Ontpillen

Discussion in 'Zwanger worden' started by Marjoleintje27, Nov 4, 2012.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Marjoleintje27

Oct 30, 2012
    40
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hoe lang hebben jullie de pil geslikt?
    En hoe lang heeft je lichaam er daarna over moeten doen om te ontpillen?
    Zelf heb ik 9 jaar de pil geslikt en werd ik na 6 maanden te zijn gestopt nog niet ongesteld :( Heb onlangs om die reden een Primolutkuur gehad.
    Na onttrekkingsbloeding nu wachten op de eerste menstruatie... :(
    Hoe ging dat bij jullie?

2. jannies

jannies Lid

Aug 6, 2012
    75
    0
    0
    Ik heb zo'n 9 jaar de pil geslikt en ben 4 augustus gestopt met dr pil. Na 40 dagen werd ik voor t eerst ongesteld en erna na 37 dagen... Duurt dus wel langer maar ben nog redelijk snel ongesteld geworden. Verschilt volgens mij echt per persoon..

3. Kinderwens87

Kinderwens87 Fanatiek lid

Aug 31, 2012
    4,175
    1,602
    113
    Female
    Ik heb de pil zo'n 8 jaar geslikt en ben in juli gestopt. Sinds die tijd 2 x na 28 dagen bruinverlies gehad, maar pas bij de 3x een beetje rood bloedverlies gehad. Ook mijn afgelopen menstruatie was weer alleen een beetje bruinverlies. Mijn lichaam snapt dus ook nog niet zo goed wat het eigenlijk moet doen;)

4. Vivian

Vivian Fanatiek lid

Oct 14, 2011
    1,316
    0
    0
    Secretaresse
    Den Haag
    Hier 14 jaar de pil geslikt, maar geen last gehad van ontpillings-verschijnselen.

5. dphoek

dphoek Niet meer actief

Hoi,

Het is inderdaad echt verschillend per persoon. Ik heb helemaal geen last gehad van ontpillen na bijna 15 jaar pilgebruik. Ik had meteen een regelmatige cyclus van 28 dagen. Niet dat dat uitmaakt als je een cervixfactor hebt:p Maar het lijkt me wel heel frustrerend als het maar niet op gang wil komen, want dan kan je voor je gevoel ook niet "echt" beginnen..

Succes hoor!!

Groetjes Patricia

6. djoon

djoon Niet meer actief

Nou welkom to the club! In juni gestopt en de eerste menstruatie wachten was 106 dagen.. Pff wat onzeker en nu zit ik ook alweer op 40 dagen.. Hoop dat het niet zo lang is als de vorige.. Ik was 10jaar aan de pil! Maar tis bij iedereen zoo anders.. Dus tis gwn wachten wachten:( suc6!

7. Marjoleintje27

Oct 30, 2012
    40
    0
    0
    NULL
    NULL
    Fijn om al jullie ervaringen te lezen.
    Dat geeft toch weer hoop.
    Ben zo bang dat het allemaal niet op gang gaat komen!
    En net wat je zegt dphoek; zo frustrerend als je er eenmaal voor kiest om er echt voor te gaan!

8. noid

noid Fanatiek lid

Oct 29, 2012
    2,245
    0
    36
    Tilburg
    Ik heb bijna 10 jaar de pil geslikt en toen ik stopte was ik meteen na 28 dagen ongesteld :)

9. Vie87

Vie87 Fanatiek lid

Sep 17, 2012
    2,802
    1,646
    113
    Ik heb de pil 6 jaar geslikt en werd na 30 dagen ongesteld.
    Wel vervelend als het zo lang duurt zeg. Was ik ook bang voor maar het viel gelukkigmee . Maar goed kan later ook nog komen geloof ik.

10. Ctje1987

Ctje1987 Fanatiek lid

Mar 29, 2011
    2,822
    94
    48
    Female
    Zuid-Holland
    Ik ben in maart gestopt na 12 jaar de pil geslikt te hebben. Ben niet meer ongesteld geworden, was meteen zwanger. Al was mijn cyclus wel erg lang.. has 'pas' op dag 50 een positest, daarvoor negatief.

Heel veel succes! :)

11. void

void Fanatiek lid

May 19, 2012
    2,356
    19
    38
    0161
    7,5 jaar aan de AC gezeten, met de laatste 3,5 jaar mirena spiraaltje en die heb ik laten zetten na een eenmalige prikpil prik waar ik echt niet goed van werd!! Duurde ongv. 4 maanden en 6 korte cyclussen om zwanger te raken.. Ik weet zeker omdat ik ineens fulltime werk kreeg aangeboden en in een zware training zat tijdens de 'two week wait' dat het dit keer is gelukt hihi mijn ongi's waren namelijk ENORM licht en ik dacht echt dat het nog wel even ging duren voor ik genoeg had voor een beebje om te nestelen maar het is toch gelukt :)

12. Loesje83

Loesje83 Niet meer actief

Hoi,
    Ik ben afgelopen maand gestopt met de pil na 10 jaar pilgebruik en zit nu op 26 dagen. Ben in afwachting van mijn eerste menstruatie. Stiekum hoop ik dat ik niet meer ongesteld wordt en dat het raak, maar we zien wel.
    Succes.
    groetjes Loes

13. asa87

asa87 Actief lid

Nov 2, 2012
    199
    0
    0
    noord holland
    ik ben 11 jaar aan de pil geweest en 2 juli 2012 gestopt. Ik werd eigenlijk meteen erna ongesteld (ong 30-40 dagen schat ik), hoeveel dagen daar tussen zat heb ik eigenlijk niet berekend. Daarna weer ongesteld en daar zat 36 dagen tussen. Nu aan het wachten op volgende menstruatie of mogelijk zwanger? menstruatie was eigenlijk vrijwel snel helder rood. Ik ben in januari 2012 ook twee maanden gestopt en twee keer ongesteld geworden (elke maand). Het leek erop dat mijn lichaam snel weer op gang kwam.. nu toch best onzeker aangezien ik al op dag 45 van mijn cyclus zit....

14. NoaSofia

NoaSofia Bekend lid

Oct 16, 2012
    575
    0
    16
    NULL
    NULL
    Hier 7 jaar aan de pil geweest en februari dit jaar gestopt,na 33 dagen al ongesteld,6 rondes lang tussen de 31 en 33 dagen durende cyclussen en de 7de cyclus ineens 55 dagen en zit nu op de 36 dagen en nog geen menstruatie te bekennen,die onzekerheid is echt slopend.Hoop zo dat ik gauw ongesteld word of anders een positieve test in handen mag krijgen,maar denk dat het deze ronde weer niet raak is:(

15. Me26

Me26 Fanatiek lid

Sep 29, 2012
    4,746
    719
    113
    eerste ronde netjes 28 dagen. Nu snap ik t niet; dag 34 helder bloedverlies maar stopte na halve dag. geen idee of dat menstruatie was.

16. Marjoleintje27

Oct 30, 2012
    40
    0
    0
    NULL
    NULL
    Wat een uiteenlopende reacties zeg :$
    Toch voelt het haast alsof ik een van de weinigen ben die niet snel ongesteld wordt na het stoppen met de pil :(

17. Lou2082

Lou2082 Lid

Nov 1, 2012
    13
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik ben 13 jaar aan de pil geweest en vorig jaar juni ('11) ben ik gestopt. Pas in oktober kwam mijn menstruatie weer op gang. Het verschilt per persoon en het is heel normaal dat je lichaam eerst moet 'ontpillen'.

18. onzekerheid

onzekerheid Actief lid

Sep 16, 2012
    191
    0
    16
    NULL
    NULL
    Ik ben ongeveer 16 jaar aan de pil geweest, nu sinds begin augustus gestopt.
    1e ronde 46 dagen
    2e ronde 35 dagen

19. Marjoleintje27

Oct 30, 2012
    40
    0
    0
    NULL
    NULL
    Bedoel je dat je menstruatie in oktober 2011 of oktober 2012 weer op gang is gekomen? :(

20. Emma86

Emma86 VIP lid

Jun 25, 2012
    5,281
    2,232
    113
    Female
    Nederland
    Hoe was jullie cyclus dan VOOR dat je aan de pil ging? Ik ben aan de pil gegaan toen ik 16 was omdat ik zo onregelmatig was. Op een gegeven moment werd ik om de 2 weken ongesteld en toen was ik het dus zat.
    Ik vraag me dus ok af of mijn lichaam wel weet wat het moet doen zonder de pil...

Share This Page