Ben in Januari gestopt met de pil, omdat ik het idee had van och dat duurt toch wel nog even tot ik zwanger ben.... Mijn moeder deed er anders 5 jaar over tot ze mij had Ze zeiden dat als je stopt dat je dan ongestelt word omdat het dan je stopweek is en dit gebeurde en hierna moet je dan even wachten want kan een aantal weken duren.... Nouja maar gewoon gewacht en maar 1 dag over tijd en werd ongestelt Dus dacht super!! Dat gaat goed die cyclus.. Maar in het midden van mijn 2de cyclus werd ik misselijk en beetje meer moe.... Denk nou zal wel van de pil stoppen zijn (ookal dacht ik na 2 maanden nog?? hmmm)... Moest afgelopen dinsdag ongesteld worden, dus kreeg 's avonds een paar steken en kramp denk nu komt 't .... Maar het kwam niet??? Dus woensdagavond een test gedaan (stom ook want moet 's morgens en was misschien te vroeg) maar negatief.... Helaas nu nog steeds niet ongesteld wel krampen, misselijk, heb het beetje warmer dan normaal, beetje moe maar voor de rest niet Weet niet wat ik nu moet doen, maar wil het weekend weer een test gaan doen als ik niet ongesteld word Al die kwaaltjes en heb gewoon een opgeblazen gevoel en het gevoel dat ik ongesteld moet worden, maar komt maar niet heel vreemd... Wat is jullie visie hierop? Want ik kan er geen touw meer aan vast knopen? Lijkt me niet dat het nog van het "ontpillen" is?? Dankjewel voor jullie hulp alvast
Jawel hoor. Ontpillen kan wel tot een jaar na het stoppen van de pil duren, helaas. Ook kun je na het stoppen van de pil onregelmatige cyclussen krijgen (ookal was de eerste cyclus wel vrij normaal). Je zou nogmaals een testje kunnen doen. Is die dan weer negatief, dan heeft het waarschijnlijk toch nog met het stoppen van de pil te maken. Als je het echt niet vertrouwt, dan zou je je huisarts kunnen bellen.
Dat klopt.... Maar heb klachten gehad van het ontpillen, maar dat is weg gegaan en kan het dan ook spontaan weer terugkomen? Maar dan is het maar gewoon afwachten.....
Ik heb nooit gelooft in het "ontpillen" (wel dat je lichaam moet wennen om weer zelf het werk te doen en je dus onregelmatige cyclus hebt). Wij vrouwen hebben natuurlijk veel hormonen en als de eisprong is geweest komen er nog meer hormonen vrij. Je kan niet meer doen dan af en toe een testje en wachten op je ongi. Die klachtjes kunnen dus komen van het zogenaamde ontpillen, maar ook van evt een eisprong. Veel succes met wachten en veel plezier met het zwanger worden.
Ik had zo ongeveer hetzelfde; cyclus kwam na stoppen met de pil meteen goed op gang (26 dagen - 1e ronde), en 2e ronde niets. Ik heb ook dagen nog gedacht dat het gewoon nog onregelmatig was van het stoppen met de pil, maar na een dag of 4 a 5 toch maar getest en hartstikke positief! Heb wel 's ochtends getest toen, met een kruidvattest 2 voor 5 euro. Die schijnen het meest gevoelig te zijn. Ik kreeg toen, een paar dagen overtijd, meteen een duidelijke teststreep te zien. Dus: het kan best! Maar testen is de enige oplossing, bij voorkeur 's ochtends en met een gevoelige test. Edit: ohja, en ongi-achtige klachten heb je óók bij prille zwangerschap. Dat zegt dus niets; kan wat klachten betreft beide kanten opgaan.
Ik heb 2 maanden na het stoppen met de pil zwangerschapsachtige klachten gehad. Heel vervelend, maar kwam echt door het stoppen met de pil. Hele nette cyclussen gehad, vrij regelmatig. Bij mij worden ze nu pas ineens lang. Terwijl ik al 5 goede cyclussen had gehad. Achja elk lichaam is anders. En wie weet ben je wel zwanger, dat zou fijn zijn.
Hier ook de vraag, zwanger of niet. Ben nu 3 maanden gestopt met de pil, De eerste maand flink wat ontpil verschijnselen, en nog steeds een onregelmatige cyclus. Het is onze, en daarmee ook, mijn eerste keer dat we proberen zwanger te worden dus snap er Ook niks van wat er allemaal met mijn lichaam gebeurd. Nu heb ik al twee weken veel last van hoofdpijn, duizeligheid en ONTZETTENDE last van mijn borsten, die ook opgezet zijn en mijn tepels lijken inmens. Door mijn onregelmatigheid weet ik niet wanneer mijn ongi is, en ik heb 3 dagen geleden met een extra Gevoelige test een test gedaan maar, niks helaas. Nu lijkt het ook steeds meer alsof de alom bekende krampen beginnen, dus ik wacht maar af. Maar denk wel voortdurend, zal het dan toch..... Ik weet niet eens of onregelmatigheid invloed kan hebben... Succes in ieder geval, laat even weten hoe of wat
Nou... afgelopen vrijdag dacht ik dus ongesteld shit maar zondagavond niets meer ..... Super misselijk en zelfs moeten overgeven.... Snap er niets meer van en word er zo moe van die misselijkheid.... Ben dus naar de dokter geweest, maar die heeft niets gevonden... Als ik het over een week nog heb moet ik een bloed onderzoek aan gaan... Allemaal vervelend Wil graag een kindje, maar als het nu niet is komt het wel.... Wil gewoon van de misselijkheid af Want het is zo geen pretje de hele dag misselijk...