Weet je dat zeker? Hoe kan dat dan? Want je leest overal dat je geen kaas die van rauwe melk gemaakt is mag eten. Waarom mag hollandse kaas van rauwe melk dan wel? Ehm, jawel... Op de website van het voedingscentrum staat dat je tot wel 10 kopjes thee mag per dag... Nou, daar kom ik met gemak overheen! Wissel nu af met theïnevrije thee. Nou, dan ga ik die bonbonnetjes maar eens soldaat maken!
Druif@ Dit vond ik een poosje geleden op internet!! Wat kun je beter laten staan? Hoe zit het met ijzer? Voedingssupplementen: foliumzuur en vitamine D Extra aandacht Schema Meer informatie Zwangerschap en voeding Als je zwanger bent, is het extra belangrijk dat je gezond eet. Fratsen als lijnen of een streng dieet volgen, passen er absoluut niet bij - tenzij dit op doktersadvies gebeurt. Sterker nog, als je fatsoenlijk eet en dus voldoende voedingsstoffen binnenkrijgt, heeft dat voordelen voor je baby. Wel zijn er producten die je even moet laten staan, zodat je kindje er geen nadelen van ondervindt. Misschien is het verleidelijk om nu meer te snoepen en je te buiten te gaan aan tussendoortjes. Je wordt toch zwaarder, dus niemand ziet het. Probeer jezelf echter in te houden, want dikker worden dan nodig is heeft allerlei nadelen. Bovendien kost het je na de bevalling meer moeite om je oude gewicht weer terug te krijgen. Eten en drinken als je zwanger bent - Medic Info Als je in toetst wat wel en niet eten tijdens zwangerschap, vind je veel meer.
Tijdens de zwangerschap wel en niet eten of drinken is mij bekend, maar ik vraag me eigenlijk af hoeveel kwaad het kan in de periode dat je eigenlijk nog niet weet of je zwanger bent of niet....
Had op de topic van de verloskundige ook de vraag gesteld: http://www.zwangerschapspagina.nl/stel-vraag-de-verloskundige/244403-moet-rekening-houden-voeding-voor-positieve-zwangerschapstest.html dus eigenlijk mag je alles wel eten voor NOD!
Druif@ Dat snap ik maar voor die tijd maakt het niet uit, zover ik weet. Zoals je in mijn banner ziet ben ik een dag overtijd!1 nu hou ik dus wel met de eet gewoontes rekening: geen rouw vlees ,rouwe kaas, koffie minder , geen leverpastij . Dus met de dingen die niet mogen tijdens een zwangerschap. Ondanks de kans op spontaan hier heel klein is.
Je hoeft nergens rekening mee te houden. Sommige doen het wel omdat ze zich daar prettig bij voelt, maar dat is een foefje van moeder natuur, eerste 6 wkn heb je nog geen bloedband. Ik deed dat met mijn eerste zwangerschap wel, na mijn eisprong geen rauwvlees, geen wijn geen.......totdat ik gek werd. En het dus toen op advies gewoon heb losgelaten (gyn en vk) en toen ik zwanger was uiteraard wel opgepast. Enige wat ik wel heb gelezen is dat je met kaneel moet oppassen ivm evt innesteling........dus niet TE veel....... En infrarood sauna's in de eerste drie maanden van je zwangerschap.
Wat spannend zeg 1 dag overtijd!! Las gister je onderschrift al, erg verdrietig om te lezen dat je al 12 jaar wacht op een wondertje. Durf je het aan om te testen?
Jada@ Nee we gaan niet testen !! Mede door de ervaring van november de mk! zal ik eerst meer dagen over tijd moeten zijn.
Kan ik begrijpen! Heb hiervoor ook een MK gehad en ben nu ook heel kalm aan het wachten, terwijl voor de MK was het steeds zenuwen en helemaal hyper... Eerst maar eens zien, dan geloven! Wanneer ga je dan wel testen denk je?? En nog geen bloed gezien? Ben je zeker van je eisprongdag en NOD?
Druifje@ Niet eerder dan ik lang over tijd ben!! Ik las als ik het goed heb had jij er 1 in oktober ? Dat was onze eerste posi test, en 2de poging, nu nemen we rust!!
In oktober een miskraam gehad inderdaad, nu na 50 dagen weer een eisprong gehad en hopelijk goed geklust! Juist omdat ik maar zo weinig kans maak met mn lange cyclussen wil ik het niet verprutsen door me te buiten te gaan aan lekker eten. Vandaar dat ik alles echt driedubbel check wat kan en niet kan. Zit je ook al 12 jaar in de medische molen?! Of pas sinds kort? Pfoe...respect!!
Druifje@ Nee ik zit sins een jaar in molen!! om het kort te houden mijn oude huisarts heeft ons niet sireues genomen. Je unt ook in mijn statistieken kijken daar staan topic s in waar ik uitleg over de jaren heb geschreven als ik het goed heb. Begrijp je volkomen meis weet je ons lijf neemd ons aldoor maar goed in de maling. Neem gewoon geen rouw vlees en rouwe kaas , en haring. En als je nod dag is en je nog niet ongi bent geen leverpastij en kattenbak verschonen. Maar daar voor gewoon doen!! als ik me al die jaren ewr aan moest houden pff werd ik gek denk ik. En neem foliumzuur dat verkomt oprugetjes enz enz. Zo doe ik het altijd.
Nou, ik geloof dat ik dan maar wacht met testen tot na de kerst Grapje, ik hou het niet vol om te wachten tot na mijn nod. Maar ik hierd dus wel een beetje rekening met eten, dat hoeft dus niet! Het enige wat ik neit doe is de kattenbak verschonen, dat is mijn vriend blijven doen na mijn vorige zwangerschap Ik begrijp wel dat je daar heel anders over denkt als je al zo lang bezig bent. Steeds die teleurstelling, pfff. Ik hoop dat het lange wachten wordt beloond en dat je zwanger het jaar uitgaat!
Max@ Ik doe alleen de kattenbak niet op nod en na nod zolang er geen bloed is! De rouwe dingen eet ik zo ie zo haast niet. een haring af en toe. we zullen zien of we het jaar zwanger uit gaan!! had wel zo moeten zijn maar helaas een mk eerder .
Interessant om te lezen wat jullie wel en niet laten. Ik blijf het moeilijk vinden. In de eerste maanden lette ik weinig op, maar nu wordt dat steeds meer. Alcohol drink ik bijna niet meer, mijn man slikt nu vitamine c, probeer elke dag groente te eten (fruit eet ik sowieso genoeg) en let er op dat ik niet teveel koffie drink. Ik kwam deze website tegen, misschien interessant? Alleen heb ik het idee dat er tegenspraak is over vitamine c bij vrouwen. Extra gezond aan je zwangerschap beginnen: voedingsadviezen