ik heb mijzelf getrakteerd op een rekbare draagdoek van Bykay en die wil ik morgen graag met ons zoontje gaan proberen! Ik ben wel bekend met een draagzak van Bondolino die je moet knopen, maar draagdoeken zijn nieuw voor mij! Ik heb vanavond even geoefend met het knopen (met filmpje erbij) en dat ging volgens mij prima. Ik had natuurlijk een draagconsult kunnen doen, maar door omstandigheden is dit er niet meer van gekomen en zal dat de komende weken ook niet gebeuren. Ik vroeg mij alleen nog even een paar dingen af: Hoe weet je wanneer de doek strak genoeg zit? Mijn draagzak trok ik altijd behoorlijk strak, maar dat vind ik met een doek wat moeilijker inschatten. Met de draagzak kon ik niet echt zitten met kind erin, kan dat met een draagdoek wel veilig? Maak je een rolletje in de nek met een doekje of doe je dit niet? En heeft er iemand ervaring met dragen na een keizersnede? Ik denk dat het ondertussen wel kan (2 weken geleden en herstel verloopt erg goed). Uiteraard met rustig opbouwen. Ik kon overigens niet echt verzinnen waar dit topic moest staan, dus dan maar hier
Ik ben na een keizersnede gaan dragen. Iets van een week erna. Dat ging hartstikke goed. Zowel met rekbare als geweven doek en uiteindelijk doorgegaan met de geweven doek. Zitten kan gewoon. Rolletje deed ik wel.
Ik had er 1.. wat een wiskunde vond ik dat Dat je uberhaubt een dvd krijgt bij je draagdoek vond ik al bijzonder. Als je de knoop-beschrijving volgt, kun je er vanuit gaan dat'ie goed zit. Als ik m'n baby erin hing, moest ik best moeite doen om alles om hem heen te krijgen. Ik kon alles met'm in dat doek. Stofzuigen deed ik bijvoorbeeld vaak met'm. Zitten dus ook. Alleen bukken niet. Doek gaf altijd genoeg steun, dus deed geen rolletje in z'n nekje.
Dan is baby en dreumes een betere plek (daar is de doek toch voor?) , de lounge is in principe voor alles wat niet met kinderen te maken heeft.
Ik trek hem altijd wel goed strak, hij rekt mee en word ook wat losser als je kindje er even inzit. Zitten kan ik daar ook beter mee dan met de zak, omdat je geen brede band om je buik hebt. Doekje in de nek ook nooit gedaan
Ik twijfelde ook nog over baby uitzet en toen wist ik het niet meer en dacht: laat @Beheer het maar bedenken
Hij moet zo strak dat als je voorover bukt je kindje niet van je lijf af komt. Zelf pas na 3 weken gedragen. (eerste 2 weken lag ze nog in couveuse) zelf geen moment rust gepakt dus beetje kut herstel gehad
Dragen na ks geen probleem stoppen mocht je evt pijn krijgen. Best strak knopen want zakt nog iets uit omdat de doek rekbaar is. Zitten kan ik met geweven en rekbare doek allebei
De eerste twee maanden droeg ik in een rekbare doek, daarna overgegaan op een geweven. Na twee weken ben ik begonnen. Ik deed alles met dochter in de doek, zitten en lezen of tv kijken, stofzuigen en de was enzo en zelfs plassen was geen probleem. Ik vond (en vind) doeken fijner voor je rug. Het gewicht wordt anders verdeeld en dat is voor mijn rug beter. Ik draag nu soms mijn neefje als ik op hem pas. Heerlijk!
Ik kon feitelijk alles doen met de bykay deed alleen niet koken oid en trap ontweek ik zo veel mogelijk. Hier reflux kind die de eerste weken niets anders deed dan huilen dus die draagdoek werd mn grootste warme vriend. Vond m erg warm worden midden in de winter met haar er in dus let daar wel ff op. Verder ideaal ding, met 10mnd (en een temperamentje) was t echter over en brak ze uit de draagdoek. Handje omhoog volle kracht opzij duwen en ik was mn schouderband kwijt mevrouw wilde gewoon kunnen kijken. Nou is t wel een gifkikkertje hoor als ze iets wil en ze is loeisterk in dr rug nek en armen dus. Gebeurde overigens niets ik heb bijna altijd een hand op haar gehouden als ze in de doek zat. Alleen met potje openen of fles dichtdraaien ff niet.
De rekbare doek mag zo strak zitten als een T-shirt voordat je je kindje erin doet. Het moet veilig genoeg voelen dat je je kindje niet vast hoeft te houden. Zitten kan gewoon met een draagzak en draagdoek, alleen zijn niet alle kindjes het eens met stilzitten. Bij een rekbare doek hoef je geen rolletje in de nek te maken, de drie banen geven genoeg steun. Zorg dat de gekruiste banen goed uitgespreid over het ruggetje zitten en goed tot de knieholtes, daarna de horizontale baan tot het nekje optrekken. Voetjes eruit, bekken mooi gekanteld en ruggetje bol.
Het is gelukt hoor! Dank voor de tips! Ik had hem alleen in eerste instantie ietsje te hoog en te strak geknoopt, verder ging het prima!