Ik zou niet kiezen voor 3 dezelfde voorletters, ken n gezin dat zichzelf de 3j's noemt.... Ik zou ook niet kiezen voor namen die op elkaar lijken zoals rosa en roos, of Martijn en Tijn, Joyce en Joy Vernoemen vind ik dan weer anders, maar noem de kleine dan geen ..... junior, ik vind dat persoonlijk erg raar klinken
Mijn naam hebreews met de oerhollandse naam van mijn vriend, kunnen we niet echt iets van maken. Wel kiezen we bewust voor een naam die voor iedereen toegangkelijk is. Mijn naam is dat echt niet. Ook nog nooit hier op het namenforum tegen gekomen. Ik heb wel eens gehoord op een sollicitatie dat ze een donker meisje hadden verwacht. (Ik ben blond met lichtblauwe ogen) Met een sollicitatie stuur ik een foto mee met mijn CV. Discriminatie op naam gebeurt best vaak. En vaker onbewust als bewust
We hebben alleen rekening met mijn eerste letter gehouden. Ze hebben mijn achternaam en wilde niet meer dan 1 L.W. Verder geen rekening met de namen gehouden.
Wij hebben er wel rekening mee gehouden in die zin dat mijn naam en mijn mans naam allebei met dezelfde letter beginnen. Wij hebben ervoor gekozen om onze kindjes dus geen naam met deze beginletter te geven. Ik vind dat niet zo mooi als iedereen binnen een gezin dezelfde beginletter heeft....