t is me allemaal niet zo duidelijk...wanneer klussen?

Discussie in 'Zwanger worden' gestart door muizz, 25 jan 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. muizz

muizz Actief lid

4 jan 2010
    447
    0
    0
    NULL
    NULL
    hallo meiden..

ik verwacht morgen mijn eisprong, ik heb nog geen rekbaar slijm gezien?? ik heb even wat vragen hopelijk kan iemand me het duidelijker maken...

1 als ik rekbaar slijm heb (heb ik normaal wel) is mijn eisprong dan al geweest of komt hij er dan aan?? rekbaar slijm klussen??

2 wanneer kan ik het beste klussen, heb zaterdagnacht voor het laatst geklust, gisterennacht (we klussen altijd laat in de nacht ivm werk manlief) wilde manlief ook klussen maar had ergens gelezen dat het niet goed is voor het zaad??? klopt dit?? wanneer kan ik nu nog het beste klussen met manlief??

3 als ik "buikpijn" heb rond mijn ei, komt mijn ei er dan aan of is hij dan al geweest? en buikpijn ook klussen??

hoop dat iemand mij het een en ander duidelijk kan maken.

groetjes muizz

2. fafa

fafa Niet meer actief

Corrigeer me als ik het fout heb, maar volgens mij is het zo:

1) Rekbaar slijm heb je rond je ovulatie, iets meer ervoor dan erna. En rekbaar slijm=klussen idd :D

2) iedere dag klussen is niet echt slecht voor het zaad. Optimaal is wel iedere andere dag, zodat het zaad tijd heef om te 'rijpen' maar als je (of manlief) er zin in hebt moet je het gewoon doen wanneer je wil... moet ook wel een beetje leuk blijven, toch? ;)

3) de buikpijn rond je ei is het 'rijpen' van het eitje in het opzwellende eiblaasje. Dus dat is vlak vóór je daadwerkelijke eisprong.

3. Blondie

Blondie Fanatiek lid

22 sep 2006
    2.138
    11
    38
    waarom zou je morgen je ovulatie verwachten?

Sommige meiden hebben rond dag 20 bv hun ovulatie.

Je kan beter op tekenen van je lichaam letten en aan de hand daarvan kijken wanneer je mogelijk ovuleert.

4. muizz

muizz Actief lid

4 jan 2010
    447
    0
    0
    NULL
    NULL
    volgens mijn banner is hij overmorgen zag ik net... ik weet dat je je daar niet aan vast moet pinnen... vorige cyclus kreeg ik dag 11 wat buikpijn, dag 12 slijm, dag 13 voor het laatst geklust en op dag 27 kreeg ik mijn menstruatie..

we hebben weinig tijd om te klussen ivm met werk manlief... we proberen er nu echt tijd voor te maken want ja zonder klussen geen baby...

5. leeuw86

leeuw86 Fanatiek lid

10 nov 2009
    4.523
    0
    0
    ik zou vanaf nu om de dag klussen, veel plezier!:)

6. kappiegirl

kappiegirl Bekend lid

5 jan 2010
    523
    0
    0
    haha ik wilde ook zo'n topic gaan openen omdat ik er ook helemaal geen barst meer van snap...

Je hoort dat mensen hun pil vergeten in te nemen en onveilig vrijen en dan word er gevraagt welke week ben je de pil vergeten?
    en word er de eerste gezegt maar dan is het toch niet je vruchtbare periode?
    Dat is toch de 2de week na ongi? En daar ben ik eigenlijk een beetje door door de war geraakt.
    Volgens mijn baner ben ik ergens 1ste week van februari het vruchtbaarst maar waarom is het dan zo'n probleem voor sommige als ze de pil vergeten zijn de eerste week en dan bang zijn zwanger te worden? Als er maar een paar dagen kans is op zwangerschap in de 2de week van je cycles na de ongi?
    Misschien ben ik een beetje onduidelijk maar weet niet hoe ik het anders moet verwoorden.

Overgens ben ik niet aan de pil en heb ik mijn spiraaltje laten verwijderen met het doel zwanger te worden dus vandaar dat ik dit me afvroeg.
    Er zijn in de 2de week na je ongesteldheid zeg maar maar een paar dagen dat je echt vruchtbaar bent en niet de week meteen na je ongesteldheid toch? Waarom zijn die mensen dan zo bang om zwanger te raken in die eerste week na het vergeten van een pil na de ongi. Dat begrijp ik dan niet zo goed.
    Groetjes, Kappie

7. leeuw86

leeuw86 Fanatiek lid

10 nov 2009
    4.523
    0
    0
    als je aan de pil bent en je die vergeet kan het zijn dat je een eisprong krijgt, vooral in week 1, hoe dat precies zit weet ik niet maakt ook niet uit want jij slikt geen pil meer, dan moet je dat pil-vergeten-verhaal maar vergeten want anders raak je idd in de war.

14 dagen voordat je ongi moet worden heb je meestal je eisprong dit kan iets in dagen variëren.
    als je rekbaar slijm hebt dat eruit ziet als rauw eiwit en er draden mee kan trekken is dat je vruchtbare periode, en wat je zegt dat je maar een paar dagen vruchtbaar bent klopt.

ik zou zeggen ga maar eens googlen, dan word je heel wat wijzer (heb ik ook gedaan) en van dit forum kan je ook heel wat opsteken;)

Hoop dat je het een beetje snapt

8. kappiegirl

kappiegirl Bekend lid

5 jan 2010
    523
    0
    0
    Dank je wel Leeuw86 ja door dit forum was ik een beetje in de war geraakt want had inderdaad gegoogld en kwam er eigenlijk allemaal niet meer uit. Omdat als je 1x de pil vergeet je al zo'n kans kan hebben op zwangerschap dat had ik dan ook weer niet verwacht omdat je toch hoord dat je best lang moet ontpillen.
    Nou ja gelukkig ben ik niet aan de pil dus hoef me er niet druk om te maken maar vroeg het me eigenlijk gewoon af.

Groetjes,

9. nijnonijntje

nijnonijntje Niet meer actief

Ja ik ben ook erg blij met dit forum.;)
    Heb nog wel een andere vraag.
    HOeveel dagen hebben jullie gemiddeld last van Cervixslijm?

10. fafa

fafa Niet meer actief

meestal (van de twee maanden dat ik er op heb gelet, dus dat zegt misschien niet zo veel) 1 dag heel erg. Dat het er, zeg maar, echt uitloopt. (zonder opgewonden te zijn) de dagen eromheen zal het er misschien ook wel zijn, maar in ieder geval minder.

11. leeuw86

leeuw86 Fanatiek lid

10 nov 2009
    4.523
    0
    0
    1 dag maar.
    vorige maand helemaal niks gezien

12. Lies29

Lies29 Bekend lid

5 sep 2008
    700
    0
    0
    Hoi,

Ik heb meestal 3 dagen last van dat slijm en dan meestal 2 dagen daarna heb ik mijn ei. Hoe ouder je wordt des te minder van dat slijm krijg je dan zeggen ze.

Groetjes

13. leeuw86

leeuw86 Fanatiek lid

10 nov 2009
    4.523
    0
    0
    zou dat ook echt waar zijn? ik ben 23 en voor zover ik heb kunnen ontdekken 1 dag slijm..

14. magic

magic Actief lid

19 okt 2009
    296
    0
    0
    Ik ben 27 en heb denk ongeveer 3 a 4 dagen slijm dus, tja!

F andere vraag, heb gister duidelijk mijn ei sprong gehald/gevoeld, s'middags ovi test gedaan en duidelijk 2 streepjes, sávonds ontzettende buikkramp. Toen hebben we ook geklust, daarna was de buikkramp weg. Nu ook geen slijm meer. Alleen last van me onder rug! Wat denken jullie waren we nog optijd? Dagen ervoor kon het helaas niet!

15. nijnonijntje

Ik hoop voor je dat je op tijd bent.
    Weet dat zelf ook niet.
    Je hebt in ieder geval je best gedaan.
    Dat je je ei voelde en daarna hebt geklust, kan best zo zijn dat je het juiste moment te pakken hebt.

Ik geloof dat het altijd een lucky shot moet zijn;)

16. Lies29

Lies29 Bekend lid

5 sep 2008
    700
    0
    0
    @ magic, alles kan, als je er snelle jongens tussen hebt zitten is alles nog mogelijk. Toch maar even afwachten denk ik.

17. magic

magic Actief lid

19 okt 2009
    296
    0
    0
    Bedankt voor jullie reactie meiden!!

LUCKY shot hopen we zeker op!

En tja we weten eigenlijk al dat er niet zo veel snelle jongens zijn!

En ach anders volgende ronde weer, wou alleen f weten of het nog een beetje nut heeft gehad ( niet dat het dat niet fijn is ofzo hej haha)

18. nijnonijntje

Nou misschien is dat juist goed.
    Dan hoefden ze niet zo lang te wachten omdat het eitje er al bijna was ;)
    Je weet het nooit.
    Succes. Je hebt in ieder geval plezier gehad ;)

19. magic

magic Actief lid

19 okt 2009
    296
    0
    0

Ja inderdaad laten we het maar zo positief bekijken!!!

Hihi en ja die plezier was er zeker!!

Jij ook succes meid, en bedankt voor je reactie!!!

20. Jeanine1976

Jeanine1976 Actief lid

2 dec 2009
    266
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik ben al 33 jaar en had 1 dag een beetje cervixslijm... Dus wat dat betreft zou het heel goed kunnen :)

Deel Deze Pagina