Hoe overstapen naar bijvoeding?

Discussie in 'Stel je vraag aan de voedingskundige' gestart door Hartediefje, 6 mrt 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Hartediefje

Hartediefje Fanatiek lid

25 jan 2010
    1.717
    0
    0
    Zeeland
    Hoi,

Ik heb even een vraagje hoe je nu het beste over kan stappen op de bijvoeding. Want waar begin je nu mee??? Ik zie in de winkel nu zoveel dingen...fruit, groente, liga vanaf 4 maanden voor door de fruit, bambix rijstebloem vanaf 4 maanden voor door de laatste fles...

Maar wat geef je nu precies en wanneer???? Begin je eerst met fruit of juist groente om te laten wennen?

Ik zie sommige schema's dat ze dan 's ochtends fruit geven en de fles die daarop volgt minder vol doen. Maar wanneer laat je dan weer flesvoeding vallen en wanneer geef je dan de laatste fles om een uur of acht???

Heleboel vragen tegelijk, maar eigenlijk wil ik gewoon graag weten welk schema je op een gegeven moment hebt met bijvoeding en hoe je moet overstappen.

Bedankt!

2. Friso

Friso Voedingsdeskundige

1 sep 2009
    5.654
    0
    0
    Hoi,

Tot 6 maanden heeft je kindje niet perse vaste voeding (groente/fruit/rijstebloem) nodig. Vanaf 4 maanden kun je evt. beginnen met kleine hoeveelheden, meer om het uit te proberen en je kindje aan een andere smaak/andere structuur te laten wennen. Tenzij je kindje een (verhoogde kans op) koemelkallergie heeft, dan kan je het beste nog even wachten.
    Tot 6 maanden hoef je nog geen fles te laten vallen. Beetje groente/fruit, evt. rijstebloem komt er dan extra bij.
    Je kan dan evt. 1 lepeltje fruit in de ochtend geven en kijken hoe het gaat, volgende dag 2 lepeltjes, 3e dag 3 lepeltjes, gaat dit goed kan je met wat anders beginnen en evt. wat goed gaat verder uitbreiden.

Groetjes Angelique

Deel Deze Pagina