rekening houden: niet dezelfde voorletter-> post

Discussie in 'Babynamen' gestart door MoederK, 11 aug 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Islah

Islah Niet meer actief

Mijn zus, haar man én hun zoon hebben alledrie een naam die begint met een S. Haha ik heb een tijdje gedacht dat ze dat expres had gedaan, maar volgens haar was het gewoon omdat ze die naam het mooiste vonden...

2. Humava

Humava Niet meer actief

Wij hebben er wel rekening mee gehouden. Ikzelf heb om die reden een 2e naam gekregen. Mijn broer zijn naam begint met een M en ik ben M.M dus (bijna) nooit verwarring gehad met de post vroeger.

3. Tal1987

Tal1987 Actief lid

18 jul 2012
    117
    41
    28
    NULL
    NULL
    Mijn man en zijn vader hebben alletwee een naam die begint met F... En mijn man vond dit vroeger heeeel vervelend want post kwam altijd aan op de heer F. Achternaam, ze wisten dus nooit voor wie de post was en maakten dus altijd elkaars post open! Wat voor beiden soms heel gênant kon zijn.

Wij gaan er dus ook rekening mee houden en zullen nooit een naam kiezen die begint met een F! Dus ik vind het zeker niet raar dat je daar rekening mee wilt houden!

4. Annette123

Annette123 Niet meer actief

Hahaha ik hou daar ook rekening mee. Dacht dat dit weer zo'n actie van mij was. Ik ken een gezin waarbij ze 3 kids met de letter S hebben, dan denk ik gelijk: niet handig... haha

5. Cato1981

Cato1981 Actief lid

23 apr 2013
    422
    3
    18
    Wij houden hier ook rekening mee, bij mij thuis kwam
    het twee keer voor, erg vervelend. Toch als je de naam hebt vind ik het overkomelijk.

6. Luja

Luja Niet meer actief

Haha hier vonden we t juist leuk om dezelfde voorletters te geven
    Ik ben L
    Mijn vriend is J
    Dochter 1 is L
    Dochter 2 is J
    Zoon is JL :)
    Nooit postverwarring gehad, zoveel post krijgen die kleintjes echt niet.

7. Onje

Onje Niet meer actief

Ik zie dat probleem totaal niet.

8. Berte

Berte VIP lid

24 feb 2011
    7.028
    3.841
    113
    Vrouw
    Thuis
    Wij hebben er wel rekening mee gehouden, bij ons thuis heeft iedereen een andere eerste voorletter en als het aan mij ligt gaat dat ook voor onze op komst zijnde uk gelden.

Een andere tweede letter vind ik ook niet voldoende, mijn vriend, zoon en ik krijgen heel veel post met alleen onze eerste letter (zoon krijgt nu nog post gericht aan de ouders van hem).

9. DenDQT

DenDQT Actief lid

29 jul 2013
    129
    0
    0
    Helemaal geen gek idee !
    Mijn ouders en broertje beginnen allemaal met een D.
    Alleen ben ik de enige (wel de oudste) die maar 1 naam heeft ..
    Maar goed kijken was voor mijn moeder altijd moeilijk hoor .. die maakt gewoon alle post altijd open :)

10. Amytje

Amytje Fanatiek lid

7 jul 2010
    1.044
    25
    48
    Vrouw
    Midden Nederland
    Wij hebben er wel rekening mee gehouden met de tweede naam...
    Man en ik hebben ook dezelfde voorletter, maar door dubbele naam maakt dit niet uit.
    Voor de kinderen wel zo duidelijk als ze (inderdaad ooit :)) post krijgen voor wie het is..

11. Linn84

Linn84 Fanatiek lid

2 nov 2010
    3.489
    1
    38
    Jazeker houden we daar rekening mee. Dochter heeft dezelfde voorletter als manlief, maar wel beiden een andere tweede letter. Mijn zus en ik hebben dat niet en daar zijn al meerdere keren dingen om misgegaan.

Voorbeeldjes?
    We hadden hetzelfde adres voor vakantiewerk. Het loon is wel eens gewisseld door het administratiekantoor.

Toen je nog ziekenfonds en particulier verzekerd had en ik meerderjarig was en zus niet, hebben ze haar uit het ziekenfonds gegooid omdat ze zonder werk zat. Terwijl toch echt IK degene was met een verzekeringsplicht en geen werk had, en zij bij mijn ouders op de polis stond.

Dus ja, slordig van de instanties, en het zal niet heel vaak voorkomen, maar ik hou er wel rekening mee ;)

12. Aquilegia

Aquilegia VIP lid

19 apr 2007
    8.914
    3
    36
    Vrouw
    psycholoog en astroloog
    Midden-Nederland
    Ik vind het wel slim om hier rekening mee te houden.

Mijn moeder heeft een andere roepnaam dan haar officiële 1e naam. Toevallig begint haar roepnaam met dezelfde letter als de 1e naam van mijn zus. En nog was vaak niet duidelijk welke post voor wie was. Dus de officiële voorletters zijn totaal verschillend, nog verwarring. Je geeft je roepnaam op en dan krijg je post op de 1e letter + achternaam. Uiteraard kwam dit gelukkig bij officiële poststukken niet voor in dit geval.

Ik moet wel zeggen dat ik voor het kindje waar ik nu zwanger van ben, voor zowel een jongen als een meisje een 1e naam met eenzelfde beginletter heb. Mocht ik ooit nog een kindje van de andere sekse erbij krijgen, dan hebben we dus ook 2x dezelfde letter in ons gezin. Maar dan is wel de 1 een jongen en de ander een meisje; de één meneer en de ander mevrouw dus. En hebben ze beide 3 voorletters, die dus maar deels gelijk zijn. Zal nog wel eens fout gaan, maar aanvaardbaar (ook omdat dit nu DE jongens- en meisjesnaam voor ons zijn, afgezien van de namen die we al gebruikt hebben voor de andere kinderen natuurlijk).

13. Missprincesa

Missprincesa Bekend lid

12 feb 2013
    848
    0
    0
    NULL
    NULL
    Nee, hou ik geen rekening mee. Man en ik hebben dezelfde voorletter en thuis had ik een zus en moeder met dezelfde voorletter. Nooit problemen mee gehad.

We hebben allemaal wel meerdere namen. Officiële post (bank, overheid etc.) gebruikt alle letters, onofficiële post vaak alleen de eerste, maar vaker gewoon de voornaam.

14. Eylem

Eylem Niet meer actief

Nee wij houden daar geen rekening mee. Mijn zusje en ik hebben dezelfde voorletter: nooit problemen mee gehad. Officiele post gaat altijd met alle voorletters (en die zijn verschillend). En bij niet-officiele post was het altijd wel duidelijk of het voor mij of haar was.

Mijn man en ik hebben óók dezelfde voorletter: vrijwel altijd weet ik of het voor hem of voor mij is.

En onze dochters hebben ook allebei dezelfde voorletter (niet dezelfde als wij), maar dat maakt niet uit. Post van officiele instanties gebruikt altijd alle voorletters, en aangezien er eentje I.R. heet en de ander I.S. is dat altijd meteen duidelijk.

Bovendien...hoeveel post komt er nou nog tegenwoordig? Bar weinig...

15. Me26

Me26 Fanatiek lid

29 sep 2012
    4.746
    719
    113
    Heb het altijd onzin gevonden daar rekening mee ğgğgğte houden, als je nou net mooie naam hebt met zelfde letter, dan ga je toch voor die mooie naam!

16. MamaLinnie

MamaLinnie Bekend lid

19 dec 2009
    885
    0
    0
    NULL
    NULL
    vind het ook een beetje overdreven wij hebben allemaal dezelfde voorletter
    en nooit problemen.Post van de bank, verzekeribg og belasting schrijft
    je aan met al je voorlettersdun weet je precies van wie het is.

17. ikkke

ikkke Bekend lid

29 mrt 2010
    560
    0
    0
    Onze mooie kids.
    Rotterdam
    Mijn broer en vader hadden altijd dit "probleem" met post omdat ze de zelfde voor letter hebben.
    Man en zoontje hebben ook de zelfde voorletter maar zoontje heeft ook een tweede naam.
    Dus belangrijke dingen komen later dan op M Achternaam (voor man) en M.D Achternaam (voor zoontje)
    Hopelijk is daar mee minder verwarring met de post mee en zo wel ja dan zien we het dan wel weer :p

18. MamaenMini

MamaenMini Fanatiek lid

6 dec 2011
    2.649
    76
    48
    Vrouw
    Utrecht
    Man en ik hebben dezelfde voor letters, geen probleem want toevallig zitten we allebei bij een andere bank, andere verzekering. Sommige dingen op mijn naam en sommige dingen op zijn naam, vaak zonder naar de naam te kijken weten we al: o voor hou.

19. Islah

Islah Niet meer actief

Precies, mijn ouders hebben ook dezelfde voorletter (en hadden ooit dezelfde achternaam toen ze nog getrouwd waren..). Ik neem aan dat het bij mijn zus en haar zoon (hun man woont door omstandigheden niet bij hun, maar ze hebben alledrie dezelfde voorletter) ook niet echt voor problemen zal gaan zorgen. Zelfs met bankrekeningen bijvoorbeeld; haar zoon zal later wellicht een jongerenrekening krijgen en dat heeft zij niet.
    Ik houd er zelf ook niet bewust rekening mee, maar mijn kindjes zullen waarschijnlijk niet dezelfde voorletter hebben.

Vraag me wel af hoe dat bij de Duggarfamilie gaat : ) (19 kinderen met een naam beginnend met J, en de vader heeft ook nog eens een J-naam; in het gezin van de oudste zoon krijgen alle kinderen een M-naam, en die heeft nu 3 kinderen).

Wat ik soms wel lastig vind is wanneer je als getrouwde vrouw besluit je eigen achternaam te houden. Mijn man krijgt bv. regelmatig post voor hem en dan met míjn achternaam..? Heel raar. Of altijd maar 'de' voor mijn naam plakken. Als ik echt mevrouw dé *Voorletter* heette dan had ik dat toch vast wel vermeld?!

20. Enfermera

Enfermera Fanatiek lid

7 nov 2011
    1.354
    0
    0
    Wij hebben allebei een M. als voorletter, en beiden maar 1 naam. Nou scheelt het dat ik mijn eigen achternaam heb gehouden toen we trouwden. Nu hebben we wel een dochter met een naam die begint met een M., maar zij heeft ook nog een tweede naam.. Ook met een M. natuurlijk whaha :D :p Magoed, zo houd je de post wel goed gescheiden. Ik vind het haast sneu voor een tweede als zijn/haar naam niet begint met een M., dus ik ben alvast met een lijstje bezig haha... XD

Deel Deze Pagina