Nooit verwacht, maar nu toch gekregen...moeilijkheden op het werk, waardoor ik 'ziek' thuis zit met stress. Vandaag naar de psycholoog geweest en die heeft verteld dat ik de komende maanden niet zwanger mag worden, omdat ik dan vervelende verschijnselen kan krijgen omdat mijn hele hormoonhuishouden in de war is. Vind ik echt jammer...en zo meteen ga ik het m'n mannetje vertellen... Ik hoop dat ik snel weer de oude ben en er weer voor kan gaan!
Huh,daar heb ik nog nooit van gehoord? Ik wens je iig veel sterkte toe! Doe het rustig aan he meis. Liefs Dais.. -x-
sorry hoor, maar tenzij je een hormoongerelateerde ziekte hebt, snap ik niet helemaal waarom je niet zou mogen proberen zwanger te raken. Dat zwanger proberen te worden extra stress zou geven, daar kan ik me prima in vinden hoor! Maar dat het door je hormoonhuishouding zou komen? Dat snap ik niet helemaal... maar goed, psycholoog zal wel weten waar hij het over heeft... in elk geval veel sterkte en dat je je maar gauw beter mag voelen! Liefs Tezzzz
Misschien verstandiger om dit ook met je huisarts te overleggen. Deze weet vast meer over je hormoonhuishouding. Kan me dus ook niet voorstellen dat je hormonen in de war raken tenzij je, zoals een van de dames al eerder zei, al iets anders hebt wat daarmee te maken heeft. Sterkte!
Nou, hoe zij het uitlegde, ik heb stress in mijn lijf en dat is al zo lang dat mijn lichaam dat het roofbouw pleegt. Ik denk dat ze mijn lichaam nu niet geschikt vind (? klinkt vaag!)...maar ik moet zeggen dat ik me goed voel en veel zin heb om het te proberen...klinkt dat ook vaag? De psycholoog zei ook dat ik misschien meer stress zou krijgen als het niet zou lukken....uhm... nu ik het allemaal schrijf aan jullie vind ik het steeds dommer klinken! hahaha. Nog meer advies?
Ik zou ook zeggen vreemd maar goed hij/zei zal toch wel weten waar ze over praten ,,Moeilijk dit Denk uit eindelijk dat je toch op je gevoel moet bouwen ,,
Ik zou het ook even aan je huisarts vragen hoor... natuurlijk kan het zijn dat door overmatige spanningen je hormoonhuishouding wat op z'n kop staat, en dat zal zwanger worden nu niet makkelijk maken, maar mocht je dan dus wel zwanger worden lijkt het me alleen dat het dus hormonaal niet zoveel kwaad kon toch? Als je lichaam niet klaar is voor een zwangerschap door spanningen zorgt het daar zelf wel voor....
Ik denk dat je inderdaad op je gevoel af moet gaan, je lijf geeft zelf wel aan of het gaat of niet. Heel veel succes met je beslissing, en gewoon doen wat je denkt dat goed is.
Daar ben ik het wel mee eens, dat mijn lichaam zelf aangeeft of ik er klaar voor ben of niet. Mijn man vindt dat ik het aan de psycholoog nog eens moet vragen, die is nogal geschrokken dat dit zo opduikt. Ik maak me eigenlijk nergens zorgen om, omdat ik me thuis goed voel, alleen op m'n werk niet. Verder hebben we geen stress met het zwanger worden, omdat we geloven dat het komt zoals het komt. Ik denk dat ik dit gegeven naast me neer leg...toch moeilijk hoor!
Kan me voorstellen dat je dit moeilijk vind, maar zoals je zelf al aangeeft, je voelt je goed en je hebt geen problemen met het zwanger worden. Je kunt het altijd aan de psycholoog voor leggen maar het blijf je eigen keus.
ik heb afgelopen jaar een depressie gehad. Ik wilde niet aan de antidepressiva omdat ik gewoon wel zwanger wilde worden. Nou.. de depressie heeft een jaar geduurt maar ik werd niet zwanger.. Als je lichaam en geest niet 1 zijn geloof ik persoonlijk dat de kansen als heel klein zijn dat je zwanger zult worden. Nu gaat het weer een paar maand goed met me en zie mijn banner Achteraf heb ik best wel een beetje spijt dat ik me het jaar er zo op heb gefixeerd. Had toch beter medicatie kunnen nemen en een minder verrot jaar kunnen hebben. Maar ik vind ook dat de psych jij niet mag verbieden om zwanger te worden. Tenzij je aan de medicatie bent ofzo! Sterkte! Paula
nee, ik ben niet aan de medicatie! De psych zei ook dat ik er snel weer bovenop zal zijn, omdat ik niet zo ver ben op de stressladder. Hopelijk heeft ze gelijk! Fijn dat je zwanger bent na zo'n vervelend jaar, geniet er iedere minuut van!
Hee Mother Nature! Ik snap wel wat je psych bedoelt. Stress, overspannen zijn, niet goed in je vel zitten, ziek zijn of hoe je het ook wilt noemen is niet fijn. Als je zwanger bent kun je ook hele heftige stemmingswisselingen hebben. Als je basis niet helemaal goed is, dus die stress die je nu ervaart door je werk, kan het gewoon heel heftig worden. Dat is zonde. Zwanger zijn is heel mooi en bijzonder. Daar moet je op en top van kunnen genieten! Neem lekker de tijd voor jezelf. Zorg dat je er weer helemaal bovenop komt en zelfs beter dan hiervoor! Dan zul je ook zoveel meer kunnen genieten van je zwangerschap. Zul je veel sterker in je schoenen staan als je last krijgt van je zwangerschapshormonen! Neem ook de tijd om er boven op te komen voor wat betreft je werkende leven. Pas als je weer helemaal de boel op ene rijtje hebt en weer stressvrij en fit bent is het tijd om eventueel ander werk (bij zelfde werkgever) te zoeken! Doe dat nog niet nu! Je bent ziek geworden van dit werk. Neem de tijd bij dit werk om beter te worden! (zo zei mijn bedrijfsarts dat ooit toen ik overspannen werd! En daar ben ik hem eeuwig dankbaar voor!) Rustig aan, denk aan jezelf en weet dat het goed komt. Het duurt gewoon even. En dan komt als klap op de vuurpijl nog wel een klein wonderte voor jullie! Liefs en sterkte!
Ik sluit me voor nu aan bij go4baby..... Ik kan niet oordelen over hoe je je voelt en hoe je in je vel zit Mother Nature, maar ik weet wel dat je als je psychisch moe of op bent..... dat dat door kan werken op je mogelijkheid om zwanger te worden. Omdat je psychisch moe bent beschemd je lichaam je tegen jezelf. Als jij toch probeert om zwanger te worden, wie weet lukt het je gewoon, en geeft het je juist die energie dat stukje positiviteit wat je net even nodig had..... (dat klinkt heel fout, neem een kind om beter in je vel te zitten, zo bedoel ik het dus niet). Ik wil zeggen, je kansen liggen lager als je slecht in je vel zit... maar wie weet werkt het voor jou anders, en voel je je ineens super als je zwanger bent. Maar wat nou, als het tegen je werkt..... en je dus niet 1-2-3 zwanger wordt, en je daarover gaat frustreren.... dan duurt het alleen maar langer. Het lijkt mij beter om goed in je vel te zitten als je ervoor kiest om zwanger te worden. Dan kan je ook echt met volle teugen genieten zonder dat je zwangerschap een negatief gevoel moet vervangen...... Waarvan ik hoop of verwacht dat dat je bedoeling niet is.
Hmm, ik vind 't maar vaag hoor. Ik begrijp de reden wel, maar 't kan je ook juist weer positieve energie geven. Moest iemand eens tegen mij zeggen. Ik weet natuurlijk niet hoe jij bent enzo, maar ik weet niet of ik dat advies wel op zou volgen...