Rekenen jullie nog weleens om van euro naar gulden?

Discussie in 'De lounge' gestart door Pluis81, 6 nov 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. tuc

tuc Niet meer actief

Het lijkt mij logischer dat je dan denkt dat je geen 1,99 voor die paar broodjes betaalt en dan kijkt waar ze goedkoper zijn...

2. mamabri

mamabri Niet meer actief

Tja, kun jij logischer vinden, juist door het bedrag om te rekenen maakt het voor mij veel duidelijker hoe duur het is. Ik vind ook dat een muntje van 2 euro weinig lijkt, terwijl het gewoon bijna 5 gulden is.

Kijk maar naar een verjaardag. Destijds gaf ik 25 gulden, nu al vaak 15 of 20 euro "omdat" het anders zo belachelijk weinig lijkt.

3. tuc

tuc Niet meer actief

Maar je geeft dus wel meer dan 25 gulden op een verjaardag. Je houdt je niet aan het omgerekende bedrag. Daarmee bedoel ik dus dat omrekenen totaal geen zin heeft. Want jij weet dus dat je met die 15 euro bijna 40 gulden geeft voor een verjaardag, maar toch blijf je het doen...dat is zelfkwelling.

4. mamabri

mamabri Niet meer actief

haha, zelfkwelling :p Een beetje wel!

Ja natuurlijk weet ik dat wel, ik geef dat ook niet aan iedereen natuurlijk, maar ik vind 7,50 of 10 euro zo weinig staan! En eerlijk gezegd kun je daar ook bijna niets meer voor kopen, dat is dus ook al niet leuk, vandaar dus wat meer.

5. Tigermommy

Tigermommy VIP lid

14 jun 2013
    5.350
    1
    0
    Thuisblijfmama van (bijna) 3 kindjes :)

ja dat is ook zo, en idd het blijft zelfkwelling maar het houd mij ook scherp en bewuster van wat ik uitgeef..

6. mamabri

mamabri Niet meer actief

Mij ook hoor, al snap ik ook wel dat je nooit alles kunt terugrekenen, alles is ook wat duurder geworden in de loop der jaren. Aan de andere kant is bijv een bloemkool van 2,29 mij gewoon te duur, want vaak heb ik er 2 nodig, of het moet een flinke zijn. maar dan nog kost het dan bijna 5 gulden. Dan pak ik wel een keer worteltjes of zo hoor :p

7. Debaky

Debaky VIP lid

22 apr 2013
    10.348
    5.392
    113
    Natuurlijk is niets meer goedkoop maar als ik een wasmachine ( bijvoorbeeld ) nodig hebt en ik zie er eentje staan voor 700 euro dan denk ik zooooo dat is duur, dat zou ik nooit uit hebben gegeven in de gulden tijd. Ik ga dan voor mezelf na of het goedkoper kan ( en dat kan in heel veel gevallen ) en koop het dan bij de goedkoopste. En natuurlijk blijft het duur en betaal je het dubbele voor wat je tijdens de gulden deed maar dat neemt niet weg dat het altijd goedkoper kan.

8. Debaky

Debaky VIP lid

22 apr 2013
    10.348
    5.392
    113
    Ik geef dus gewoon echt bijvoorbeeld 7,50 aan een kind als kado, dat zou ik normaal gesproken omgerekend ook in guldens hebben gegeven.. Ik ga echt geen 15 euro geven omdat dat beter klinkt, wat dat betreft reken ik dus ook nog terug.

9. Debaky

Debaky VIP lid

22 apr 2013
    10.348
    5.392
    113
    Ik doe precies het zelfde hihi

10. Tigermommy

Tigermommy VIP lid

14 jun 2013
    5.350
    1
    0
    Thuisblijfmama van (bijna) 3 kindjes :)

Ja ik doe het ook echt niet bij alles maar soms ben ik me ineens bewust van jemig eigenlijk is dat helemaal niet zo goedkoop of kijk ik net als jij als een bloemkool zo uur is die periode naar een vervanging, kijk als ze weer een euro zijn voor een goede formaat dan pak ik ze dan wel weer..

11. Pluis81

Pluis81 VIP lid

16 mrt 2010
    6.445
    2
    0
    Pedagogisch werker
    Brabant jonguh!!
    Dat doen wij ook. Eigenlijk vind ik €20 best veel om te geven voor een verjaardag maar omdat €7,50 of €10 zo weinig lijkt,geef ik dus toch die €20.

Deel Deze Pagina