Hoi allemaal, Eind mei willen ik en mijn vriend nog een weekje op vakantie gaan, voor het laatst zonder kinderen. Ik ben dan 28 weken zwanger. Aangezien tijdens mijn vorige zwangerschap mijn zoontjes met 21 weken overleden waren aan TTS, wil ik niet teveel risico's nemen doordat ik weet dat er altijd iets kan gebeuren of mis kan gaan. Onze eisen voor een volgende vakantie zijn; - niet TE lang vliegen (max. 5 a 6 uur) - veilige bestemming qua voedsel - land waar de zorg prima is, mocht ik in het ziekenhuis terecht komen - een vakantie wat je niet heel snel doet met kleine kindjes. Voor nu hadden we Noorwegen, Ierland, of Italië (amalfi kust) in gedachte. Misschien hebben jullie nog tips voor mooie bestemmingen die veilig en leuk zijn bij 28 weken zwangerschap! Thanks alvast.
Wat verdrietig en heftig allemaal. Heel eerlijk? Ik zou in Nederland blijven, of rond de 20 weken naar een van je genoemde bestemmingen gaan. Amalfikust of Bergen in Noorwegen lijken mij heel mooi! Je hebt een heftige geschiedenis en ook al is het een ander soort zwangerschap, het is toch anders dan voor iemand zonder deze bagage. Mijn zoontjes waren tijdens mijn eerste zwangerschap na hun vroeggeboorte overleden en de zwangerschap daarna vond ik erg spannend, vooral tussen de 20 en 28 weken. Wij zijn met 16 weken een weekje naar Schoorl geweest, dat was heel leuk! Zeeland vind ik ook altijd leuk. Als jij je er comfortabel bij voelt, zal ik de laatste zijn om je tegen te houden maar ik wilde het toch even delen. Overigens lopen we bijna gelijk met deze zwangerschap, gefeliciteerd!