Rekening houden met je eigen voornaam?

Discussie in 'Babynamen' gestart door pippa26, 5 aug 2017.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Fuddey

Fuddey VIP lid

6 okt 2015
    16.382
    12.678
    113
    Inderdaad, en dus niet zwart-wit 'Kevin is een diagnose'.

2. Jedine

Jedine Bekend lid

2 okt 2012
    899
    38
    28
    NB
    Ik zou niet kiezen voor 3 dezelfde voorletters, ken n gezin dat zichzelf de 3j's noemt....
    Ik zou ook niet kiezen voor namen die op elkaar lijken zoals rosa en roos, of Martijn en Tijn, Joyce en Joy

Vernoemen vind ik dan weer anders, maar noem de kleine dan geen ..... junior, ik vind dat persoonlijk erg raar klinken

3. Torretjeee

Torretjeee Niet meer actief

Mijn naam hebreews met de oerhollandse naam van mijn vriend, kunnen we niet echt iets van maken. Wel kiezen we bewust voor een naam die voor iedereen toegangkelijk is.

Mijn naam is dat echt niet. Ook nog nooit hier op het namenforum tegen gekomen. Ik heb wel eens gehoord op een sollicitatie dat ze een donker meisje hadden verwacht. (Ik ben blond met lichtblauwe ogen) Met een sollicitatie stuur ik een foto mee met mijn CV. Discriminatie op naam gebeurt best vaak. En vaker onbewust als bewust

4. Lisa1987

Lisa1987 Fanatiek lid

11 sep 2013
    1.845
    183
    63
    Vrouw
    We hebben alleen rekening met mijn eerste letter gehouden. Ze hebben mijn achternaam en wilde niet meer dan 1 L.W.
    Verder geen rekening met de namen gehouden.

5. xElles

xElles VIP lid

24 mei 2013
    9.575
    2.232
    113
    Wij hebben er wel rekening mee gehouden in die zin dat mijn naam en mijn mans naam allebei met dezelfde letter beginnen.
    Wij hebben ervoor gekozen om onze kindjes dus geen naam met deze beginletter te geven.
    Ik vind dat niet zo mooi als iedereen binnen een gezin dezelfde beginletter heeft....

6. hummeltje5

hummeltje5 VIP lid

28 dec 2014
    22.513
    13.800
    113
    Vrouw
    Noord- Holland
    Je maakt me nieuwsgierig naar je naam! :)

7. Torretjeee

Torretjeee Niet meer actief

Ben ik gelijk wel heel herkenbaar. Maar wil je wel een pb sturen hoor :)

8. hummeltje5

hummeltje5 VIP lid

28 dec 2014
    22.513
    13.800
    113
    Vrouw
    Noord- Holland
    Ja leuk (pb)!

Deel Deze Pagina