Hallo, Ik heb 3 weken terug een ongeplande keizersnede gehad. Na 3 dagen weeen te hebben gehad en cm die niet verder gingen dan 6cm vond ik het wel prima. Ik was kapot en kon niet meer. Dus een keizersnede was voor mij geen probleem. Nu zijn we 3 weken verder en zit ik een beetje over mezelf in. Ik ben lang niet mezelf. Ben moe en afwezig. Ik vind het lastig om mijn aandacht te verdelen over mijn dochtertje Sanne, mijn vriend en mezelf. Ik heb weinig energie en voel me echt vaak moe en chagrijnig en afwezig. Voor mijn vriend is dat ook niet echt leuk. Hij geeft dit ook aan, hij snapt wel dat ik een keizersnede heb gehad, maar ja. Ik ben bang dat ik hem van me af stoot. Ik wil iedereen aandacht geven, maar kan het soms niet opbrengen. Ik ben niet mezelf. Heeft iemand hier ervaring mee? Hebben jullie tips of adviezen? Groetjes Wilma
goh..je bent kraamvrouw..of je nu normaal bent bevallen of niet. Alle hormonen zitten nog in je lijf en daar kan je je idd moe enz van voelen. Je man moet dat maar ff accepteren en je proberen zoveel mogelijk te helpen meis. En voor de down gevoelens, hou het in de gaten he! Als het te erg word ff aan de bel trekken bij de HA. Verder ga eens er op uit, doe iets voor jezelf, iets leuks zonder je kleine of je man.. Probeer je weer ff jezelf te laten voelen, en hopelijk krijg je dan ook meer energie! Ik moet zeggen, mijn jongen is nu 3 maanden en nu begin ik pas weer beetje mezelf te voelen na de keizersnede! succes ermee! en je kunt hier altijd praten met iedereen...tips krijgen zul je nog wel meer! Hopelijk kan je er wat mee. Groetjes, en nog gefeliciteerd!
Waar je wel rekening mee moet houden is de aanslag die is gepleegd op je lichaam, de zwangerschap, de uitputtende bevalling en dan ook nog een operatie... Geef en vooral gun jezelf de tijd om te herstellen. Ga lekker in het zonnetje zitten met deze dagen, daar knapt een mens wel even van op. Maar het advies van Antares moet je ook in acht houden: voel je je nog verder afglijden, trek dan aan de bel bij je huisarts.
Ik denk dat de ks en het herstel daarvan nog bovenop de 'normale' achtbaan na de bevalling komt. Ik was zelf vooral veel aan het huilen. Onbedwingbaar, hing de halve dag met mijn moeder aan de telefoon omdat ik zo overweldigd was nog van alles, vooral van hoe de bevalling is geweest. Trek wel aan de bel hoor, als dit blijft of als je echt het idee hebt dat je abnormaal somber bent en je 'detached' voelt van je dochtertje. Een deel is wennen, hormonen, herstel, etc, maar als dit iets is dat eerder gaat lijken op een depressie, dan kan je dat denk ik beter eerder zien dan later. Sterkte! En laat je niet teveel omverblazen door de illusie dat anderen na de geboorte meteen met hun baby op een roze wolk zitten. Dat is echt een fabeltje, en mensen kunnen (via facebook of hyves, daar kreeg ik die indruk vooral van) echt een ander beeld neerzetten dan hoe het echt is.
Joh, je bent pas 3 weken geleden bevallen. Maakt volgens mij niet uit of dat een ks is geweest of een gewone bevalling, een kind krijgen is heftig!! (al weet ik uit ervaring dat een ks niet makkelijk is). Accepteer het en doe rustig aan. Je doet er niemand een plezier mee als je jezelf over de kop loopt. Wbt je vriend. Voor hem is het ook wennen, maar laat hem jou ook nog maar even lekker verwennen hoor. Je hebt 9 maanden een kindje gedragen, daarna een topprestatie geleverd en nu heb je een klein kindje, geen wonder dat je jezelf nog niet weer helemaal bent. Ik werd mijzelf pas weer een jaar na de geboorte.
Oh al drie weken geleden bevallen, pas drie weken joh Ik heb ook een ks gehad en zat de eerste drie weken vol met adrealine, zit er nu helemaal doorheen...luister naar je lichaam en ontzwangeren bestaat echt volgens mij!
hey het is ook niet niks he...! niet onderschatten hoor! ik had dat ook bij beiden keren ks en vooral de eerste was heftig (het herstel) en geef je ook BV? dan is het helemaal slopend... probeer iig wel smiddags een dutje te doen.. dat scheelt heel veel. geef jezelf even de tijd, dan komt het allemaal goed.. sterkte! (enneh; nog gefeliciteerd!!!)
Bedankt allemaal voor jullie reactie. Gelukkig begrijp ik uit jullie reacties dat het allemaal 'normaal' is en dat het tijd nodig heeft. Klopt natuurlijk ook wel dat ik moet herstellen. En een zware bevalling en een keizersnede. Ik moet inderdaad maar veel rusten en het gewoon accepteren. Gelukkig kan ik wel erg genieten van mijn dochtertje Sanne. Zij maakt alles weer goed.