miskraam???

Discussie in 'Stel je vraag aan de verloskundige' gestart door -, 22 feb 2006.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Niet meer actief

    Ik ben gisterenmiddag van de trap afgevallen, en vrijwel meteen daarna had ik krampen en steken in mijn onderbuik. S'avonds ben ik in bad gegaan en toen ik daar uit kwam verloor ik een slijm/bloedprop. Ik ben daarna even naar beneden gegaan, en toen naar bed. Vanmorgen kwam ik uit bed en heel mijn bed was rood. Toen ik naar de wc ging kwam er allemaal rood slijm uit. Mijn zwangerschaptes was negatief, maar ik was wel heel misselijk, moe, gespanen borsten en erg prikkelbaar. Ik wist zeker dat ik zwanger was alleen de test zei (nog) van niet. Is dit dan toch een miskraam? En komt dat door de val?
     
  2. Japke

    Japke Bekend lid

    1 feb 2006
    535
    0
    0
    verloskundige
    Hoi PRDM,

    Als ik je verhaal lees, lijkt inderdaad de zwangerschap niet goed te zijn, een miskraam. Ik neem even aan dat je niet heel ver zwanger bent.
    Belangrijk is dat je niet teveel bloed verliest, het mag een hevige zware menstruatie zijn, is het veel meer of je wordt niet lekker. Bel dan de verloskundige.
    Het duurt ongeveer een dikke week (maximaal 10 dagen), gaande de dagen verlies je elke dag wat minder bloed, uiteindelijk wat bruine afscheiding. Ook is het fijn om je temperatuur in de gaten te houden. Mocht het te lang duren of je krijgt koorts, bel dan ook de verloskundige.

    Val. Als een zwangerschap niet goed zit, krijg je meestal vanzelf een miskraam. Dit komt niet door jouw val! Een miskraam wordt niet veroorzaakt door een val van een trap, er was waarschijnlijk iets niet goed in de ontwikkeling van het kindje.

    Soms is er wat discussie of je kan spreken van een zwangerschap omdat je het niet vastgesteld hebt met een test. Trek je daar niet te veel van aan. Je hebt namelijk voor jezelf wel hele duidelijke zwangerschaps-klachten gehad.

    Succes en sterkte,
    Japke
     
  3. Niet meer actief

    Hoi Japke,

    Hier ben ik nog een keertje.
    Het bloeden is nog niet opgehouden, maar ik kan nou niet zeggen dat ik "leeg" ben. Op de een of de andere manier is mijn misselijkheid helemaal teruggekomen, hoe kan dit? Kan het zijn dat er iets anders mis is?
    Naar de wc gaan stel ik elke keer zo lang mogelijk uit, want ik barst in tranen uit als ik dat bloed zie met die slijmerige vormen. Sorry voor de benaming maar ik weet anders niet hoe ik het moet omschrijven.
    Morgen moet ik naar het ziekenhuis voor een mamographie, en ik zie hier erg tegenop. Moet ik melden dat ik een miskraam hebt gehad of is dat niet belangrijk voor hun?
    Pfffff ik had niet verwacht dat zoiets me zo zou aangrijpen, normaal ben ik helemaal niet zo emotioneel. Een harde zegt mijn vriend altijd, hij had mij ook niet zo verwacht.

    PRDM
     
  4. pim

    pim Fanatiek lid

    22 sep 2005
    3.970
    0
    36
    Nijmegen
    Even een kort berichtje tussendoor, als je dat ok vindt.

    Ik ben ook heel nuchter en optimistisch. Mijn mk - ook al was het heel vroeg met 5,5 weken - heeft ook mij meer gedaan dan ik had verwacht. Voel me nu na 3 maanden weer écht goed. En dat naar de wc gaan en bloed en slijm zien vond ik ook vreselijk, zo confronterend.

    Het heeft tijd nodig en dan komt alles weer goed.

    Pim
     
  5. Mirjam

    Mirjam Verloskundige

    2 dec 2005
    11.590
    2
    0
    verloskundige en lactatiekundige IBCLC
    Hoi Pim,

    volkomen normaal dat je nu niet zo stoer bent als anders. Het is verdrietig om mee te maken, en daarbij doen de hormonen ook hun werk, die zorgen voor extra emoties. Ik zou het maar zeggen morgen bij de mammografie, dat is ook een emotioneel onderzoek, dus als je ze vast uitlegt wat er aan de hand is, kweekt dat alleen maar begrip.

    Veel sterkte!

    Mirjam
     
  6. Niet meer actief

    Hoi Mirjam,

    Ik wordt nu helemaal knettergek. Op uw aanraden heb ik gemeld dat ik net een miskraam heb gehad, en nou wilde de radioloog geen mammografie maken. Hij wilt dat ik wacht totdat ik weer 'nomaal' ongesteld ben geworden. Want hij wil er zker van zijn dat ik niet toevallig zwanger was van een tweeling, en dat er dus niet eentje achter is gebleven.
    Eikel (sorry dat ik het zo zeg hoor) Ik heb het er zo al moeilijk genoeg mee, en dan doet hij er nog een schepje bovenop.
    Dus ik heb overstuur mijn huisarts gebeld, en die heeft me nu doorverwezen voor een bloedtest. Om zo aan te tonen dat er geen HCG hormonen meer aanwezig zijn.
    Dit is toch te absurd voor woorden zo. Ik heb toch duidlijk een miskraam gehad, dan ben ik toch zeker niet meer zwanger?!?!?!?!?! Of denk ik nu te nuchter?
    Ik wordt zo echt helemaal knettergestoord. Ik zal blij zijn als alles achter de rug is. En ik ga lekker heel het weekeinde niets doen. Geen interesse meer in de buitenwereld, en die stomme carnaval kan me gestolen worden!!!!!!!!!!!!!!!!!
    GRRRRRRRRRRRRRRRRRR Hoe onzeker kun je een mens maken zeg.

    Zo dat moest ik even kwijt.

    Groetjes PRDM
     
  7. Mirjam

    Mirjam Verloskundige

    2 dec 2005
    11.590
    2
    0
    verloskundige en lactatiekundige IBCLC
    Hoi PRDM,

    het is heel vervelend dat dit zo is gegaan zeg.
    Het spijt me echt heel erg voor je. De radioloog handelt wel correct, maar de kans dat je nog zwanger bent is wel heel minimaal klein.
    Ik hoop niet dat ik je het te lastig heb gemaakt met mijn advies.

    Mirjam
     
  8. Niet meer actief

    Hoi Mirjam,

    Ik snap wel dat hij juist handelt, maar toch. Hij had mij dan toch ter plaatse door kunnen sturen voor een inwendige echo. en dan had hij toch zijn onderzoeken kunnen doen. Nu wordt ik naar huis gestuurd, en zit ik heel het weekeinde in de stress. Lijkt me niet echt gezond, zeker niet gezien mijn gezondheid. De cardioloog heeft bij mijn laatste bezoek gezegd dat ik het rustig aan moest doen, en stress moest vermijden. nou dan moet hij eerst eens even zijn collega's inlichten vind ik. Straks lig ik aan de hartbewaking i.p.v een mamografie.

    Groetjes PRDM
     

Deel Deze Pagina