rekening houden: niet dezelfde voorletter-> post

Discussie in 'Babynamen' gestart door MoederK, 11 aug 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Arch

Arch Lid

4 jul 2013
    49
    0
    0
    NULL
    Omgeving Den Bosch
    Mijn broer en ik hadden allebei dezelfde voorletters. (A.M.) Bij de rabobank stond er niet bij of het om een heer of dame ging. Was erg lastig. Daarnaast had mijn vader maar een voorleter (A).

Voordat ik ging verhuizen had ik bij @home een pakket aangevraagd voor mijn nieuwe woning. Mijn vader zat ook Bij @home.Nadat @home was overgegaan in ziggo hadden ze de accounts van mij en mijn vader samengevoegd. Voordat je dat probleem ook weer hebt opgelost. Bij mij komt er dus absoluut niet dezelfde voorletter in het huis.

2. mamavanmenno200

mamavanmenno200 Fanatiek lid

16 okt 2012
    1.674
    0
    0
    Steenokkerzeel, BE
    haha inderdaad, maar in BE nemen we als vrouw ook niet de naam van de man over... maar inderdaad 'wij' (in BE dan) kennen het probleem niet zo omdat altijd naam en voornaam gebruikt wordt ;)

3. mamake in spe

19 aug 2013
    8
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ons dochtertje en mijn man hebben dezelfde beginletter. Het is nooit bij ons opgekomen eigenlijk dat dat met de post problemen zou kunnen geven. Ik zou mij er niet te veel van aan trekken.

4. jes89

jes89 Actief lid

2 jan 2012
    379
    0
    16
    Flevoland
    Mijn man en zijn vader beginnen ook allebei met dezelfde letter. Mijn man vind dat erg vervelend ook met de post enzo. Soms maak je dan van de verkeerde post open. Toen heeft hij bij veel junior voor zen naam laten zetten. Nu wonen we samen en krijgt hij die junior d'r bijna niet meer voor weg. Dus hier zoiezo geen kinderen met de zelfde voor letter als ons.

5. Sitalita

Sitalita Fanatiek lid

6 aug 2011
    3.223
    0
    36
    Ik let er wel op.. maar in die zin dat er wel een 2de letter/naam bij komt. :)
    Mijn man zn naam begint ook met een M, maar heb zelf geen leuke jongensnamen met een M. Als er nog een meisje komt wordt het waarschijnlijk wel een M, maar ook met een tweede naam/letter, dus dan voorkom je al wat problemen.

Mijn zusje en ik hadden wel dezelfde voorletter, en wij hebben regelmatig een ruzietje gehad hierom. ;) Ondanks dat onze 2de naam met een andere letter begon.

6. Arnoe

Arnoe Bekend lid

1 sep 2010
    869
    1
    0
    Wij hebben niet per se gedacht aan dezelfde voorletter, maar wel bewust gekozen voor een extra naam, omdat onze achternaam nogal veel voorkomt.
    Bovendien vind ik meerdere initialen ook erg mooi.

Voordeel is dat je dan gerust een naam kan kiezen met dezelfde letter als van jou en je man, alleen dan een andere tweede / derde naam :)

Deel Deze Pagina