Ik ben een leek wbt openbaar vervoer, haha Ik wil een dagje met mijn kids van 13 en 15 naar Scheveningen. Eerst met de trein naar Den Haag. Daarvoor hebben de kids een jongerenkaart van de NS voor 8,50. Maar die mag niet in de bus of tram. Zelf heb ik jaren geleden een anonieme ov chipkaart gekocht. Kunnen zij daar ook op of moet ik voor hen een ov chipkaart kopen? En zo ja, gaat dat op naam of kan dat anoniem? Of zijn er andere mogelijkheden?
Je kan maar met 1 persoon op 1 ov-chipkaart reizen. Dus dat betekent dat iedereen sowieso een eigen kaart nodig heeft. Het maakt niet zoveel uit of dat een anonieme kaart of persoonlijke kaart is. Anoniem kan je met anderen delen, maar een persoonlijke voor iedereen lijkt me ook handig.
Jouw kinderen kunnen niet op jouw ov chipkaart. Je kan anonieme kaarten kopen voor jouw kinderen. Het is ook mogelijk om losse kaartjes in de bus of tram te kopen. Dat is meestal wel wat duurder.
Elke persoon geeft een eigen chipkaart nodig of een ander vervoerbewijs. Tegenwoordig kan je ook met je pinpas reizen. Anders even bij htm kijken of ze nog losse kaartjes verkopen of eventueel uit een automaat
Hebben ze geen eigen pinpas? Dan kunnen ze gewoon daar mee reizen. Je kan ook nog een digitaal kaartje kopen via de 9292ov app. Dan moet je alleen wel de route van te voren weten.
Ja, ze hebben een eigen pinpas. Werkt dat hetzelfde als een ov kaart? Gewoon inchecken en uitchecken in de tram?