Hallo allemaal! Ik wil graag jullie mening... mn vriend en ik hebben samen besloten dat begin volgend jaar, als mijn spiraal er uit moet, we gaan proberen om zwanger te worden!! Helemaal fantastisch natuurlijk... Nou ben ik er al wel veel mee bezig, zit erover na te denken hoe het dan met het werk moet, met oppas, enz. Maar vanuit hem komt er niet zoveel. Wel als ik hem erna vraag, maar echt spontaan komt er niets uit! Nou is hij uit zichzelf ook niet zo'n prater, maar goed... hij zegt zelf dat ie alles prima vindt wat ik wil, zolang we het maar overleggen. Hebben jullie hier ook ervaring mee? Misschien is het ook wel het verschil tussen man en vrouw?? Door de biologische klok bijvoorbeeld?? Of moet ik me zorgen gaan maken??
Hoi Marietje Ik denk dat het mannen eigen is. Mijn vriend liet er ook niet zoveel over los. Laatst kwam wel de aap uit de mouw dat ie erg onzeker is en het wel heel erg spannend vind. Wat ik weer super schattig vond. Ik denk niet dat je je al te druk hoeft te maken. Jullie hebben immers samen besloten om er voor te gaan toch Liefs
Hoi, Helemaal herkenbaar hoor!! Ik moest het ook allemaal uit mijn vriend trekken. Ik zat al over namen na te denken enzo.. Maar hij reageerde bijna geïrriteerd als ik het er weer over had. Hij had zoiets van: dat komt wel als het eenmaal zo ver is. Maar ja, mannen voelen onze ''klepperende eierstokken'' niet, dus meid, wat dat betreft sta je er thuis alleen voor!! Zoek ons maar lekker op Mannen komen van Mars, vrouwen van Venus. Ergens had mijn partner ook wel gelijk, we zijn nog steeds niet zwanger en inmiddels praat ik er ook niet meer over. Tenminste, niet meer over voorbereidingen. Dat is eigenlijk pijnlijk nu. Maar in het begin was ik er ook super veel mee bezig hoor!! Groetjes Patricia
Ik zou me daar niet teveel zorgen over maken, mijn vriend begon er uit zichzelf ook niet echt over, terwijl ik er gewoon al over wou praten om het er gewoon maar over te hebben. Als ik er dan iets over zei, dat ie ongeïnteresseerd overkwam ofzo, zei hij dat hij het ook spannend vond, maar niet weet wat er verder nog over gezegd moet worden... De datum waarop de implanon eruit gaat staat vast en daarna zien we wel hoe het loopt... Inmiddels zijn we zwanger en zegt hij wel regelmatig hoe blij hij is en krijg ik elke dag wel opmerkingen als 'lekkere mama van me' of zegt hij ineens uit het niets: we worden papa en mama!
Hier begon het ook zo hoor! Nu eigenlijk nog, maar af en toe verrast hij me toch, door ineens te zeggen: "hé! Das een leuke naam!" Of: "wij gaan dat heel anders doen, hè lieverd!"
Heel herkenbaar! Mijn vriend praat er eigenlijk pas over sinds we daadwerkelijk gestopt zijn met de pil, terwijl we al maanden geleden hadden afgesproken wanneer we zouden stoppen en ik al boekjes enzo had gekocht. Vrouwen zijn er gewoon meer mee bezig. Het is ook allemaal zo spannend en zo leuk!
Herken het PRECIES! Nu zijn wij wel al bezig en hij heeft wel interesse in de medische praatjes als ik erover vertel, maar uit zichzelf zal hij nooit iets zeggen over zwangerschap of geboorte. Blij om te lezen dat ik dus niet de enige ben die zo'n man heeft, want ik vroeg me op een gegeven moment echt af of hij er wel blij om was dat we er voor gingen!
Heel herkenbaar!!! Nadat ik gestopt was met de pil (zit nu in ronde 3) kon ik aan niets anders denken En ik moet zeggen dat ik nu toch ook wel even iedere dag op zp kijk... Vriendlief zegt er niet zo veel over. Het komt zoals het komt zegt hij dan... JAAAAA, dat weet ik ook wel, maar ik wil zoooo graag! Van het weekend/maandag me eisprong, dus lekker aan de klus Vertel 'm trouwens niet dat me eisprong is hoor! Dan blijft 't lekker spontaan voor 'm! Liefs Vief
Herkenbaar hoor. En eigenlijk hebben die mannen wel gelijk. Je bent heus niet sneller zwanger door er veel over te praten. En als je eenmaal zwanger bent, is het nog tijd genoeg om vanalles te regelen. Maar ja, alvast ermee bezig zijn, erover praten en dagdromen is zo leuk hè.
Oh ja hier ook herkenbaar hoor! Mijn vriend is ook niet z'on prater. Soms hoor ik een week later wat ie vorige week allemaal heeft meegemaakt. En soms verteld mijn zwager mij dingen die mijn vriend door had moeten geven. Het belangrijkste is dat jullie het allebei willen en de meeste vrouwen plannen nou eenmaal graag voorruit. Ik ben ook al helemaal aan het bedenken hoe een nieuwe babykamer ingericht zou moeten worden terwijl er nog niet eens een positieve zwangerschaptest is. Hahaha
erg herkenbaar hoor hij heeft het er uit zichzelf niet over! nou was ik zwanger helaas vmk maar toen stapte die de deur uit goed zorgen voor de baby hoor..en hield ze hand op me buik allemaal erg schattig hihi..komt vanzelf denk mssn ook meer aan het idee wennen is natuurlijk ook een hele stap!
Ik denk dat mannen zo in elkaar zitten hoor. En wees eerlijk, het is nog geen volgend jaar, jullie proberen nog niet zwanger te worden. Dus is het voor hem nog geheel niet tastbaar. Maar ik had het ook hoor, het vooruitdenken, en mijn man was stressvrij zeg maar haha.
Heel herkenbaar en niks om je zorgen over te maken! Is gewoon t verschil tussen man en vrouw. Bij mannen moet t eerst 'tastbaar zijn' voordat ze verder kunnen denken ofzo.. Mijn ervaring: als je eenmaal zwanger bent, dan verandert dat!
Niet onzeker zijn, mijn vriend heeft precies hetzelfde! Maar als ik erover begin krijgt hij zo'n twinkel in zijn ogen en dan weet ik gewoon dat het goed zit! Mannen zijn nu eenmaal minder "mondig" daarover en dat is eigenlijk ook maar goed ook.. Des te meer kunnen wij vrouwen erover tetteren
bedankt voor al jullie reacties!! We hebben het er van t weekend nog ff over gehad met zn 2tjes... hij zei dat we toch al besloten hebben om het te gaan proberen in februari, dus wat moeten we er nog meer over zeggen???? haha typisch zo'n mannen reactie...! hij moet binnenkort naar t buitenland voor zn werk en zei al dat we dan mooi kunnen sparen voor de baby kamer!! hij heeft ook zelf toegegeven dat ie er niet veel over praat, maar er toch wel mee bezig is!! dus toch het verschil tussen mannen en vrouwen...!
ik denk dat het komt omdat mannen in het "nu" leven en wij vrouwen toch echte dromers en regelaars zijn, voor je man is het waarschijnlijk nog allemaal zover weg, terwijl jij bij wijze al in gedachte met een dikke buik rondloopt hier zo een zelfde man, tot ik eenmaal zwanger bleek en toen begon het langzaam in het begin nog niet hij zag tenslotte nog niets, voelde niets merkte totaal niets, op echo's na die vond en vind hij geweldig, echter nu de kleine ook begint te bewegen en hij dit kan voelen en we een angelsound hebben en mijn buik vormen begint aan te nemen, is het bij hem totaal omgeslagen, alles moet klaar (en is klaar) en nu heeft hij het meerdere keren per dag over onze dochter in aankomst
hallo , Heeel herkenbaar jullie verhaal, Mijn vriend is ook zo.. denkt dat we er minimaal een jaar over doen om zwanger te komen.. maar wil wel graag nu.. praat er niet uit zichzelf over.. maar als ik zo af en toe een balletje opgooi wil hij er wel over na denken.. maar verder niet.. Dat maakt het wel leuker als hij uit zichzelf er een keer wat over zegt * vind ik dan he *
Ben bijna 16 weken zwanger en bij mijn vriend komt er nog steeds niks uit over de zwangerschap. Het dringt nog niet echt tot hem door, en hij is niet zo'n dromer als ik ben. Ik praat het liefst de hele dag door over baby dingetjes, maar zo is hij helemaal niet. Maarja er is dan ook nog niks te zien, het is dat ik mij zwanger voel anders zou ik het zelf ook vergeten. Wel houd hij bij welke dag ik weer een week verder ben enzo, dus hij is er op zijn manier wel mee bezig.