Die plicht heb je wel. Ook al heb je alles op de automatische incasso staan, je bent zelf verantwoordelijk voor betaling, al zou de incasso een keertje niet lukken. Neemt niet weg natuurlijk dat het niet ontvangen van post heel vervelend is. Het hoort gewoon netjes bij je in de bus te vallen. Hier hebben we daar gelukkig geen last van, wel dat het eens een dagje later komt. En waar we ook veel gebruik van maken zijn online facturen. Die bewaren we in een apart mapje in de mail en als het eens nodig zou zijn, kan je die zo uitprinten. Geen post meer nodig .
Heb ruzie met Google zie mijn andere topic http://www.zwangerschapspagina.nl/de-lounge/453073-wie-weet.html kan niets vinden:x
Nou precies, en na anderhalf jaar irritant gedoe met excuses waar ik weinig aan heb, word ik daar behoorlijk furieus van!
laat alles automatisch afschrijven en controleer elke week middels internetabankieren of alles afgeschreven is hier trouwens geen problemen met post nl
Heb gebeld, zag net zelfs dat de dagtekening 15-6-2013 was en ik heb hem vorige week gekregen. Was idd een parkeer boete. Op mijn vraag of ze wist waarom ik hem vorige week pas heb gekregen kreeg ik het antwoord. Dat hij misschien verkeerd was bezorgt en deze mensen op vakantie waren. Ze vertelde dat er vorige maand heel veel mensen al hadden gebeld met het zelfde probleem. Ik vraag hoe dat met hun is opgelost? Nee daar kon ze niets over zeggen en dat had ik maar meteen moeten bellen.... Gaat een btje moeilijk als je niets binnen krijgt:x Daar kan ik niets aan doen zegt ze! Op mijn vraag of de administratie kosten kunnen vervallen was het antwoord nee, daar konden ze niet aan beginnen. Heb een kopie gevraagd van de boete met alle gegevens van de auto en plaats/tijd.... Met veel gezucht en gekreun van haar kant krijg ik die toe gestuurd. Tja betaal heb maar gewoon, verder helaas niets aan te doen Ow een aanmaning is voor hun een herinnering
Volgens mij geldt de wettelijke betalingstermijn alleen tussen bedrijven en bedrijven en overheden. Deze regel is namelijk ingesteld zodat bedrijven en overheden eerder hun rekeningen betalen. Dus heb je als particulier een rekening van een bedrijf gehad dan mag dat bedrijf zelf zijn betalingstermijn bepalen!
Wettelijk gezien klopt het wat jij stelt...helaas zijn overheden, politie e.d. kunstenaars in het niet naleven van de wet. Een aanmaning kan idd gelijk zijn aan een herinnering. Is herinnering met incassodreiging, zeg maar.
Het versturen van een herinnering door de gemeente is niet verplicht. De aanslag/nota is de eerste stap. Betaal je niet dan krijg je een aanmaning. Er zijn wel gemeente die een herinnering sturen maar dat hoeft dus niet. In jouw geval even bellen met de gemeente aangeven dat je de rekening niet ontvangen hebt en vragen of je zonder de aanmaningskosten mag betalen. Kun je ook een duplicaat vragen. En heel veel gemeentes hebben een link op hun website waarmee je als je inlogt met digid de aanslagen gemeentelijke belastingen kunt inzien.
Ohw ohw ohw wat lees ik veel foute dingen hier. Wanneer je niet aan je betalingsverplichting voldoet dan stuurt het bedrijf, in jou geval de gemeente, een herinnering / aanmaning (de een noemt het zus, de ander noemt het zo...) Na die eerste herinnering / aanmaning volgt bij sommige bedrijven een 2de (of zelfs 3de, 4de, etc.) brief. MAAR, dit zijn ze niet verplicht! Na een eerste herinnering mogen ze ook al direct het incassobureau inschakelen. Dit mag NIET direct na de nota. Er moet altijd minstens 1 herinnering zijn verstuurd. Daarbij moet altijd op de brief staan wat de consequenties zijn wanneer je niet betaald. Helaas heb ik zelf ook al de ervaring gehad dat ik geen herinnering had ontvangen en ik het incassobureau op mijn dak kreeg :x Wanneer je zegt dat je het niet hebt ontvangen krijg je als antwoord terug dat ze het wel hebben verstuurd en ze er niets aan kunnen doen als de post neit word geleverd...ben je mooi uitgescheten...