Voedingskussen: welke het beste voor jezelf en voor baby

Discussie in 'De babyuitzet' gestart door piccolina, 20 sep 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. piccolina

piccolina VIP lid

5 mrt 2012
    7.199
    5
    0
    Ik ben pas 12 weken maar slaap op mijn zij al niet goed: wil graag iets zachts knuffelen :)
    Nou zijn er niet zoveel keuzes in voedingskussens maar wat ik wil weten is ervaringen met inhoud van de kussens
    1. katoen: hier volgens mij alles duidelijk het is net als kussen of speeltje maar welke merken blijven dan ook goed, gaan niet klontjes vormen etc.
    2. plastic lucht balletjes: hier ben ik bang dat het qua gezondheid niet zo goed is voor baby of voor mij slapen en inademen in plastic..
    3. eco katoen: het is net als num 1.
    4 eco spelt: daar vraag ik mij af of het handig ermee te slapen of niet ook of het dan handig later voor baby is... aan gezondheid kant van deze valt niet veel te spreken: dat is gewoon het beste qua gezondheid..

En er bestaan ook een extra lange maten van de kussen: is het echt nodig of allen voor lange mensen handig

2. oudjaarsvlinder

oudjaarsvlinder Niet meer actief

Ik heb van die balletjes en wil niks anders meer. Op vakantie pakte mijn vriend zelfs die kussen in terwijl ik zoiets had van die kan wel een keertje thuis blijven. Hij merkt ook dat ik er prima in slaap. En als ik er niet op lig pikt mijn vriend hem in.

3. Lenne

Lenne Actief lid

16 mei 2011
    218
    0
    16
    Hier ook die met de plastic balletjes. Er zit een dichte hoes omheen (nog onder de stoffen hoes, je ziet het niet) dus plastic inademen lijkt me geen probleem. Wel zijn die balletjes heel fijn omdat je het kussen kan vervormen door ze te verplaatsen. Om te slapen deed ik een dik stuk als steun in mijn rug, een dunner stuk tussen mijn benen door en dan weer een dikker stuk langs mijn buik. Katoen heeft een heel andere structuur, daarmee kan dat volgens mij niet.

4. Arual83

Arual83 Fanatiek lid

11 jan 2012
    3.530
    0
    0
    Zuid-Holland
    ik heb er een zonder en met balletjes en vind die met balletjes echt het fijnste liggen (heb de form-fix, destijds bij de thuiszorg gekocht). Naast de hoes die er al om zit heb ik er nog een katoenen hoes omheen met aan 1 zijde badstof en de andere zijde gewoon glad.
    Dat deze balletjes mogelijk niet goed zouden zijn voor de gezondheid kan ik niets over vinden en er zitten sowieso 2 hoezen om.

5. piccolina

piccolina VIP lid

5 mrt 2012
    7.199
    5
    0
    Okey dus met balletjes handiger (qua gezondheid moet je het zelf invullen niemand kan schrijven dat het slecht is, maar het is zeker ook niet heel erg goed omdat het plastic is).
    En qua merken welke is het beste? (ik zag wel bij prenatal wat, maar zelf ben ik niet zo weg ervan prenataal: ze verkopen toch niet alle beste dingen).

Iemand ervaring met spelt?

6. piccolina

piccolina VIP lid

5 mrt 2012
    7.199
    5
    0
    Heb deze info gevonden:

Welke vulling voor een voedingskussen, spelt of katoen?

Welke je kiest is een kwestie van persoonlijk voorkeur, de spelt vulling is wat meer vormbaar, de katoen vulling geeft altijd zachte steun. Een veel gehoorde klacht bij vulling van ronde kunststof balletjes is dat deze wegglijden daar waar je druk geeft.

Katoen heeft daar helemaal geen last van en spelt is veel onregelmatiger waardoor dit effect ook wordt tegengegaan.

Bij spelt is het belangrijk om het kussen regelmatig te luchten.

Ik had in de winkel de prenatal kussen gevoeld (met balletjes). Qua gevoel vond ik het raar- of wel als ik er duik in maakt dan inderdaad zakten balletjes andere kant op - ik kan daar natuurlijk niet het op bed uitproberen wat erg jammer is haha).
    Misschien verschilt het per merk

7. sylvia90

sylvia90 Bekend lid

23 jan 2012
    634
    1
    0
    NULL
    NULL
    die met de ballentjes! zeker de fijnste die er is zeker met slapen omdat je die zo lekker kan vormen en met het voeden kan je die straks ook mooi om je kindje leggen.

8. dirksmama

dirksmama VIP lid

29 aug 2007
    22.170
    34
    48
    mens
    Meestal in de wolken
    Voel gewoon wat je zelf het lekkerst vind slapen, iedereen heeft zo haar voorkeuren.

Voor voeden: liever geen kussen gebruiken, voedingskussen veroorzaken vaak tepelpijn en voeden met kussen is omslachtiger als met (zeker als je op een gegeven moment eens de deur uitwilt).

9. sarahtj3

sarahtj3 Fanatiek lid

8 jun 2012
    1.628
    0
    0
    almere
    Ik heb er die van katoen.. dus zonder bolletjes.
    Ik ging in de babydump even uitproberen... mijn vriendin heeft met balletjes en daar was ik al even mee gaan liggen... en uiteindelijk vond ik die zonder bolletjes toch lekkerder.. maar het is zo persoonlijk.
    .ik slaap nu trouwens heerlijk hahaa

10. Lola86

Lola86 Fanatiek lid

12 jan 2010
    1.660
    0
    0
    Heb je al geprobeer een gewoon normaal kussen als steun te gebruiken?
    Heb ik de eerste keer gedaan en deze keer gebruik ik het weer.
    Met voeden heb ik er ook geeneen gemist eigelijk.

11. piccolina

piccolina VIP lid

5 mrt 2012
    7.199
    5
    0
    Bedankt voor adviezen meiden, dan ga ik even kijken inderdaad in grote winkel voor een en andere..
    Kussen al geprobeerd maar die is wat steviger, harder, dus buigt niet zo goed :)

12. Theebeeb

Theebeeb Niet meer actief

Ik heb een voedingskussen van de kruidvat slaap ee al een paar weken mee. Jaja erg gezellig in bed ;)
    Maar op het punt waar die buigt zit nu helemaal geen vulling meer de verdeling is niet goed meer ofso. Meer meiden hier last van???

13. Miracle1

Miracle1 Fanatiek lid

29 apr 2012
    1.235
    180
    63
    Ik heb een voedingskussen bij de Hema gekocht een tijd geleden en die bevalt me erg goed, hoe verder ik in de zwangerschap kwam hoe vaker ik het ging gebruiken.
    Daarnaast heb ik samen met mijn zus een eigen voedingskussen gemaakt voor als de baby geboren is, deze is wat kleiner waardoor de baby er later ook half tegenaan kan liggen/zitten.

14. Mammadoe

Mammadoe Fanatiek lid

3 jun 2011
    2.169
    0
    0
    Amsterdam
    Ik had een dure bij de prenatal aangeschaft, maar binnen no time onbruikbaar omdat je toch die bolletjes erin plat en je dus juist op het punt waar je steun nodig hebt geen steun meer krijgt. Een vriendin had die van doomoo en die biedt veel meer steun, maar is weer net wat duurder. Dus mijn advies. Gebruik gewoon de kussens van je bank, of doe het gelijk goed en koop die van doomoo.

15. Luppy

Luppy VIP lid

1 dec 2007
    7.168
    2.283
    113
    Ik heb er ook een met balletjes, van de Hema. Heerlijk ding, je kunt hem helemaal maken zoals je wilt. Ik heb er nog een losse badstofhoes extra omheen gekocht, ivm wassen (straks na de bevalling gaat er nog wel eens wat melk/babykots overheen).

16. piccolina

piccolina VIP lid

5 mrt 2012
    7.199
    5
    0
    Het is domoo buddy geworden!
    Zitten van die luchtbolletjes maar qua gevoel veeel beter dan prenatal hema en dergelijke.
    Zij schuiven niet en blijven in vorm als je eropdrukt.

17. Myself82

Myself82 Actief lid

27 feb 2012
    336
    0
    0
    Om te slapen misschien. (ik heb het niet gemist en gebruikte een zachter normaal kussen)

Om te voeden nee. Ik had de doomo geleend en had binnen 1 dag verschrikkelijke tepelkloven. Je meet je een verkeerde houding aan. Gewoon de kussens van de bank gebruik ik nu en in bed de extra kussens op het bed. Extra kussens zijn dus wel lekker. Ook in de kraamtijd om lekker rechtop te kunnen zitten op bed. Een steun onder je arm als de kleine daarop ligt.

Deel Deze Pagina