Dames, even een vraagje. Vorige maand heb ik op dag 19 vruchtbaar slijm gehad. Echt 1 sliert van dat witte, rekbare eiwitachtige slijm. Toen had ik het idee dat m'n ei al een aantal dagen voorbij was omdat ik de dagen daarvoor juist veel vloeibaar en doorzichtig slijmverlies had en pijn, maar meer tussen dag 12-16. Op dag 19 eigenlijk niet meer. Nu is het dag 20 en vandaag had ik weer een sliertje eiwitslijm.... ik helemaal verbaasd wánt ik dacht weer dat m'n vruchtbare periode al voorbij was en eerder rond dag 14 was. De dagen daaromheen heb ik namelijk weer veel doorzichtig verlies gehad en pijnscheutjes. Maar ik vind het wel 'opvallend' dat het de laatste 2 rondes nu telkens op dag 19 of 20 is dat ik zo'n sliert heb... Wat denken jullie? - een late eisprong? - of komt 1 zo'n slijmdraad misschien na de eisprong? En nog een vraagje: - Ik hoor altijd dat je 14 dagen na de eisprong ongi wordt. Maar mijn cyclus is gem. 28 dagen. Is een eisprong op dag 19/20 dan niet te laat?
Hoi Ook ik had vandaag ineens een langen witte sliert. Maar heb wel mijn ei gehad ik heb ook geen idee wat dit is en ben benieuwd naar de antwoorden
meestal is juist dat rekbare slijm vruchtbaar...het doorzichtige slijm heb je meestal voor je ei! wanneer je je ei hebt verschilt per persoon en is niet altijd op dag 14 kan zelfs al vanaf dag 10 tot zelfs dag 20 geloof ik...dus denk dat je inderdaad op dag 19 of 20 je ei hebt gehad... xxx
Het vruchtbare slijm schijn je aan de buitenkant vaak pas een dag later te kunnen waarnemen.. Dus het kan zijn dat je de dag voor verlies vruchtbaar slijm je eisprong hebt gehad. Voor eerdere duidelijkheid kan je beter 's morgens na het douchen wat slijm uit de vagina halen en tussen de vingers uit rekken.
Hm... oke... Ik zal volgende maand ook eens ovu testen gebruiken, heb ik meer duidelijkheid. Ik ben alleen wel 'bang' dat ik pas laat m'n ei heb. dag 19 of 20 is vrij laat voor een cyclus van gemiddeld 28 dagen. De luteale fase is dan maar een dag of 8 en dat is te kort om zwanger te kunnen worden naar het schijnt...