Hallo, Ik heb al een maand of 9 mijn 3e spiraaltje en sinds mijn 2e spiraaltje geen ongesteldheid meer na een paar maanden. Nu dus ook geen ongesteldheid meer na 2 maanden. Het rare is dat ik deze maand nu heel veel slijmverlies heb gehad en zelfs rekbaar slijm. Vraag me nu af of dit iets te betekenen heeft. Ik heb geen ongesteldheid en volgens mij geen opbouw van het baarmoederslijmvlies of nauwelijks. Heb wel hier en daar wat kwaaltjes maar kan volgens mij pas volgende week testen, heb gisteren voor de zekerheid een test gedaan en die was negatief maar is ook nog te vroeg denk ik. Heb bij vorige zwangerschappen regelmatige cyclussen gehad waardoor ik geen ovutesten/temperatuurlijstjes heb bijgehouden en nu helemaal geen cyclus dus geen idee of mijn lichaam in de war is of dat er echt wat aan de hand is. Het is niet de bedoeling om zwanger te raken maar als het wel zo mocht zijn wil ik wel alle risico's voorkomen. Kwaaltjes zijn steken, af en toe gespannen borsten en een steeds meer twijfelend gevoel Heb nog steeds helder slijmverlies maar geen rekbaar slijm meer. Wie kan me meer vertellen of weet iemand die met het spiraaltje is zwanger geraakt of die ook zonder ongesteldheid zwanger is geraakt.
Eerlijk gezegd is geen een anticonceptie 100% betrouwbaar.. er is altijd een kans op zwangerschap hoe klein die kans ook is.. als je echt niet zwanger wilt worden zou ik niet altijd genoegen nemen met alleen spiraaltje,, je kan het beste ook een condoompie gebruiken
Nou zwanger raken is zeker niet de bedoeling anders had ik geen spiraaltje genomen. Heb alleen nooit rekbaarslijm gehad met het spiraaltje dus voordat er straks wat raak is wil ik wel graag zelf de keus hebben wat te doen. Heb altijd gezegd dat als er een wondertje bij ons wil komen dat altijd welkom is maar na 2 kinderen kies ik er niet bewust voor zeg maar. Maar goed verder waarschijnlijk kwaaltjes omdat ik nu al die tijd toch een eisprong heb gehad nu maar even wachten en voor de zekerheid einde van de week een test doen maar verwacht er nu niet veel van.
Maar je kan toch altijd gewoon een ei krijgen met een spiraal dus dat je cyclus gewoon opbouwt is dan toch normaal?
@Lov23...ik heb dit nog nooit gehad, met het 2e spiraaltje werd ik na 2 maanden niet meer ongesteld en nooit geen cyclus meer kunnen ontdekken. Met dit spiraaltje vanaf maand 1 geen ongesteldheid meer en zeker geen cyclus of baarmoederslijmvlies opbouw wat merkbaar was. Dus het is voor mij idd een verrassing dat er rekbaarslijm was. Als ik gewoon ongesteld zou zijn zou het niet vreemd zijn want dat weet je dat er opbouw is, maar zonder ongesteldheid is er ook geen merkbare afbouw in de vorm van ongesteldheid. Vandaar mijn vraag.
heb met 1e spiraal 2.5 jaar geen menstruatie gehad maar wel me ei. 2e keer elke maand me menstruatie en ook gewoon me ei. Ondanks je ei kan je infeitte niet zwanger worden omdat het spiraaltje het afstoot de zaadjes (als ik het goed heb) maar je eisprong heb je nog wel hoor alleen je merkt er niks of weinig van
Als je een koperspiraal heb, kun je gewoon cyclus hebben, alleen wordt de vrucht dan als het goed is verstoten. In dat geval kun je dus wel gewoon vruchtbaar slijm hebben. Bij Mirena, zou het neit moeten kunnen. Dan zou ik het in de gaten houden en anders melden aan je arts.
Klopt Ben geregeld voor controle in ZH geweest ervoor en echos gehad toen ik spiraal had en ik had gewoon eisprong alleen spiraal zorgt ervoor dat het afstoot en niet innesteld!