Reizen terwijl kids een andere achternaam hebben.

Discussie in 'De lounge' gestart door BeingMommy, 22 apr 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. sweetmarije

sweetmarije Fanatiek lid

25 nov 2008
    1.199
    0
    36
    mummy
    letchworth garden city
    ik woon met mijn engelse vriend en zoontje in engeland, zoontje heeft zijn achternaam en een nederlands paspoort en ELKE keer als ik naar nederland reis doet de marechaussee bij schiphol moeilijk. de 1e keer wist ik niet dat ik geboorteakte mee moest en behandelden ze me echt als crimineel. sindsdien heb ik altijd geboorteakte bij me, maar de enige die er om vragen zijn de marechaussee op schiphol. nooit problemen in engeland bij vertrek OF aankomst en ook toen ik met zoontje naar Oslo vloog voor familie bezoek heb ik geen problemen gehad. ik heb 1x aan de marechaussee gevraagd hoe lang dit nog zo door ging en toen zij die vent: ' tot ie een jaar of 5 is en zelf duidelijk kan praten'. Dat is toch krom?

2. Kirss

Kirss Lid

22 feb 2010
    25
    0
    1
    NULL
    NULL
    Ik weet niet of je inmiddels al een antwoord op je vraag hebt. Maar een geboorteakte is inderdaad voldoende!

Groetjes Kirss

3. Yasminaa

Yasminaa Bekend lid

8 mei 2010
    717
    0
    0

Haha, ik ook woon in uk.. en mijn zoon heeft achternaam naam van mijn man en ik heb totaal mijn eigen achternaam..Ik was 1x tegen gehouden in Schiphol! toen ik mijn paspoort liet zien dat wijf was niet zo zeker zegt ze tegen haar collega van wat denk jij? Zegt de collega nou als jij het niet vertrouwd dan ............:$:(;) YEAH RIGHT dacht ik in mijn hoofd
    Dus werdt ergens gebracht en vroegen of het mijn kind is en waarom hij een NL paspoort heeft en waarom ik in Engeland woon..:(
    Ik bleef lachen want ze vroeg heletijd van mevrouw is het ECHT u kind?
    Ik denk mischien het feit ook dat ik nog aangemeld stond bij mijn oude gemeente;) dat ze niet zo zeker was maargoed ze hebben me toegelaten :)

Je moet dus voor zekerheid certificaat van geboorte meenemen

Deel Deze Pagina