Zwanger worden en borstvoeding geven

Discussie in 'Zwanger worden' gestart door Lentezon18, 30 jul 2018.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Lentezon18

Lentezon18 Niet meer actief

Wij zijn nog niet heel lang bezig voor een tweede, maar aangezien ik 2x zwanger ben geraakt zonder dat we er echt mee bezig waren begin ik toch een beetje ongeduldig te worden.

Mijn gevoel zegt dat het tot nu toe nog lukt omdat ik nog borstvoeding geef aan onze zoon. Heb gelezen dat prolactine (zorgt voor melk) kan zorgen voor te weinig progesteron. Dit zou ook kunnen verklaren waardoor mijn lf relatief kort is.

Dan zou je denken, dan stop je toch met de borstvoeding? Maar dat zie ik nog niet zitten, we genieten er beide nog teveel van.

Misschien zijn er positieve verhalen van vrouwen bij wie het wel vlot is gelukt ondanks de borstvoeding? :)

2. zeilbootje

zeilbootje Fanatiek lid

15 jan 2014
    2.776
    1.365
    113
    Hier 2x gelukt! Bij de oudste wel iets afgebouwd (1x kunstvoeding per dag) en toen vrij snel een eisprong en direct de tweede ronde raak. Bij de tweede heb ik volledig borstvoeding gegeven en werd ik na 8 maanden vanzelf weer ongesteld. En een maand daarna weer zwanger.

Lentezon18 vindt dit leuk.
  3. Eveliennn89

Eveliennn89 Bekend lid

4 okt 2016
    511
    584
    93
    NULL
    NULL
    Ik werd voor de eerste keer na 8 maanden terug ongesteld en toen ook begonnen voor een 2de. Eerste cyclussen waren met een heel korte LF die wel elke maand een dagje langer werd. Ik ben uiteindelijk na een jaar gestopt met borstvoeding om de kansen op een zwangerschap te vergroten maar ik denk dat het anders ook goedgekomen was omdat mijn LF elke maand terug iets langer werd :)

Lentezon18 vindt dit leuk.
  4. zonnetje2015

zonnetje2015 VIP lid

13 sep 2014
    9.446
    4.241
    113
    Alsof mijn dochter het rook is ze net voordat we het traject in werking zette zelf gestopt met drinken. 15 maanden bv gegeven en kijk nu alweer uit naar een nieuw bv avontuur.
    Als ze zelf nog had willen drinken was ik doorgegaan.
    Ik zou er dus gewoon voor gaan met inje achterhoofd dat de bv idd invloed kan hebben op je cyclus en t dus langer kan duren. Ook kan een zwangerschap veel invlied hebben op je bv. De kans dat de productie flink zakt is aanwezig.

5. Lentezon18

Ons zoontje is inmiddels 14 maand dus ik zou het niet erg vinden als de melk stopt door zwangerschap.

Ik werd na 6 maanden weer ongesteld.

Ik zal proberen nog ff geduld te hebben hihi, bedankt voor jullie verhalen

6. Loes87

Loes87 Actief lid

29 jan 2015
    180
    145
    43
    Ik gaf nog borstvoeding en heb 1 menstruatie gehad voor ik zwanger werd! Helaas liep de productie wel snel terug en ben ik afgelopen weekend helemaal gestopt. Nooit verwacht zo snel zwanger te worden omdat het bij de eerste wel even geduurd heeft. Dus het kan zeker wel:D

7. vlinderCN

vlinderCN VIP lid

21 mei 2018
    5.362
    1.838
    113
    Vrouw
    Ik werd pas na 9 maanden weer ongesteld, een paar maanden nadat ik de nachtvoeding eraf had gehaald en een maand na avondvoeding eraf (toen nog maand overdag maar helaas niet meer genoeg melk aanmaak toen..Maar wilde voor 2e gaan met 11 mnd dus daar toch voorrang aan gegeven gezien mijn leeftijd) korte lf sindsdien en lang bloedverlies, wel meteen zwanger bij 1e poging (3e cyclus na bv) ..helaas ma

8. Dotjes

Dotjes Bekend lid

17 okt 2012
    966
    394
    63
    Vrouw
    Pedagoog
    Noord Holland
    Ik heb geen cyclussen gehad in de tijd dat ik bv gaf.
    Onze dochter tot 8 maanden gevoed, toen zij 10 maanden was, was ik zwanger van de volgende.

Dus helaas geen ervaring met voeden & zwanger raken.
    Wel met stoppen met bv en dan direct zwanger raken....

9. mom2be21

mom2be21 Bekend lid

11 jun 2012
    777
    591
    93
    Vrouw
    NULL
    NULL
    Ah, precies het onderwerp wat ik zocht!
    Onze 2e is nu 8.5 maand en ik ben nog niet weer ongesteld geweest. Wel kriebelt t al voor een 3e!

10. Lentezon18

Nog meer ervaringen misschien? :)

Deel Deze Pagina