Zoals de titel al zegt, heb ik teveel rozemarijn in de pompoensoep gedaan. Nou ja, ik was een beetje uitgeschoten Ik heb net de soep gepureerd en ik proef echt heel goed dat er teveel rozemarijn in zit. Blijft een nare nasmaak aan hangen. Wat kan ik doen om deze smaak te verminderen?
Ik heb geen pompoen meer in huis. Alles is al tot soep gepureerd. Ik lees net op internet dat er dan iets zoets bij moet. Honing of suiker bijvoorbeeld. Misschien dat ik dat maar ga doen.
Ik vraag me af of het dan nog echt te redden valt. Mijn eerste ingeving is meer pompoen. Die uit de diepvries dan is het snel nog gekookt. Heb je wel heel veel soep. Zelf hou ik helemaal niet van rozemarijn dus ben daar heel zuinig mee. (Doe ik op mijn hand en niet boven de pan) Ik lees zo gauw ook niks op google om het te verbeteren.
Bij de supermarkt heb je zakjes pompoen blokjes.. Eventueel sinasappelsap erbij? Maar dan zou ik dat eerst met een beetje proberen en niet in de hele pan gooien meteen.
Ik heb wel eens gelezen dat als je soep te zout is, je een hele geschilde aardappel even moet laten meekoken. Die zou wat van het zout opnemen en de smaak neutraliseren. Misschien werkt het ook met rozemarijn? Zelf geen ervaring of het werkt helaas.