Rekening houden met kleding...wanneer wat en hoeveel??

Discussion in 'De lounge' started by Veertje1979, Sep 4, 2006.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Hoi!!

Ik ben in maart uitgerekend en ben lekker bezig met rondkijken naar al die leuke kleine kleertjes in de winkels. Wat ik mij nu afvraag, en ik hoop dat jullie daar antwoord op hebben, is hoeveel koop ik van alles? Ik ga in maart bijna het voorjaar in. Ik neem aan dat ik bij maatje 56 moet beginnen maar wat koop ik dan? Truitjes? Of ook t-shirtjes? Toch nog een klein winterjasje? Ze groeien zo snel dat ik niet weet waar ik rekening mee moet houden.
    En hoeveel kopen jullie van ieder kledingstuk iets? Hoeveel broekjes, sokjes, truitjes etc? Als begin/start zeg maar.
    Ik heb een lijst gevonden met wat je nodig hebt voor de uitzet maar dat staat er niet op.

Groetjes!!!

2. Sjalleke

Sjalleke Fanatiek lid

Oct 21, 2005
    2,159
    408
    83
    Nikki verdrinkt nog steeds in maatje 56 en dat terwijl ze toch echt al 4 weken is :)
    Wij wisten uit de echo dat het een kleintje zou zijn dus hebben we een paar neutrale pakjes in maatje 50 gekocht (3 stuks) En nu ze als meisje geboren is heeft ze nog 4 meidenpakjes erbij en dat is ons geval voldoende. Hoop alleen dat ze snel in 56 past, de rest heeft ze nu al zo vaak aan gehad ;)
    En voor een maart-kindje zou ik iig een winterjasje kopen, en shirts met lange mouwen.. Ik ben zelf niet zo van de truien omdat die kleintjes toch veel in bed liggen of op schoot

3. djezelf

djezelf Fanatiek lid

Apr 13, 2006
    2,224
    0
    0
    omg. schagen
    Goeie vraag! Mijn beebje wordt in december geboren (als alles goed gaat :)) en ik heb een jasje waar als maat op staat; 3 mnd. Maar dat is natuurlijk veelste groot de eerste maanden.'Mijn moeder vindt het onzin dat ik nog een winterjas koop voor de eerste maanden, want dat trek je zo'n kind toch niet aan zegt ze.
    Hoe doen jullie dat? kopen jullie wel een winterjas voor de eerste maanden??

groetjes Debby

4. linnepin

linnepin Fanatiek lid

Aug 25, 2006
    1,030
    0
    0
    groepsleidster kinderopvang
    brabant
    Onze dochter is inmiddels al 1, 5 jaar, maar wij hadden wel een winterjasje voor haar hoor. Als je naar buiten gaat trek je dat haar echt wel aan. En ik zou gewoon een winterjasje erbij kopen voor die eerste drie maanden. Zelfs als je met je kindje naar buiten gaat en het ligt in de kinderwagen met een dekentje en zo, dan toch doe je het ook nog een winterjasje aan. Wij deden dat in elk geval wel.
    En als je iets neutraals koopt, kun je het wellicht voor een volgend kindje ook gebruiken.
    Dan is het ook niet zonde.
    Groetjes,
    Linda

5. djezelf

djezelf Fanatiek lid

Apr 13, 2006
    2,224
    0
    0
    omg. schagen
    Ja dat is een goeie!
    Thanks (waarom bedenk ik zelf nou niet zoiets:()

6. Aquarius

Aquarius Bekend lid

Aug 13, 2005
    912
    0
    0
    "Limbo"
    Vind je het niet een beetje vroeg voor nu al kleertjes te kopen?
    En welke maten en soorten je nodig hebt ligt af aan wat voor een weer het wordt en als je een grote of kleine baby krijgt.

7. Fleur1

Fleur1 VIP lid

Apr 14, 2006
    5,068
    0
    36
    Me schoonzusje had ook alleen maar 56 gekocht. Toen ik er na een dag op kraamvisite ging ben ik eerst naar de hema gegaan voor maat 50 want dat kunnen ze echt wel aan hoor de eerste weken hij weegt 7 pond en pas goed.
    Zlef vind ik he niks als je een kind tegrote kleertjes aangeeft maar dat is je gevoel.

Ik heb een winterpak gekocht voor vanaf dag 1 omdat het dec. is en hij zal toch lekker ingepakt moeten zijn. Ik vind het niet zonde van het geld maar dat is ieder wat wils.
    En onze hond zal gewoon uitgeloaten moeten worden en je zult je boodschappen moeten doen dus je geeft het je kindje wel aan

8. Maryloes

Maryloes Niet meer actief

Milan is ook in maart geboren en ik ben gewoon begonnen met 50/56. 50 was al heel snel te klein, dus dat werd al gauw 56. Ik had geen winterjasje, maar heb deze uiteindelijk wel ( tegen die tijd is er overal uitverkoop ) gekocht. Niet veel aan gehad, maar wel plezier van gehad.

Verder zou ik nog niet teveel aan kleertjes kopen. Je merkt het snel genoeg als iets te klein wordt en dan is er ook zo wat bijgehaald. En dan moet je gewoon even kijken naar het weer. Plus je zult ook veel kleertjes krijgen.

9. toerist18

toerist18 VIP lid

Oct 23, 2005
    8,317
    1
    0
    ik maak babymutsjes met naam
    Nederland
    In maart zou ik pakjes kiezen met lange mouw, dun katoenen, mocht er onverwachts een hittegolf komen kun je altijd nog even naar de winkel gaan.Ik had z'n 7 setjes gekocht, sokjes had ik gekregen dus had ik er genoeg van.
    Hydrofiele luiers is altijd handig, ik heb er z'n 20, voor het afdrogen, op lijst staat 12 maar die zijn zo op, en dan moet je zovaak wassen. Ze worden ook in bedje en kinderwagen gelegd vh spugen, anders moet je die hoeslakentjes zovaak uitwassen.
    Spuugdoekjes kun je er ook wel een stuk of 12 van kopen, rompers ook veel, is handig.Bij de zeeman, kun je ook fijne pyama's kopen ( pakjes aan 1 stuk) met druk knoopjes aan de voorkant, niet in de droger doen, dan krimpen ze als een gek.
    Zo hopelijk heb je genoeg info...Tip, let op de stof van de kleertjes, een beetje zachte soepele stof is makkelijker aankleden, ik heb pas ook een shirtje gekregen wat heel stijf was, nou dat vond ik *** aankleden, Steven vond het ook niet leuk, dus dat truitje doe ik ook niet meer aan.

10. Niet meer actief

Dat is toch juist leuk??

Als ik langs een babyzaak loop kan ik mezelf echt niet bedwingen hoor!! :D :D :D

11. Jantien

Jantien Bekend lid

Feb 20, 2006
    906
    0
    0
    Ik heb 2 dingen maatje 44.
    Een aantal dingen van maatje 50/56
    en 2 dingen maatje 62

Gemiddeld is het zo dat je begint met 50/56, maar het kan er wel eens naast liggen.

Met de aanschaf moet je er rekening mee houden dat je ook het een en ander gaat krijgen. en veel kleine maatjes, want dat is juist zo schattig om te geven.
    En stel je krijgt veel van 50/56 en je krijgt een groot kind, dan kan je het een en ander ongedragen weer weggeven of in de zak van max doen ofzo.

Wij hebben het nu zo, dat we verder niets gaan kopen.
    Pas als het kindje er is en we weten wat meer over de maat en of het een jongen of een meisje wordt dat we dan meer gaan kopen.

12. Raomi

Raomi Actief lid

May 4, 2006
    130
    0
    0
    Ojee, ik heb echt heel veel als ik dat zo hoor....ik heb nu al drie winterpakken liggen....eentje in maat 56 (gekregen), eentje in maat 62 (gekregen) en ook nog een grotere (gekocht). Van december tot maart/april moet het kindje wel warm liggen, vind ik...en voor een 20 euro heb je die dingen al (H&M) dus dat vind ik geen weggegooid geld.

13. Meliske

Meliske VIP lid

May 29, 2006
    7,731
    0
    36
    NL
    is toch kei leuk om al wat dingetjes te kopen, ik kan me ook niet bedwingen hoor als ik ergens ben en ik zie iets leuks hangen.en ze schrijft dat ze aan het rondkijken is, dus wil niet zeggen dat ze alles al meteen gaat kopen.

14. Niet meer actief

Ik zou geen winterjasje kopen. Het kindje ligt in een wiegje en heeft daar meestal een dekentje omheen. Een dik vestje is wel voldoende lijkt me!

Hou er rekening mee dat je wat krijgt, maar hou er vooral ook rekening mee dat mensen het vaak nodig vinden om alvast wat groter te kopen. Bijvoorbeeld maat 62/68.

Astrid kreeg veel zomerkleding toen ze geboren werd en veel in maat 68! Dit kon zij pas 10-12 maanden later aanl. Gelukkig was het toe ook weer wat warmer, maar gemiddeld zijn de beebs al wat groter met 1 jaar!

15. Aquarius

Aquarius Bekend lid

Aug 13, 2005
    912
    0
    0
    "Limbo"
    Ik was pas 26 wkn zwanger toen ik de eerste kleertjes kocht.
    Maar ik heb mij van te voren uit kunnen leven op andere noodzakelijk spullen, babykamer e.d.
    En kijken kan altijd, maar ik koop nooit de spullen zo vroeg, ben bang dat ik er al op uitgekeken ben voordat het gedragen wordt.

16. linnepin

linnepin Fanatiek lid

Aug 25, 2006
    1,030
    0
    0
    groepsleidster kinderopvang
    brabant

Onze dochter werd in februari geboren. Niet afgelopen februari, maar in 2005. Toen was het echt ijskoud en de eerste keer dat we naar buiten gingen lag er echt een flink pak sneeuw. Als ik toen geen winterjasje had gehad, had ik echt niet naar buiten gekund, denk ik.
    Iedereen moet zelf weten wat ie doet, maar ik was blij dat ik een winterjas had, hoor.
    Groetjes,
    Linda

17. sweetangel100

sweetangel100 Niet meer actief

Ik dacht ook dat ik bij maat 56 zou beginnen...
    Bij 37 weken bleek dat Iman veel te klein was, met 38 weken werd ik ingeleid. Zelfs maat 50 was haar veel te groot... Ik heb van een vriend toen 1 pakje in 44 gekregen, de rest deed ik haar 50 aan als het klein viel en sloeg de pijpjes een paar keer om en de mouwen ook.
    Nu past 50 haar prima en 56 ook als het klein valt.
    Ze groeien idd snel, maar koop maar niet teveel, want ik had dus veel 56 en daar had ik in het begin niks aan!

18. Deb

Deb VIP lid

Jul 19, 2005
    7,394
    0
    0
    Noord- Scharwoude
    ook caitlin was te klein voor maatje 50

heb dan ook wat prematuur kleertjes moeten aanschaffen voor haar

en lekker shoppe voor je as kleintje is een leuke bezigheid dus lekker doen zou ik zo zeggen

Share This Page