Ik heb even een vraagje heb twee natuurlijke bevallingen met een ramp senario gehad de laatste mijn dochtertje zat met haar hartslagje en hebben ze besloten eerder in te grijpen gezien mijn vorige bevalling met mijn zoontje, mijn dochtertje bleek niet zo makkelijk te zijn zei is uiteindelijk geboren maar dat noemen ze een schouderdystrofie en was zelf na afloop bont en blauw en heb nog een poosje therapie gehad, nu blijk ik dus spontaan zwanger, en ben 26 weken ruim maar heb nog geen binding met dit kindje het gaat ook allemaal langs me op gelukkig kan ik goed met mijn gyno en probeert hier alles aan mee te werken, ik ben bij alle drie medisch geweest. Maar nu is mijn vraag want deze zwangerschap is anders omdat ik er nog niet aan kan wennen heb ik er ook geen gevoel nog bij en dat baart me heel erg zorgen, maar nu is mijn vraag wat is de kans dat dit kindje ook een schouderdystofie wordt ik mag al wel kiezen of ik natuurlijk of met een keizersnede wil maar ben voor beide doodsbang en natuurlijk heb ik al twee keer gehad wat al heel erg was. kunt u mij zeggen wat de kansen zijn en wat voor een bevalling beter zou zijn na een dystrofie, want ik vind het zelf zo moeilijk om een keuze te maken.
Hoihoi, Dit moet je eigenlijk met je gynaecoloog bespreken,hij of zij weet wat er precies is voorgevallen en kan jou hier in adviseren. Ik zou eerst al je gegevens willen hebben voordat ik uberhaupt een uitspraak kan doen. Als advies op het niet kunnen binden met je kindje wil ik je adviseren een zwangerschapscursus te gaan doen,yoga bijvoorbeeld is misschien iets zweverig maar wel gefocusd op binden met je kindje. Praat er even goed over met je gynacoloog,spreek je angsten uit! Imke