rekening houden in welke maand je uitgerekend zou zijn?

Discussie in 'Zwanger worden' gestart door Eva3006, 22 feb 2016.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Suusjeuh

Suusjeuh VIP lid

4 jul 2010
    13.212
    13
    38
    Verpleegkundige/gastouder
    M'n man zou denk ik willen wachten maar ik wacht al 2 jaar tot hij zijn okay gaf voor een derde dus ik weet niet of we ook echt gaan wachten (eerst deze ronde maar eens afwachten! ) in het belang van m'n dochter zou wachten wel goed zijn (eind nov jarig, dan Sinterklaas, ik jarig, kerst, nieuwjaar en in die tijd ook nog een nieuwe baby. Onze oudste is erg prikkel gevoelig en slaapt in die 2 maanden al zeer slecht met tot nu toe daarna een slechte weerstand en dus vaker ziek)

2. deepfreeze

deepfreeze VIP lid

29 nov 2007
    11.895
    42
    48
    Hier hadden beide ouders last met hun vruchtbaarheid, dus wij begonnen met het idee: we beginnen vroeg en dan hebben we alle tijd voor de MMM. en ja, maand 1 was het raak ;)

Wij hebben er geen rekening mee gehouden. nr1 is middenin de zomervakantie jarig, wel mooi weer, maar vriendjes/familie zijn vaak weg.
    Bij nr2 ook geen rekening mee gehouden, die was eerste kerstdag uitgerekend en een paar dagen eerder geboren. Dat vind ik wel vervelender, ook met sinterklaas nu hij nog jong is. Maar echt een probleem is het nou ook weer niet..

3. Suusjeuh

Suusjeuh VIP lid

4 jul 2010
    13.212
    13
    38
    Verpleegkundige/gastouder
    Onze oudste was in ronde 1 raak. Voor een tweede was ook in ronde 1 raak maar wel een miskraam, hij kwam uiteindelijk in ronde 3. Maar de kans is toch aanzienlijk toch, hij ons dan. Ik reken er nu zeg maar niet op dat het een half jaar duurt, hoewel dat natuurlijk allemaal wel zou kunnen, of nog erger maar daar ga ik niet direct van uit.

4. Joycey

Joycey Niet meer actief

Nee daar hebben wij geen rekening mee gehouden. Wij hebben gewoon geoefend en 'we zien wel', het is sowieso welkom. Dat past meer bij ons. Stel dat ons kind in december jarig is op/rond de feestdagen, verplaatsen we de verjaardag wel naar een week eerder/later. Daar hoeft een kindje niets van te merken de eerste paar jaar en later kun je dat prima uitleggen.

Op mijn verjaardag - midden in de zomer - was altijd iedereen op vakantie ;) Nooit een kinderfeestje, nooit trakteren op school, en regelmatig waren we zelf ook gewoon op vakantie en werd je ergens op de snelweg onderweg jarig. Tja, het zij zo.

Een beetje creatieve lieve ouders verplaatst de verjaardag en maakt er sowieso iets bijzonders van; ongeacht de datum.

5. Dehi

Dehi Actief lid

18 mei 2013
    468
    134
    43
    Brabant
    Mijn eerste zwangerschap was een cadeautje, hij is van half januari, dus net na alle bijzondere dagen, maar toch twee weken goed rust even voordat zijn verjaardag is. Nu heb ik in augustus mijn implanon laten verwijderen maar zijn in november pas echt gestart met ervoor gaan aangezien zwager en schoonzus eind juli trouwen en ik niet het risico wilde lopen dat ik/wij er niet bij zouden kunnen zijn ivm bevalling of geboorte. Dit hebben we goed gedaan want de eerste maand dat we er echt voor gingen was het dus raak. Nu ben ik 30/8 uitgerekend. Ben dus nog hoogzwanger op hun bruiloft maar als het goed is nog niet bevallen haha. Overigens hoopte ik wel erg dat het meteen zou lukken want ik wilde best graag een zomerkindje voor zover je dat kan wensen aangezien wij alle drie hier thuis in de donkere maanden jarig zijn.

6. MamaenMini

MamaenMini Fanatiek lid

6 dec 2011
    2.649
    76
    48
    Vrouw
    Utrecht
    Ik probeerde ook te plannen om geen november/december kindje te krijgen, maar toen duurde t opeens 2 jaar en maakte me het niet meer uit wanneer het zou komen. Ik was van een miskraam uitgerekend eind november, en ik had zoiets van: boeie! Maar nu 'netjes' mei uitgerekend en nu krijg ik stomme opmerkingen zoals: goed gepland zeg!

7. Milou1990

Milou1990 Actief lid

12 mrt 2015
    395
    91
    28
    ik hou er geen rekening mee maar ook omdat m'n man heel veel weg Is met zijn werk.. mag blij wezen als hij een keer thuis is met m'n eisprong nu al 2 maanden niet en na de curretage is mijn verlangen naar een kindje veel sterker geworden.. ik voel me ook erg verdrietig als m'n eisprong weer komt en hij weer weg is..

dus alle maanden zijn meegenomen het maakt ons niks meer uit

8. Snoopy1979

Snoopy1979 VIP lid

8 okt 2006
    34.241
    7.283
    113
    Vrouw
    Brabant
    #28 Snoopy1979, 23 feb 2016
    Laatst bewerkt: 23 feb 2016
    Familie van ons was zwanger, uitgerekend half februari en 25 december bevallen :)

Ik ben niet van het plannen, wij hebben een decemberkindje en vinden het geen probleem (en zij ook niet). Zij vindt het juist heel fijn dat ze altijd vakantie heeft met haar verjaardag en met haar verjaardag vieren heeft het nooit problemen opgeleverd. Behalve hevige sneeuwval ruim een jaar geleden ;)

9. paula1984

paula1984 Niet meer actief

In mijn geval beide keren:)

Ts ik begrijp het wel hoor. Als je de "luxe"heb om het zo te doen doe je er niemand kwaad mee.
    Persoonlijk zou ik er niet naar kijken iig.
    Succes! Dat je maar snel in verwachting mag raken:)

10. lmcm

lmcm Actief lid

13 aug 2014
    485
    0
    0
    NULL
    NULL
    Daar houden wij geen rekening mee... M'n eerste 'zwangerschap' (MK) was ik uitgerekend voor midden mei. Vond ik ideaal, echt perfect aangezien ik niet zo goed tegen de hitte kan en rap vocht krijg in m'n enkels. Als ik deze ronde zwanger zou zijn dan wordt het november. Maar voor hetzelfde geld wordt het rond kerstdag (de ronde daarna). Lijkt me minder ideaal, maar wij willen dolgraag een kindje en het kind en wijzelf zullen er niet veel ongelukkiger van worden als het rond de feestdagen of in de koude geboren wordt. We zijn nu al weer enkele rondes ah proberen na de MK en voorlopig zonder succes. Ik kan me niet inbeelden om het nu eventjes 2 rondes over te slaan enkel omdat de periode van geboorte ons minder leuk lijkt...

11. Dege

Dege Bekend lid

3 jul 2014
    853
    1
    18
    Als je die luxe hebt, zou ik er misschien ook wel rekening mee houden. Maar wat als het te vroeg geboren wordt? Of je doet er opeens wel veel langer over.. zou er toch goed over nadenken. Een zwangerschap kun je helaas niet zo stipt plannen :)

12. noelle84

noelle84 Actief lid

20 feb 2015
    137
    6
    18
    Wij houden er wel rekening mee, zelfs nu nog terwijl we al ronde 17 in gaan. Mijn man is chef-kok en zou dan dus nooit thuis zijn mocht het kindje met de kerst dagen komen en dat willen we toch echt niet. Aankomende maand word dus onze laatste eigen optie, dan even 1 maand niet en april mogen we weer naar fertiliteit afdeling en hopelijk krijgen we dan een zetje wat ons helpt zwanger te worden..

Deel Deze Pagina