Reizen met het vliegtuig & handbagage

Discussion in 'De lounge' started by Elena22, Jul 27, 2016.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Elena22

Elena22 VIP lid

Feb 10, 2010
    8,108
    1,795
    113
    Kraamverzorgende
    Mijn man gaat komend weekend met het vliegtuig voor zijn werk. Nu hebben wij beide al in geen jaren gevlogen. Ik weet wel dat er regels zijn mbt tot vloeistoffen meenemen in je handbagage. Aangezien mijn man maar twee dagen weg zal zijn neemt hij alleen handbagage mee. Ik ben nu langzaam al zijn spullen aan het verzamelen en vroeg mij af of er zoiets bestaat als een mini potje gel? Net zoals de mini van shampoo en deo maar dan voor haargel of mag je deze zelf in een klein potje doen en meenemen? En is een ziploc zakje voldoende afgesloten voor de mini's?

2. tuc

tuc Niet meer actief

Of het mag weet ik niet, maar er zijn idd mini's van gel.

3. Juul75

Juul75 VIP lid

Apr 8, 2010
    12,091
    7,843
    113
    Ja hoor. Je kunt mini's gewoon bij het kruidvat of de etos kopen.

Ik heb een standaard zakje mini's in een ziplock in mijn toilettas zitten. Ziplocks kun je ook bij het kruidvat kopen of anders bij Ikea. En ze geven ze ook wel eens uit op he vliegveld maar k heb er de laatste tijd niet meer op gelet of je ze daar nog kunt krijgen omdat ik het niet nodig had.

4. 1981Mama

1981Mama VIP lid

Apr 8, 2015
    5,989
    1,439
    113
    zolang je bladen kleiner zijn dan 6cm mag je ook een schaartje of je scheermes meenemen.
    Verpakkingen mogen niet groter zijn dan 100ml. idd een ziploc bag is prima om de minis in te doen.

Je mag dus geen grote pot gel mee die maar een klein beetje gevuld is.

5. ER14

ER14 Fanatiek lid

Apr 17, 2013
    3,127
    2
    0
    Met welke maatschappij vlieg je? Op de site van de vliegmaatschappijen staan deze regels heel duidelijk uitgelegd..

Share This Page