Reizen met pasgeboren baby zonder paspoort-id binnen Europa

Discussie in 'De lounge' gestart door Boordevol, 29 apr 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. topper12

topper12 Niet meer actief

Hier niet hoor: vorige week de kaart van dochterlief opgehaald en die was binnen een week klaar! Net als mijn paspoort... :)

2. nelta

nelta VIP lid

28 apr 2009
    18.625
    9.137
    113
    Vrouw
    Rotterdam
    Wij gaan 31 aug op vakantie en ik moet hem nog aanvragen. Wij gaan waarschijnlijk wel gelijk voor een paspoort en dat schijnt wel minder lang te zijn.

Ze is net geopereerd in dr gezicht en ik wil dus even wachten tot de wond er wat mooier uitziet, ze moet er toch 5 jaar mee doen. (en het zou me niks verbazen als ze zelf daar over gaan zeuren bij de gemeente)

3. Sas7

Sas7 Fanatiek lid

23 mei 2007
    2.092
    0
    0
    niet zonder paspoort of id reizen. Je bent strafbaar en ze kunnen heel moeilijk doen in het buitenland. En je moet er ook altijd rekening mee houden, stel dat er iets gebeurd en het kindje moet opgenomen worden in een ziekenhuis of doktersbezoek, dan heb je gelijk een probleem.
    Gewoon een paspoort of id aanvragen. Boeiend dat de foto na een paar weken niet meer lijkt. Daar houden ze rekening mee.

4. YouBri

YouBri Actief lid

28 jan 2012
    282
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hier bij de gemeente staat alleen vermeld dat de levering van paspoorten vertraagd is en er voor ID kaarten gewoon een levertijd van 5 werkdagen is.
    Maar ik ga de ID kaart voor onze jongste toch maar komende week al aanvragen, voordat we straks in juni met een probleem zitten als we op vakantie willen.

Dan even ontopic.
    Onze kids zijn in hun babytijd al een aantal keer illegaal in het buitenland geweest.
    Maar wonen dan ook in z'n gat dat we via België moeten rijden om in de rest van 't land te kunnen komen..
    En ik vertik het om een paar weken na de geboorte en voor dat halve uur België al een ID kaart aan te vragen.

5. mama suus

mama suus VIP lid

18 aug 2008
    7.510
    188
    63
    somewhere
    voor die foto kijken ze ook naar vorm gezicht he. daarom is het tegenwoordig recht naar voren. aangezien de vorm niet veel veranderd. zelf kun je toch ook vanalles met je haar doen?! en afvallen ed. maar schijnbaar blijft de vorm. en dat is waarom het niet uitmaakt dat de foto ouder is.

tenminste zo is mij dat uigelegd de vorige keer toen ik het vroeg.

het ligt ook aan de gemeente hoeveel tijd het gaat duren. zo heb ik voor me kids anagevraagd. en kon als ik in ned woonde zo terecht. maar wij wonen echter in dld en heb nu pas half juni een afspraak om hem te bestellen. en ik rijd dus regelmatig over de grens. nou dan doen ze het nog maar ff met het paspoort van mij hoor hahaha daar staan ze ook in.

Deel Deze Pagina