Rekenen jullie nog weleens om van euro naar gulden?

Discussie in 'De lounge' gestart door Pluis81, 6 nov 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Thymra x Xi

Thymra x Xi Niet meer actief

Af en toe nog, alleen je wordt er niet zo vrolijk van haha :p

2. Janna

Janna Fanatiek lid

Natuurlijk, daar heb je helemaal gelijk in! Maar dat wil niet zeggen dat rechtstreeks omrekenen van het bedrag in euro's naar guldens een realistisch beeld geeft.

3. Linda86

Linda86 VIP lid

Nee nooit meer. Wel lang gedaan hoor, maar daar werd ik niet echt vrolijk van en het verandert toch niks aan de prijs.

4. Pluis81

Pluis81 VIP lid

16 mrt 2010
    6.445
    2
    0
    Pedagogisch werker
    Brabant jonguh!!

Misschien niet maar het laat wel zien dat er met de omschakeling naar de euro meteen flinke prijsverhogingen zijn doorgevoerd, in het kader van "nu valt het niet zo op".

5. carebear

carebear Niet meer actief

Ja altijd.
    Hoor ook vaak wel van anderen onbekenden.
    Omgerekend in guldens.....
    Dit blijft wel zo voor mij.

6. carebear

Nee aan de prijs niet.
    Wel of ik het koop of niet.
    Zie je een hebbeding van 4.99 en is het.
    Dat valt mee.
    In de kar ermee.
    Ga ik omrekenen en leg het weer terug.
    Eten en drinken reken ik niet om.
    Ga al voor aanbiedingen dat is ook een levensbehoefte.

7. Tweekids

Tweekids VIP lid

26 aug 2012
    13.148
    330
    83
    Vrouw
    Kraamverzorgster & hypnobirthing docent
    Nee ik doe het niet omdat ik veel te jong was toen de euro in ging. Zou bij wijze van niet meer weten wat een kwartje is..

8. Strandbal

Strandbal VIP lid

3 mei 2013
    8.890
    3.414
    113
    Nee, vind dat zo onzinnig. De gulden bestaat niet meer dus wat is het nut van terugrekenen? Ja, wat nu €1 kost is 2,20 in gulden maar het is totaal onrealistisch om te vergelijken met de gulden. Je loon is er toch ook op aangepast, lijkt me niet dat je in guldentijd het dubbele zou verdienen dan dat je met de € verdient.

9. knap

knap Niet meer actief

Nee. Wel dat ik geld uit geef zoals een gulden vroeger.

Vroeger 15 gulden voor een verjaardag. Tegenwoordig 15 euro voor een verjaardag.

Verbazing wekend hoe snel ik dan toch over gestapt ben naar de euro in het hoofdje.

10. carebear

Was het loon maar ook aangepast.
    De prijzen daarentegen.
    Onrealistisch is het wel ja.
    Gaat automatisch het blijven omrekenen.
    Gelukkig wel soms haha.
    Anders koop ik onnodig.

11. carebear

Vroeger gaf je een munt van 5 en een knaak.
    Nu gauw een briefje van tien en een briefje van vijf.
    Raar eigenlijk

12. Metire

Metire Niet meer actief

Nee ik reken het nooit meer om, maar ik mis de gulden wel hoor! Vooral de 5 gulden munt, ik vond ze altijd op straat omdat mensen waarschijnlijk dachten dat het 5 cent was.. :D

13. Ytest

Ytest VIP lid

11 mei 2012
    13.444
    9
    38
    Ik reken nog wel s om ja.. Laatst nog met een kinderverjaardag..

Vroeger gaf je 10 gulden, nu geef je 10 tot 15 euro!! Is gewoon tussen 22 en 32 gulden ong

14. Syane

Syane VIP lid

21 aug 2013
    12.261
    11.868
    113
    Ja, ik doe dat ook nog wel eens.
    Moet je eens 10 verse puntbroodjes bij een Echte bakker kopen. Zit tussen de 3,60 en 4,20 zo ongeveer.
    En in guldens dus 8 a 9 euro.... belachelijk toch...

15. Kimi1

Kimi1 Fanatiek lid

17 apr 2010
    1.946
    54
    48
    Ja ik reken ook nog vaker om, maar idd daar in tegen geef ik t ook net zo uit als guldens..

16. Suzanne1984

Suzanne1984 Fanatiek lid

30 dec 2011
    1.613
    0
    36
    Nee ik doe het niet. Puur omdat. het geen realistische berekening is. Punt. 1 omdat je in deze tijd geen idee meer hebt hoeveel een gulden nu waard zou zijn, en punt 2 omdat het gewoon zinloos is. Je schiet er niks mee op ;)

17. tuc

tuc Niet meer actief

Haha idd...want ook zonder de euro hadden we inflatie gehad.

vraag mij ook af of degenen die vaak omrekenen dan ook niks meer kopen, want als je berekent hoeveel je kwijt zou zijn wordt je toch gek?

18. Mamak

Mamak Fanatiek lid

8 jun 2008
    3.424
    48
    48
    thuis
    Ik reken af en toe ook nog wel om maar... reken ook salaris wel eens om... stel je verdient nu 2000 euro.. dan is in de guldentijd wel 4400 gulden... ik denk dat dat toen destijds ook een aardig salaris was.. dus ja..

19. Kyra73

Kyra73 Fanatiek lid

24 okt 2013
    1.569
    456
    83
    Heel soms reken ik wat om, maar dat doe ik vaak voor de grap bij wat grotere aankopen. De gewone dagelijkse boodschappen gaan al heel lang in euro's.

Ik kan me nog herinneren dat een vriend van mijn ouders een nieuwe auto had gekocht ergens in de jaren 90 van de vorige eeuw en die kostte toen iets van fl. 50.000,- Nou dat was echt een megabedrag in die tijd (De 'normale' gezinsauto kostte toen tussen de fl. 20.000,- en fl. 30.000,-) Nu rij je al snel in een auto van die prijsklasse en is dat een 'gewone' auto.

Maar dat de winkeliers een slaatje geslagen hebben uit de omschakeling is wat mij betreft een feit. Ik als boekenworm kocht heel vaak boeken van bijvoorbeeld Stephen King. Die kostten toen of fl. 24,95 of fl 29,95. Bij de omschakeling waren diezelfde boeken ineens iets van fl. 52,- Echt shocking vond ik dat.

20. Lynx

Lynx VIP lid

19 jul 2008
    8.698
    2.511
    113
    Ja ik doe dit ook nog, niet bij alles, maar met name bij grotere dingen. Toch ook wel om bewust te worden de kosten.

Deel Deze Pagina