welke zowel bij de elektrische stand, als bij de benzine stand, letterlijk een stuk rustiger is. Momenteel heeft mijn zoon dus geen laat meer van wagenziekte, of hij is er over heen gegroeid, dat kan ook nog. Maar om nu speciaal een nieuwe auto te kopen, gaat wel heel ver. :roflmao:
     
    MSL12 vindt dit leuk.
  14. Loulou12

    Loulou12 Fanatiek lid

    4 apr 2018
    2.540
    2.030
    113
    Vrouw
    Ik ben er helaas nooit over heen gegroeid.. Ik gebruik zelf altijd Cinnarize tabletten maar primatour werkt ook. (Primatour is alleen heel erg vies en heb trauma's toen ik een kind was)
    De Cinnarize tabletten zijn tenminste niet vies en kan je met een mes helemaal tot poeder maken en door een toetje heen doen. Mijn dochter merkt daar niks van.
    Ik raad wel aan om het zelfs een uur van te voren te geven. Dan werkt het echt het beste. Groetjes van een ervaringsdeskundige:roflmao::roflmao:

    P.s als je echt erge reisziekte hebt werken die bandjes niet. Dus ik zou daar niet op gokken als je een langere rit voor de boeg hebt!
     
    Siepie85 vindt dit leuk.
  15. tasje

    tasje Actief lid

    20 mei 2014
    464
    186
    43
    Surprimal is het enige wat werkt bij m'n dochter.
    (+voorin zitten met een raampje open)

    Primatour vond ze heel erg vies en kon ze niet binnenhouden.
     
  16. owly

    owly VIP lid

    19 aug 2013
    20.480
    9.057
    113
    Geen idee wat het verschil is. Deze krijgt onze zoon al lang. Onze zoon reageert niet op brood.

    Kijkt ze wel naar buiten? Zit ze hoog genoeg om buiten te kunnen kijken?
    Bij opa en oma kon hij eerder op een verhoger niet voldoende naar buiten kijken en was hij enorm misselijk.
     
  17. Eruanna

    Eruanna Bekend lid

    13 mei 2013
    937
    913
    93
    Bij ons werkt Cinnarizine ook het beste, die eet onze dochter gewoon op zonder dat het vies is. Bij primatour begon ze bij voorbaat al haast te kokhalzen, zo smerig ...
     
    Loulou12 vindt dit leuk.
  18. suus1983

    suus1983 VIP lid

    10 okt 2006
    48.262
    33.199
    113
    Hier ook voorkeur voor cinnarizine en ook dus iemand die er niet overheen gegroeid is. Word in elk voertuig misselijk, auto, bus, vliegtuig, boten zijn helemaal erg.
     
    Loulou12 vindt dit leuk.
  19. Loulou12

    Loulou12 Fanatiek lid

    4 apr 2018
    2.540
    2.030
    113
    Vrouw
    Grappig dat verschil. Tijdens de zwangerschap mocht ik geen Cinnarizine gebruiken en moest ik over op suprimal. Werkte bij mij juist helemaal niet :o:
     
  20. Loulou12

    Loulou12 Fanatiek lid

    4 apr 2018
    2.540
    2.030
    113
    Vrouw
    Ik ook. Echt dramatisch. Heel af en toe gebruik ik geen reistablet en daar baal ik dan bijna altijd van. Heel af en toe gaat het goed. Nog altijd de hoop dat het een keer beter gaat, want ik word altijd heel suf en hongerig van de tabletten :roflmao:
     
    suus1983 vindt dit leuk.

Deel Deze Pagina