Hoi, Mijn dochtertje is nu 8 weken en trapt regelmatig het dekentje van zich af. Wil nu dan ook een slaapzakje gaan gebruiken. Neem aan dat ik de kleinste maat voor haar moet hebben, omdat ze nog maar 8 weken is. Is dat 70 cm? Kleden jullie, jullie kindje in een slaapzakje net zo aan als zonder een slaapzakje? Dus bv. rompertje; truitje en broekje (of pyama) ? En wat betreft het beddengoed, gebruik ik nu een lakentje + een (dubbel) dekentje. Neem aan dat ik dit ook gewoon moet blijven gebruiken als ik haar in een slaapzakje doe?? Bedankt alvast voor jullie reacties! Groetjes Mariëlle
Je hebt al slaapzakken van ong 60 cm. BElangrijk is dat de slaapzak rond de armen en het hoofdje niet te ruim is.
IS wel afhankelijk van hoe lang je kindje is... Want anders kun je misschien over een maand alwel weer een nieuwe kopen omdattie te kort is.
Onze kraamzorg vertelde ons toen dat ze voorlopig niet in een slaapzak mogen. Pas met 4of 6 maanden. De precieze maanden weet ik niet meer, maar in ieder geval nog niet. Wij hebben onze zoon in een pyjama met voetjes eraan. En dan in gewikkeld in een deken. Hij is ook heel druk met slapen, van z'n mama, maar dit werkt wel redelijk. Als ie de deken toch van zich aftrapt heeft in ieder geval nog warme voetjes.
Oh? Tygho lag binnen 1week in een slaapzak en daar werd geen probleem van gemaakt,niet door de kraam, niet door het cb en ook niet door de vk.
Dat blijft me altijd zo verbazen. Dat je overal verschillende dingen hoort. Ik ben sowieso niet echt van de slaapzak. Mijn vriend wilt het ook heel graag in de toekomst. Maar voor mij hoeft het niet. Dus dat word dan nog wel even kijken
Hoi Hoi, Ik heb ook gehoord dat ze pas met 4 maanden in een 70cm slaapzak mogen. Je hebt bij prenatal (en bij de hema geloof ik ook) speciale kleinere slaapzakken en die mogen wel geloof ik maar dat zou ik voor de zekerheid wel even navragen in de winkel of op het CB.... Groetjes Lysanne
ja ik had ze dus ook niet, maar Tygho was heel onrustig en inbakeren wou hij niet. slaapzak was DE oplossing
de kleine van ons heeft ook een slaapzak.en ik stop het voeteneind van de slaapzak samen met z'n dekentje in.hij heeft een slaapzak maat 70.en inderdaad de armgaten niet te wijd.zo ligt hij stevig in bed.en kan hij niet omhoog kruipen.en z'n voetjes zo dicht mogelijk tegen het voeteneinde.
emma slaapt in de kleinste slaapzak van de hema, zo een van badstof. die is nu bijna te klein, dus halen we een maatje groter binnenkort! Ze hebben er nu zelfs ook met mouwen eraan die je er ook af kan ritsen. HEb ook nog nooit gehoord dat je kindje niet in een slaapzak mag hoor, als je maar kijkt dat het goed past en dat de gaten voor de armen en het hoofd niet te groot zijn. Voor ons is het echt een uitkomst, want emma ligt soms zelfs overdwars in bed! ik doe er nu wel een lakentje en een enkel dekentje over, want het is best wel koud op haar kamertje. Binnenkort eens kijken naar een warmere pyama. Ze slaapt nu in zo'n pyama met voetjes (van de zeeman) en een rompertje eronder, en soms een romper met lange mouwen en een broekje. Groetjes Pampers
Finn slaapt ook in een slaapzakje...ook op aanraden van de Kinderarts, omdat hij zo onrustig is/was. Hij slapat er heeeeeeerlijk in en als hij hem niet aanheeft is hij echt onrustiger...een versimpelde versie van inbakeren dus... Ik heb nog nooit gehoord dat het niet mag...vraag me af wat het argument daarop is... Kijk goed of de armsgaten en hoofdgat niet te groot zijn...eventueel stik je ze wat smaller...dat kan je dan later weer los halen... Finn zit nu in 70...en dan gaat nog wel even lukken...ik ben begonnen met de kleinste van de prenatal... Nou is Finn best groot...dus ik zou er 1 bij de HEMA halen als je kindje niet zo groot is! Anders kan die vande prenatal wel hoor!
Hier ook slaapzakje gebruikt hoor, maar dat was pas na het inbakeren, anders sliep hij niet! Ook omdat hij het hele bedje door ging Ik zou allleen persoonlijk niet het slaapzakje instoppen hoor, lijkt me gevaarlijk.
Bedankt voor jullie reacties! Laurie is nu 52,5 cm, denk dat ze er dan wel 1 van 60 cm aan kan of zou die gauw te klein zijn? Kan ik beter mouwloos nemen of 1 met lange mouwen?
Hier met ongeveer 4 maanden naar een slaapzak gegaan. Eerder was Thijs ingebakerd. Verder geen lakens of dekens eroverheen. Ik heb de combisleeper en dat is een 4-seizoens slaapzak. Kan al vanaf 2 maanden. Zelf vind ik de zak wel groot en stop dan het uiteinde onder het voeteneind.
Veerle danst ook haar hele bed door, dus ligt ze sinds kort in een slaapzak. Ik heb de kleinste van de Prenatal, 60 cm, 10 euro. Wel heb ik de armsgaten wat dichtgestikt, want die waren te groot. Ze krijgt gewoon een romper en een pyjama aan, maar ik gebruik nu geen dekentje, dat wordt te warm.
Sterre lag vanaf dag 2 in de slaapzak, maat 56. Ze had toen nog een romper aan, een broekje, sokken en een trui. En een muts op Geen lakentje of dekentjes. Ze had een hele dikke slaapzak. Ze heeft nog nooit onder een lakentje of dekentje gelegen.
als je een slaapzakje neemt met mouwtjes maakt het niet uit. het gaat erom dat ze er niet in kunnen kruipen. met mouwtjes loop je dat risico niet en kan je rustig maat of 2 maten groter nemen. heb ik ook gedaan hoor. en dan best vanaf de geboorte, niks aan de hand. als ze maar niet naar beneden kunnen kruipen
Mijn smurf ligt eigenlijk ook al vanaf de geboorte in een slaapzakje ( mouwloos, zomerdikte mt 70 ) . Het werd hier eigenlijk aangeraden in de folder *veilig slapen* die ik kreeg van het kraambureau en het cb. Het ligt aan het weer wat ze er in aan heeft. Als het een warme dag is geweest een dunne pyjama, met een mousloos rompertje en als het een koude dag is geweest een dikkere pyjama met een romper met mouwen. Ze ligt dan ook gewoon onder een lakentje en een dekentje. Nu moet ik er wel bij vertellen dat ze een redelijk koele kamer heeft.
Suze ligt ook vanaf dag 2 in een slaapzakje. Op een gegeven moment ontkom je er niet aan als je je kindje warm wil laten slapen