Hey Ik vroeg me af wanneer je precies je temperatuur moet op nemen, ik had wel begrepen dat het in de ochtent moest, maar maakt het dan uit of je volledig bent aangekleed, of nog in bed ligt etc? Want ik weet van mezelf dat wanneer ik uit bed stap en een koudere omgeving inloop dat mijn lichaam gelijk afkoelt en met afkoelen bedoel ik dat mijn huid (benen, rug, armen etc) koud aanvoelt. Ik weet niet of er meerdere dat hebben, maar daarom zat ik te twijfelen over wanneer ik mijn temperatuur moet opnemen hoor het graag van jullie Gil
Hoi hoi Ik temp ook. De bedoeling is dat je terwijl je nog rustig in bed ligt (weinig bewegen) gaat tempen in de ochtend. Dit heeft mijn huisarts tenminste verteld. Ik temp zelf iedere ochtend om half 8. Inmiddels is mijn lichaam hier aan gewent dus wordt steeds rond deze tijd wakker. De thermometer ligt op het nachtkastje dus hoef mij niet te veel te bewegen om hem te pakken. Op deze manier krijg je een beter overzicht doordat je iedere ochtend hetzelfde doet.
Je tempt voordat je opstaat. Dus wanneer je nog in bed ligt. Ik zet er zelf mijn wekker voor om half 7 en zorg dat de thermometer op mijn nachtkastje ligt zodat ik niet veel hoef te bewegen.
Ik temperatuurde altijd als ik wakker werd na de wekker. Thermometer lag naast me op het nachtkastje, net als een bloknoot en pen om het te noteren.
Even een vraag betreft temperaturen: ik werk onregelmatig. Ik heb minimaal 1x per week een slaapdienst en dan gaat mijn wekker rond 5:30. Maarja, om nou IEDERE dag mijn wekker om 5:30 te zetten om te temperaturen, vind ik wel erg vroeg! Ik wil best iedere dag mijn wekker om 7:00 of 7:30 zetten om te temperaturen, maar hoe doe ik dat dan met die slaapdiensten? Iemand tips?
gewoon als je flink wat uurtjes hebt geslapen bij het wakker worden temperaturen. Je lichaam is dan nog in rust en dan heb je een goede indicator. Bij mij was het makkelijk, bijna elke dag om 6 uur ging de wekker om te moeten werken.
ik doe het inprincipe altijd om 6.30 uur maar een half uur eerder of later maakt niet zoveel uit, tenminste bij mij en ook kan ik rustig naar de badkamer lopen mijn temp is dan nog steeds hetzelfde.
Ik zou dan gewoon iedere dag mijn wekker zetten om 5.30. Maakt toch niet uit, kan je daarna gewoon verder slapen. Doe ik hier ook, half 7 gaat de wekker en dan ga ik lekker verder slapen.