Hoe financieel...?

Discussion in 'Zwangerschap en werk' started by Mazz, Jan 9, 2009.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Mazz

Mazz Actief lid

Dec 26, 2008
    159
    0
    0
    Ik hoop dat jullie me wat advies kunnen geven...

Ik ben nu iets meer dan 12 weken zwanger en loop stage. Daar ben ik in april mee klaar. Dan ben ik dus ongeveer 24 weken.

Ik heb stage in een hotel? mijn eerste vraag is eigenlijk... Ga ik dit vol houden? Hoe voelde jullie je in die tijd? Konden jullie je werk allemaal makkelijk aan?

Ik heb 4/5 dagen in de week stage... soms moet ik blijven slapen ivm vroeg ontbijt verzorgen, ik moet kamers schoon maken en de administratie doen.

Daarna vraag ik me af als de stage is afgelopen of ik dan nog kan werken. Ik werk in de bediening en zou dat graag na mijn stage nog zo lang mogelijk doen tot de bevalling. Het voordeel is dat ik zelf kan uit maken hoeveel dagen ik in de week kom.

Ik wil dit graag omdat ik geen vast werk heb en dus geen door betaald verlof krijg.

Hoe lang konden jullie het allemaal volhouden?

2. mymiracle

mymiracle Niet meer actief

dit is echt heel afhankelijk van je eigen lichaam, ik denk niet dat iemand daar antwoord op kan geven, je kan zeg maar "fluitend" de negen maanden doorkomen maar het kan ook zo zijn dat je bijvoorbeeld last krijgt van je rug/bekken, hoge bloeddruk, vanalles waardoor je het rustiger aan moet doen, dat is niet te voorspellen, maar in principe met een gezonde zwangerschap die voorspoedig verloopt moet het te doen zijn om met 24 weken stage te lopen ;)

bij mij is het zo dat ik nu 50% werk ivm een schildklier die maar niet goed ingesteld raakt qua medicatie, dat gaat voor jou weer niet op.

Ik heb een kantoorbaan dus die overige uurtjes kan ik prima aan, nog wel, als alles zo blijft gaan zoals het nu gaat :)

3. Robin77

Robin77 Fanatiek lid

Apr 12, 2008
    1,194
    1
    0
    Venray
    Ik zou me niet nu al af gaan vragen of je dat vol gaat houden. Doe gewoon lekker je ding en je merkt het vanzelf wel of het wel of niet gaat. Een zwangerschap is niet standaard en gevoelens ook niet. Wat ik een eitje kan vinden, vind jij misschien wel reuze zwaar. Dus, gewoon niet druk om maken en zeker niet van het ergste uit gaan!

4. Mazz

Mazz Actief lid

Dec 26, 2008
    159
    0
    0
    Dankjewel voor je reactie mymiracle. Ik snap dat het natuurlijk voor iedereen anders is maar ik wilde zomaar weten wat de ervaring is van andere hoe/of ze die tijd door kwamen.

Ik hoop voor je dat het verder allemaal goed gaat en nog eventjes kan werken.

Ik ben verder kern gezond dus het zou geen probleem moeten zijn.

volgende week heb ik housekeeping en dat betekend dat ik 5 dagen in de week van 7 tot 3 kamers aan het schoonmaken ben.
    Ik heb mijn baas niet verteld dat ik zwanger ben omdat hij me dan misschien niet zou aan nemen.
    Ik wil natuurlijk mijn stage snel afronden zodat ik klaar ben met mijn opleiding!

5. Claartje79

Claartje79 Fanatiek lid

Aug 17, 2006
    4,862
    1
    0
    huismuts
    Groningen
    doe je ding zolang als je kunt en let goed op je lijf. zorg dat je voldoende rust neemt en goede houdingen aan neemt, maar ook dat je opt tijd stopt met bepaalde handelingen als je lijf wel protesteert, denk niet 'ach, dat doe ik nog wel even' . nee, je moet nog een hele tijd mee, ook na je bevalling, dus zorg zo goed mogelijk voor jezelf.

en hoe lang dat allemaal lukt?! geen idee. mijn moeder is tot 9 maanden door gehuppelt, 3 keer, en ik heb vanaf week 6 al bekkenklachten en vanaf week 10 fysiotherapie. ik zou jouw werk dus met 12 weken al niet meer gekunt hebben.

het verschilt dus enorm per persoon en je kunt geen voorspellingen doen.

probeer gewoon zo gezond mogelijk te leven en verstandig mogelijk te werken en dan geeft je lijf wel aan wanneer iets te veel is.

mijn fysio geeft trouwens als meet mogelijkheid aan: een keer pijn hebben als gevolg van de zwangerschap (normale, verwachtbare pijn, bekken, rug oid) is niet zo erg, als het maar niet regelmatig is en het na een rust periode (een nachtje slapen) volledig weg is.
    heb je dagelijks pijn en/of sta je de volgende dag op met pijn, dan moet je het rustiger aan gaan doen of kijken of je je werkzaamheden en/of werkhouding kunt veranderen

6. Mazz

Mazz Actief lid

Dec 26, 2008
    159
    0
    0
    Je hebt gelijk Robin! Maar ik maak me zorgen omdat ik die stage gewoon af wil hebben en omdat ik geld nodig heb natuurlijk.
    Maar ik kan het niet van te voren weten dus je hebt 100% gelijk

7. Mazz

Mazz Actief lid

Dec 26, 2008
    159
    0
    0
    Ik hoop dat ik net als je moeder ben claartje ;)
    Bedankt voor je advies

8. Claartje79

Claartje79 Fanatiek lid

Aug 17, 2006
    4,862
    1
    0
    huismuts
    Groningen
    ik help het je hopen. ;) ik ken veel vrouwen die pas later in de zwangerschap zwaardere klachten kregen hoor, tegen het einde, als het eigenlijk ook wel te verwachten is.

gewoon lekker er positief tegen aan gaan, als jij zo gezond mogelijk bezig bent, kun je niet meer doen.

9. Claartje79

Claartje79 Fanatiek lid

Aug 17, 2006
    4,862
    1
    0
    huismuts
    Groningen
    oh ja, als je het doet zoals mijn moeder moet je ook tijdens het breken van de vliezen een huis door rennen en over een hekje springen, omdat je bang bent vruchtwater te verliezen op de witte bank van de buurvrouw ;) zo fit kun je dus ook zijn aan het einde van de zwangerschap haha

10. mymiracle

mymiracle Niet meer actief

bedankt meid ;)

en dat je je stage wilt afronden kan ik heel goed begrijpen!

11. bosi333

bosi333 VIP lid

Aug 1, 2006
    37,272
    6,801
    113
    Tot 32 weken voelde ik me prima. Daarna werd het erg zwaar.

Ik werd erg zwaar en ik ben klein, ;)

Maar ik denk dat als je gewoon gezond bent en je nu nog heel goed voelt het wel gaat redden.

Succes en geniet van je zwangerschap.

12. Nynke Jellie

Nynke Jellie Bekend lid

Oct 1, 2008
    745
    0
    0
    Ik werk zelf ook in de horeca en het is mij vrijwel vanaf het begin vrij zwaar gevallen moet ik eerlijk zeggen... Vooral als ik kratjes met flesjes drinken moest tillen voelde ik dat helemaal door mijn rug gaan. En ook met zwaardere borden tillen ging het allemaal niet zo goed. Dat hoeft natuurlijk bij jou niet zo te zijn, maar je wilde ervaringen weten dus bij deze... :)

13. Bumba2009

Bumba2009 Actief lid

Dec 6, 2008
    103
    0
    0
    Ik heb ook een kantoorbaan van 40 uur per week en zelfs dat is zwaar nu ik zwanger ben.
    Vaak ben ik zo moe dat ik half over mijn bureau heen hang en voel me ook vaak draaierig en misselijk en zou dan heel graag eventjes op een bed of bank willen liggen totdat ik me weer goed voel. Maar op het werk gaat dat helaas niet.
    Zwanger zijn is eigenlijk ook een soort van ziek zijn vind ik alleen krijg je geen vrij ervoor al houden ze wel rekening met je.
    Vind het zwangerschapsverlof echt veel te kort in Nederland.
    Het zou eigenlijk moeten ingaan vanaf week 12 tot 1 jaar na de bevalling.
    Pas dan ben je weer helemaal jezelf denk ik.

14. Nathalie01

Nathalie01 Actief lid

Dec 7, 2008
    419
    0
    0
    Ik ben 8 weken maar ik heb er ook last van ,
    Ik werk in de thuiszorg , en als ik de hele dag gewerkt heb kan ik hier ook me eige hok nog is gaan schoonmaken.
    Me vriend werkt op een booreiland en is dus vaak 3 weken weg , erg leuk allemaal.. not.
    Ik was vorrige week ook ziek , ik had ontzettend veel last van maagzuur en misselijkheid.
    Ik denk dat je het gewoon ff moet aankijken , en tja ze zijn nooit blij als je je ziek meld , ik kreeg ook een preek.
    Maar ik vind me gezondheid en de gezondheid van me baby 100 x belangrijker als werk.. :rolleyes:

15. Annemarie76

Annemarie76 Fanatiek lid

Nov 25, 2008
    2,765
    0
    0
    wijkziekenverzorgende
    West-Stellingwerf
    Als ik dit zo lees zou ik nu ook al de rem erop moeten zetten.. Ik werk als (zieken)verzorgende in de thuiszorg.. Niet alle werksituatie's zijn arbo-technisch in orde..
    Je hebt me aan t denken gezet.. ik bel vnadaag de fysio voor hulp..

16. Eva1983

Eva1983 VIP lid

Sep 2, 2007
    9,025
    2
    38
    Ligt natuurlijk aan je zwangerschap en je lichaam, maar ook aan je instelling. Ik had een vrij zorgeloze zwangerschap en heb tot 36 weken fulltime kunnen werken in de kinderopvang!

Share This Page