Aanstaande vrijdag ga ik mijn vriend verassen met een nachtje hotel in Houten (van der Valk). Nu ben ik nog op zoek naar een lekker (en goedkoop ) restaurantje in Houten. Het liefst ergens waar ze baby's niet naar buiten zullen kijken, want Q gaat gezellig mee. Iemand daar tips voor? Op loopafstand zou mooi zijn, dan kan VL een biertje drinken, maar anders gaan we met de auto. En voor de zaterdag, is er dan iets te doen in de omgeving? Of op de weg naar Eindhoven. Om 12:00 moeten we uitgecheckt zijn, het is wel zo leuk dan nog iets leuks te kunnen doen met een baby van zo'n 9 maanden. Iemand die ons iets kan aanraden?? Vind het wel leuk hem vrijdag te kunnen verassen met een compleet gepland weekend, ipv alleen een nachtje. Hebben we de 'stress' van restaurantje zoeken niet meer.
Poeh, dat hotel staat niet echt op loopafstand van restaurants. Misschien is de Colonie te lopen. Verder....ehm, naar Balorig? T rond in Houten heeft wel wat leuke winkels. Het Oude Dorp is gezelliger met een aantal terrasjes. Oh en je hebt nog een bbq restaurant in Houten met midget golf. Even googlen en google maps gebruiken dan vind je het zo. Xxx
Kiprestaurant De Kakelkip in Houten Winkelcentrum Het Rond Houten Oude Dorp Houten | Welkom in Houten
Ballorig Plus er is een bioscoop aan t Rond maar dan is zonder de kleine een avondje weg gaan handiger. Xxx
Bedankt al voor de reacties!! Dat BBq restaurant ziet er wel goed uit! Winkelcentrum is ook nooit verkeerd (hoewel ik dat leuker zal vinden dan vl ). Balorig is nog niets. Quinten kan nog niks, behalve stil liggen . Misschien iets van een mooi wandelpark of goedkope dierentuin..
Vianen is een leuk oud stadje maar op het moment niet echt wat te doen volgens mij. Oerigens kun je daar in de voorstraat heerlijk en goedkoop eten bij De Middellandse Zee. Is eigenlijk een pizzeria maar ook met allerlei gerechten die je kunt bestellen. Niet chique maar lekker en gezellig Menu Middellandse Zee in Vianen - Bestel hier Pizza-Italiaans online om te bezorgen.
Uit alle plaatsen in Nederland kies je Houten??? Bar weinig te doen, het oude centrum is wel leuk en gezellig, op het Rond kan je idd wel winkelen, maar niet echt bijzonder... Je zou overdag naar Kasteel Heemstede kunnen gaan, lekker lunchen op het terras oid: Restaurant Kasteel Heemstede En anders naar Vianen, daar heb je een leuk, klein natuurgebied bij de Lekbrug, kan je lekker aan het water zitten en daar staat meestal wel een ijstentje. Maar ik zou dan zaterdag bijv. Utrecht in gaan, parkeren is niet goedkoop, maar daar heb je wel een heerlijk centrum en veel terrasjes / eettentjes!
Vanaf vd valk houten kan je alleen lopen naar het wokrestaurant daar vlakbij. Wel lekker wokken hoor en baby's geen bezwaar. Bij vd valk zelf kan je ook heerlijk buiten zitten met baby, wij lunchen daar regelmatig.
Dan zal het dus uit eten worden met de auto . Ook prima! Dat biertje krijgt hij wel in het hotel . Tja, houten.. Te doen qua afstand en voor een leuk prijsje een luxe kamer met bubbelbad. We zullen ons vast wel vermaken, we houden wel van slenteren door mooie dorpjes. Lijkt me alleen wel leuk om de zaterdag ook nog écht iets te gaan doen. Het hotel zelf heeft een zwembad geloof ik, dus daar zullen we ook even naartoe gaan. En anders toch Utrecht oid in duiken. Het hoeft niet in houten te zijn, mag ook op de weg terug naar Eindhoven.
Vlakbij utrecht heb je kasteel de haar, hartstikke leuk. Lekker terras en mooie tuinen om te wandelen. Entree is een paar euro geloof ik maar dan kun je heerlijk wandelen en eventueel picknicken, dat mag daar ook volgens mij. Op het terrein zelf zit ook een lunchtentje dacht ik; een tuinhuisje.
Klinkt leuk Jara! Maar nog niet het 'yes, dat is het!' idee. Ik ga meerdere dingen op een lijstje zetten, kan meneer zaterdag zelf kiezen waar hij naar toe wel en waar hij vrijdagavond wil eten. Meer tips zijn altijd welkom!
Wij zijn een keer naar dat barbecuerestaurant geweest met een personeelsetentje. Vond het waardeloos, het afzuigsysteem werkte niet goed, waardoor die hele zaak zowat blauw stond, zeer slechte bediening, kreeg nog een drankje in mijn nek geserveerd door een onhandige serveerster, kwam niet eens bij dat meisje op om excuses aan te bieden of een doekje te halen. Nou, nooit meer zeg. Mijn man heeft wel meer etentjes gehad in Houten, o.a. ook bij dat wokrestaurant, maar meestal kiezen ze gewoon voor Utrecht als ze wat sfeervoller willen eten. Vianen is ook wel leuk of Wijk bij Duurstede. Houten heeft volgens mij nog wel een aardig kinderboerderijtje. En anders zit er in Culemborg ook wel een leuke kinderboerderij (de Heuvel), dat heeft ook nog wel wat leuke restaurantjes overigens, leuk stadje, maar geen geweldig winkelaanbod.
Als je dan toch overweegt om naar Utrecht te gaan dan is Fort aan de klop ook nog wel een aanrader. Daar organiseren ze zomeravondbarbeques. In de stad maar toch ook in de natuur, erg leuk. Fort aan de Klop