Mijn dochter is maandag 6 maanden en het is al 6 maanden af en toe ellende. Verborgen reflux , ws. kma overgezet op nutramigen door uitslag.. Na een maand weer over op normale.. Reageerd er erg goed op nergens last van! Na 2 maanden ineens onder de eczeem.. Overal.. Hormoonzalf gekregen, een weekje onder controle gehad en we zijn weer terug bij af pff. Ik doe er echt alles voor, 2x in bad.. Luchtige kleren, goed vet houden , sokjes aan in bed om dr handjes. Laatste week heeft ze zoveel jeuk, het schilfert enorm.. Ook nog enorm verkouden en benauwd, al een week aan een puffer.. Maaaar net met pyama aandoen kwam ik weer nieuwe bultjes tegen.. Weet begod niet wat het is, lijkt me geen eczeem. Komen ook soort blaasjes bij. Allergische reactie? Geen idee waarmee.. Vanmorgen had ze nog niks en ik heb niks gegeven vandaag wat ze nog niet kent, behalve de opvolgmelk ben ik mee begonnen. Herkent iemand de vlekjes, temp was net 37,3
Geen idee, sorry. Dacht eerst aan de waterpokken, want dat heerst enorm momenteel. En begint veelal ook met verkoudheid. Daarna vlekjes die blaasjes worden en vervolgens indrogen tot korstjes. Mijn kinderen zijn er net van genezen. Maar volgens mij ziet dat er anders uit dan wat jouw kindje heeft. Heeft ze het ook in haar luiergebied of daar niet? Want waterpokken zitten daar namelijk ook veelal.
Ja mijn man dacht ook waterpokken.. Bij haar lies wel bultjes maar niet enorm veel. Is voornamelijk buik, rug en beentjes.
6e ziekte? Alleen hebben ze daar wel koorts bij, Toevallig mijn zoon nu en herken de vlekjes, alleen die zat qua temp. wel boven de 39 graden koorts....
Plus, dat zijn echt vlekjes, geen blaasjes... (Die van ons ook net gehad, gevolgd door hand voet en mond ziekte, wel blaasjes maar echt alleen op handjes voetjes en rond of in mondje)
Mijn dochter die ook eczeem heeft, heeft dit als er weer een fijne uitbraak aan komt. Ik heb het zelf ook, bij mij ziet het er zo uit als ik onder de douche vandaan kom. Het jeukt echt ontzettend dan.
Ja ze blijft krabben echt zielig gewoon. Denk dat ik maar een verwijzing moet vragen voor de dermatoloog want bij de huisarts kom ik ook geen steek verder.
Ik zou maar snel zorgen dat ze weer dieetvoeding krijgt. Arm meisje, jeuk is zo verschrikkelijk. Is trouwens geen aanval hoor, maar heb hetzelfde bij mijn dochter meegemaakt en alle alarmbellen gaan weer rinkelen
nutramigen is beter als pepti werd verteld. De kinderarts heeft kma uitgesloten bij haar. Vooral omdat ze ook al soms bultjes had tijdens nutramigen gebruik.. Pas na 2 maanden nestle standaard kwam er eczeem.. En babys rond 4 maanden krijgen dan pas eczeem. Mijn mam heeft ook eczeem... En omdat ze 2 maanden eczeem vrij was met de nestle , sluit hij het uit dat ze kma heeft anders had ze het wel eerder moeten hebben
Het is echt een heel vrolijk meisje! Huilt bijna nooit alleen als ze honger heeft.. Zit netjes op gewicht, slaapt goed, geen last van krampjes.. Vandaar dat de kinderarts kma uitgesloten heeft, vooral omdat de klachten pas kwamen na 2 maanden nestle
lijkt op galbulten, mijn zoon is ook allergies die had dit als ik bv een ander wasmiddel of wasverzachter gebruikte
Lijkt enorm op eczeem. Met dieet voeding hoeft de ecze niet altijd weg te gaan. Mij is verteld dat maar 5% van de kinderen die eczeem hebben de oorzaak bij KMA ligt. Hier heeft ze het ook heel erg. Ze moeten er overheen groeien helaas
@Eden28; ze heeft ook eczeem, vooral op haar wangen. Een wang ligt ook een beetje open, komt door de wind. Bedankt voor de reacties, het is nu al een stuk minder. Ga morgen even langs de huisarts even verwijzing vragen voor dermatoloog
Zou het niet aan het wasmiddel of wasverzachter kunnen liggen? De uitslag lijkt op iets wat ik zelf ooit gehad heb.