Ik stel deze vraag voor mijn zusje van 21. Ik heb het idee dat hij hier goed staan, ze wil namelijk niet (bewust) zwanger worden. Zij heeft op dit moment last van flink bloeden (sinds zaterdag) wat gepaard gaat met veel pijn. Even een beschrijving van haar cyclus: 22 februari ongesteld (van de pil, Yasmin pil). Lichte menstruatie tot 27 februari. Toen pakte ze weer de eerste pil van de volgende strip. In de week van 3 maart heeft ze 1x sex gehad. Op 15 maart begon ze heel heftig te bloeden met flink wat pijn (ze had eigenlijk pas rond 21 maart ongesteld moeten worden, ze heeft ondanks de bloeding op donderdag 20 maart weer de pil gepakt om door te slikken). Maandagavond 17 maart is ze naar het zkh gegaan omdat ze extreem veel buikpijn had. Daar hebben ze een zwangerschapstest gedaan maar die was negatief. Ze hebben verder geen echo gedaan oid, ook geen inwendig onderzoek want dit ging niet (??) er had wel iemand geprobeerd te voelen en die wilde de gyn er bij maar volgens de gyn was inwendig onderzoek niet nodig en moet mijn zusje maar een afspraak maken als bloedverlies en pijn blijft. Ze bloed nu nog steeds extreem veel, inclusief stolsels. De huisarts wil haar pas donderdag zien omdat het volgens hem wel over zal gaan. Ze beschrijft dat de pijn flinke krampen zijn onderin haar buik en dit straalt uit naar onder. Ze heeft ook het idee dat het vanonder opgezwollen is. Is dit 'gewoon' een heftige doorbraak bloeding? Misschien toch een (misgelopen) zwangerschap? Ik ga zometeen voor haar alsnog een test halen voor de zekerheid. Of wat anders? Mijn moeder heeft ooit een BBZ gehad, geen idee of zoiets erfelijk is? Hebben jullie misschien ideƫen? En als dit topic toch niet hoort hier dan hoor ik het graag, wil niemand tegen het hoofd stoten of kwetsen omdat het toch over menstruatie gaat en wie weet toch over een zwangerschap..
Als ze nog steeds zo bloed zou ik even naar de huisarts/gyn gaan als ik haar was, ook gezien de pijn!
ik heb het ook gehad een beetje zoals je beschrijft werd er ook echt beroerd van het bloedverlies heb toen eerst een bloedverdikker gekregen en daarna een primoluut kuur elke menstruatie daarna wel minder geweest maar wel nog steeds heftig en pijnlijk.
Winddanser: Ja ze mag dus pas donderdag naar de HA.. Toetie: Heb jij dit altijd gehad? Mijn zusje heeft het nu voor het eerst zo Suus: Welke pil slikte jij dan? En ging het dus weg toen je een andere pil slikte?