Hi allemaal! Ik voel me nogal dom. Ik slikte al twee maanden vitamines (waaronder foliumzuur) omdat we vanaf deze maand willen proberen zwanger te worden. Ik keek er zo naar uit. 30 januari is als het goed is mijn eisprong. Nu heb ik door de drukte voor het laatst mijn vitamines geslikt op eerste kerstdag. Door alle feestdagen ben ik het daarna gewoon totaal vergeten. Vandaag (nog net zondag 5 jan) weer gestart. Maar, nu heb ik dus 1.5 week niks geslikt en nu is het al 3.5 week voor mijn eisprong. Ik voel me zo dom!! Hoe erg is dit? Ik heb net gelijk extra (los) Foliumzuur van Solgar bijbesteld zodat ik tot mijn eisprong 800 mg kan slikken ipv 400mg om het eventuele tekort hopelijk op te lossen. Heb al gezocht naar onderzoeken over de opname van b11, maar kan weinig vinden. Wie stelt me gerust?
Niks aan de hand hoor! Gewoon 400 slikken vanaf nu. Optimaal is het om 4 weken van te voren te beginnen, maar elke start voor bevruchting is mooi mee genomen. Er is een tijdje geleden een onderzoek geweest dat als je voor 6 weken zwangerschap begint met het slikken van foliumzuur er geen verhoogde kans is op afwijkingen ten opzichte van vrouwen die 4 weken voor de eisprong begonnen zijn. 4 weken van te voren is vooral om een voorraad op te bouwen indien er een achterstand is. Daarbij zijn niet alle vrouwen even zeker van hun eisprong, daardoor kan je dus langer of korter zwanger zijn dan dat je zelf denkt. Vanaf je laatste pil beginnen weet je zeker dat je voor de ovulatie start.Opzich niks aan de hand dus.
Ik ben 'onverwacht' zwanger geraakt, dus slikte helemaal geen foliumzuur, pas toen ik een positieve test had. En dit zal bij veel vrouwen gebeuren. Ons meisje lijkt tot nu toe op alle echo's en testen helemaal gezond ♡ Als je vanaf nu weer dagelijks gaat slikken is er heus niets aan de hand!
Bedankt voor jullie lieve geruststellende reacties! Ik slik vanaf nu goed en ga me niet meer druk maken!
Ik zou me geen zorgen maken. Na een bloedonderzoek (niet zwangerschap gerelateerd) bleek dat mijn foliumzuur zelfs te hoog was. En ook dat kan consequenties hebben. Niet opeens rare sprongen gaan maken dus!
Het is niet erg de meeste mensen weten pas met 4-5 weken dat ze zwanger zijn en beginnen ermee. Ik heb dus bewust zwanger geworden 2x en gezonde kids en 2x miskraam gehad met 15weken waarbij ik pas met foliumzuur pas met 4-5 weken begon. Ik maakte mij ook zorgen dat dat de reden was want hoe toevallig het is?! Maar volgens meerdere artsen kan dat echt geen oorzaak zijn en het baby was volledig goed gevormd. Ik slik altijd dan wel 800 foliumzuur. Na de bloedonderzoek bleek die iets van 56 waarde hebben dus echt hoog en dat was goed volgens de arts
Kan geen kwaad hoor! Ik ben op 30 dec begonnen met (ook toevallig van Solgar) Prenatal Nutrients en rond 26 januari is mijn ei en dat we het voor het eerst echt gaan proberen voor een tweede. Volgens mij is het het belangrijkst dat je op het moment van de conceptie foliumzuur slikt en maakt het voor het foliumzuur in die weken ervoor niet veel uit. Maar wat sommigen hier ook al zeggen, sommige vrouwen slikken het pas als ze al een paar weken zwanger zijn en ik denk niet dat dat zo'n drama is.