Ik baal als een stekker! Lees ik net dat ze dus ECHT hebben gezorgd dat alle vervoersbewijzen niet meer gelden behalve die chipkaart met de metro, maar geld dit ook voor de bus en de tram? Daarnaast, ik moet dus morgen naar rotterdam en heb echt de bus tram en of metro nodig! En dan moet ik dus voor 1 dagje rotterdam een hele kaart aanschaffen. Ik weet niet eens waar, en dat krijg ik ook niet duidelijk met de site, of hoeveel dat kost, en wat je ervoor mee moet nemen.. Ik weet niets! En ik kan het ook niet vinden. Weet iemand hier meer? Mijn broer en ik gebruiken allebei een OV-studentenkaart overigens.
ow trouwens.. je hebt die ov-chipkaart alleen nodig bij de poortjes van de metro.. Verder gewoon je studentenkaart gebruiken
hoi, in de tram en bus kan je gewoon nog een strippenkaart (dus ook gewoon de studenten OVkaart) gebruiken hoor, dus gewoon morgen een route uitstippelen waarmee je metro kan omzeilen
chipkaart alleen in de metro verplicht, in de bus en trams kun je gewoon nog met je strippenkaart terrecht
Studenten kunnen op vertoon van hun OV-Studentenkaart gratis een chipkaart ophalen bij de V&I-punten van de RET, noodkassa's en Verkoopkarren. V&I-punten vind je op Centraal (bij de trams), Beurs (in de stationshal), Zuidplein (op het busstation), Capelse Brug en Spijkenisse Centrum. Mensen met een weekendkaart kunnen alleen terecht bij de Servicewinkel op de Coolsingel, bovenaan de roltrap Binnenwegplein van metrostation Beurs. Let op: ook met een studentenchipkaart voor door de week moet je in het weekend gewoon betalen, dan moet je er reistegoed op zetten bij een oplaad of verkoop & oplaadautomaat, omdat je anders negatief zal staan na één reis, en dan ook niet meer kan inchecken. Doordeweeks reis je gewoon gratis, en dan maakt het ook niet uit of je een negatief reistegoed hebt.